کد خبر: ۹۹۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰

راکعی: برای جلوگیری از خدشه به نظام، ائتلافی میان دلسوزان كشور شكل بگیرد

همه انقلاب‌ها بعد از استقرار به سمت اصلاحات می‌روند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فاطمه راكعی دبیر كل جمعیت زنان مسلمان نو در خصوص تحلیل ارائه شده از سوی مطهری مبنی‌بر تشكیل یک گروه سوم كه تلفیقی از معتدلین اصلاح‌طلب و اصولگرا باشد ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: البته این گروه نمی‌تواند یک جریان سیاسی باشد چراكه جریان‌های سیاسی یا چپ هستند باراست اما می‌توانند یک كمیته عالی متشكل از اصلاح‌طلبان و معتدنین اصولگرا برای مقابله با هر نوع قانون‌گریزی، افراطی‌گری و خشونت‌طلبی افراطیون باشد. 

وی با بیان اینكه انسان‌های معقول و معتدل كه واقعا به فكر مردم و كشور هستند باید فكری برای برون‌رفت از وضعیت فعلی كنند گفت: از كسانی كه همواره از افراط و تفریط و خشونت‌گریزان بوده‌اند و به فكر اصلاح امور به معنی واقعی كلمه هستند انتظار می‌رود كه برای استمرار و توسعه و مستحكم‌تر شدن جمهوری اسلامی كه ثمره خون هزاران شهید است راه‌حلی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ارائه دهند. 

راكعی با بیان اینكه انتظار می‌رفت سال‌ها بیش به فكر جلوگیری از افراطی‌گری و خشونت‌طلبی در حوزه‌های مختلف سیاسی می‌بودیم اظهار داشت: معتدلین هر 2 جریان سیاسی باید برای مبارزه و مقابله با هرگونه قانونگریزی و خشونت‌طلبی در جریان سیاسی خود تلاشی بیشتری داشته باشند هر چند تلاش‌هایی انجام شده اما كافی نبوده و باید مساله قانون‌گریزی افراطیون را جدی‌تر بگیریم و برای اینكه به نظام خدشه وارد نشود لازم است كه ائتلافی میان دلسوزان كشور شكل بگیرد. 

دبیر كل جمعیت زنان مسلمان نواندیش ادامه داد: همه انقلاب‌ها بعد از استقرار به سمت اصلاحات می‌روند و اصولگرایان نمی‌توانند بگویند كه امور كشور نیازی به اصلاح ندارد و این ائتلاف می‌تواند با نگرشی اصولگرایانه و با نگاه اصلاح‌طلبانه تشكیل شود. 

وی با انتقاد از افكار اصولگرایان تندرو تصریح كرد: در طیف اصولگرا كسانی وجود دارند كه به خاطر بنیاد فكری اصولگرایانه معتقد به تحول نیستند و افكار محافظه‌كارانه خود اجازه هیچ‌گونه حركتی را نمی‌دهند در صورتی كه طبق افكار اما (ره) كه مبنی‌بر فقه پویا و اجتهاد نوین فكر می‌كردند. معتقدیم كه می‌شود در چارچوب اسلام كاركرد و بتوانیم به مقتضیات زمان و مكان پاسخ داده و مشكلات را حل كنیم. 

دبیر كل حزب جمعیت مسلمانان نواندیش ادامه داد: كسانی در جریان اصولگرا وجود دارند كه اینگونه فكر نمی‌كنند و هر تغییر و تحولی در مسائل را به معنای خروج از دین تلقی می‌كنند و اشخاصی را كه در چارچوب قانون به دنبال ایجاد تغییرات هستند تهمت می‌زنند و به شدت آنها را منكوب می‌كنند و اینها هستند كه با افكارشان بیشترین آسیب را به مملكت می‌زنند. 

راكعی با بیان اینكه در میان اصلاح‌طلبان هم بعضی تندروی‌ها و شتاب زدگی‌ها وجود دارد گفت: خوشبختانه میان نیروهای چپ و اصلاح‌طلب پیرو خط امام هرگز خشونت‌طلبی و بی‌احترامی به دیگران و شعارهایی مانند یا ما یا هیچ كس و جود نداشته است. 

وی با تاكید بر اینک باید برای گریز از هرگونه شتاب‌زدگی و افراطی‌گری میان معتدلین اصلاح‌طلب و اصولگرا ائتلاف صورت گیرد گفت: این ائتلاف در صورتی می‌تواند موثر و مفید باشد كه در این تركیب و ائتلاف دوباره دچار افراط و تفریط شوند و با پایبندی براساسنامه گروهی كه در آن هستند و حفظ هویت خوشان گردن مقابل را همانطور كه هستند بپذیرند تا دوباره و دچاردرگیری‌های فكری و سیاسی نشوند. 

دبیركل جمعیت زنان مسلمان نواندیش همچنین حضور زنان متفكر و دلسوز امتحان پس داده نظام را در این كمیته لازم دانست و گفت: حضور زنان در این كمیته لازم ا ست چراكه زنان دلسوز‌تر و خیرخواه‌تر هستند و بیشتر از آنكه به فكر گروه سیاسی كه در آن عضو هستند باشند به فكر خانه‌ای بزرگ‌تر به نام ایران هستند. 

راكعی با بیان اینكه زنان همیشه پیشگامان صلح بوده‌اند تاكید كرد: از آنجا كه نیمی از جمعیت پویا و معتقد ورو به پیشرفت كشور را زنان نمایندگی می‌كنند ضروری است كه زنان خوشفكر و دلسوز و مدبر در هر كمیته و گروهی تشكیل می‌شود حضور داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین