کد خبر: ۹۹۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۸
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار کارکنان بنیاد امور بیماری‌های خاص:

رشد دانشگاه آزاد اسلامی مرهون نیاز جوانان به فراگیری علم و دانش است

غفلت کشور در زمینه پیشگیری، باعث شده بود که آمار بیماران خاص بالا رود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، احساس نیاز را محرک جامعه به سوی پیشرفت خواند و ‌گفت: علی‌رغم توسعه دانشگاه‌های دولتی؛ شاهد رشد و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های کمی و کیفی هستیم. 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت امنا، کارکنان بنیاد امور بیماری‌های خاص و جمعی از نیکوکاران که به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد بیماری‌های خاص برگزار شد، با قدردانی از فعالان در امور بیماران خاص؛ تاکید کرد: خدمت به نیازمندان و مستمندان مانند بیماران خاص از مهمترین عبادات اسلامی محسوب می‌شود. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید ‌کرد: از دیدگاه الهی، کسانی قابل ستایش هستند که برخود سخت می‌گیرند تا دیگران را از رنج و درد رهایی دهند و این‌گونه افراد انسان‌هایی شایسته و محبوب در نزد خداوندند. 

وی رشد اقدامات آموزشی، ساخت و تجهیزات مراکز درمانی و تسهیل امور بیماران خاص را قابل توجه و نمونه‌ای موفق از فعالیت درمانی یک واحد غیردولتی عنوان کرد و گفت: غفلت کشور در زمینه پیشگیری، باعث شده بود که آمار بیماران خاص بالا رود که طی سالیان اخیر با اقداماتی که انجام گرفت، شاهد کاهش این بیماران در کشور هستیم. 

هاشمی‌رفسنجانی خدمت به بیماران خاص را یک خواست عمومی در کشور عنوان کرد و افزود: کمک‌ها بسیار فراگیرتر از برخی بی‌مهری‌ها نسبت به این بنیاد است و رشد این بنیاد و موفقیت‌های آن مرهون نیاز جامعه به اینگونه خدمات است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، احساس نیاز را محرک جامعه به سوی پیشرفت خواند و به عنوان مثال رشد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی را مرهون نیاز جوانان جامعه به فراگیری علم و دانش عنوان کرد و‌گفت: علی‌رغم توسعه دانشگاه‌های دولتی؛ شاهد رشد و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های کمی و کیفی هستیم و اکنون که نیاز به تحصیلات دانشگاهی به حوزه تحصیلات تکمیلی انتقال یافته در پی پاسخ به این نیاز هستیم. 

وی تاکید کرد: برای مقابله با بیماری‌های خاص و سرطان‌ها کشور نیازمند ایجاد یک مرکز تحقیقات پیشرفته است که در منطقه حرف نخست را بزند و بتواند با شناخت بهتر با این بیماری‌های مبارزه کند.
 
در ابتدای این دیدار ایرج فاضل عضو هیات امنای بنیاد بیماری‌های خاص در سخنانی به ارائه گزارش و بیان اقدامات این بنیاد پرداخت. وی رایگان شدن درمان بیماران خاص، بیمه شدن آنها و همچنین گسترش مراکز درمانی ویژه بیماران خاص را از اهم این اقدامات عنوان کرد. 

همچنین در این دیدار با ارائه لوح تقدیری از خدمات برخی مدیران و کارکنان بنیاد بیماری‌های خاص توسط آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین