کد خبر: ۹۹۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۸
تبلیغات

هزینه پیامک تبلیغاتی تکی و انبوه به تفکیک اپراتور‌ها

یکی از روش‌های محبوب در میان کسب‌وکار‌ها برای ارتباط مستقیم با مخاطب، ارسال پیامک تبلیغاتی است. اما از آن‌جا که نکته‌ای که در دنیای تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است، بازدهی بالا نسبت به هزینۀ صرف‌شده برای تبلیغات است، قبل از ورود به این حوزه باید پاسخ یک سوال را بررسی کرد: هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی چقدر است؟ آیا تعرفه‌ها برای اپراتور‌های مختلف مثل همراه اول، ایرانسل و رایتل تفاوت دارد؟ و ارسال پیامک انبوه چه مزیت‌هایی نسبت به ارسال تکی دارد؟
هزینه پیامک تبلیغاتی تکی و انبوه به تفکیک اپراتور‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

در این مقاله، هزینه‌ها و تعرفه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی به‌صورت تکی و انبوه و تفاوت تعرفه‌ها در اپراتور‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

آیا ارسال پیامک تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه و پربازده است؟

ممکن است با گسترش شبکه‌های اجتماعی و ابزار‌های تبلیغات دیجیتال، تصور کنید که پیامک‌های تبلیغاتی بازدهی چندانی ندارند. اما باید گفت که بر اساس آمارها، بیش از ۹۸% پیامک‌های تبلیغاتی ارسالی، توسط مخاطبان خوانده می‌شوند. همین نکته نشان می‌دهد که اس‌ام‌اس هنوز یکی از مؤثرترین کانال‌های بازاریابی مستقیم است و در میان کاربرد‌های اس ام اس، می‌توان ارسال تبلیغات را از مهم‌ترین کاربرد‌ها در نظر گرفت.

وجود سرعت ارسال بالا، دسترسی فوری به مخاطبان و تعامل دوطرفه با آنها و امکان هدف‌گذاری منطقه‌ای از مزایای این روش تبلیغاتی هستند. اما آیا این روش هنوز هم مقرون‌به‌صرفه است؟ و ارسال هر پیامک چه‌قدر هزینه می‌برد؟ در ادامه تعرفۀ ارسال پیامک در اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل و همچنین تعرفۀ ارسال پیامک انبوه بر اساس تعداد و اپراتور پیامکی را بررسی می‌کنیم.

تعرفۀ ارسال پیامک تکی در اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل

تعرفۀ ارسال پیامک تکی در اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل

هزینۀ ارسال پیامک در اپراتور‌ها با توجه به نوع سیم‌کارت (دائمی یا اعتباری)، زبان پیام (فارسی یا انگلیسی) و تعداد کاراکتر‌ها متفاوت است:

اپراتور

نوع سیم‌کارت

پیامک فارسی (ریال)

پیامک انگلیسی (ریال)

همراه اول

دائمی

89

222

اعتباری

106

264

ایرانسل

دائمی

129

262

اعتباری

146

304

رایتل

دائمی

88

220

اعتباری

105

262

مقایسۀ کلی نشان می‌دهد که رایتل در ارسال پیامک فارسی، پایین‌ترین تعرفه را دارد. درحالی‌که ایرانسل با وجود گستردگی خدمات، تعرفۀ بالاتری نسبت به دو اپراتور دیگر دارد.

تعرفۀ ارسال پیامک انبوه بر اساس تعداد پیامک‌ها و اپراتور پیامکی

ارسال پیامک انبوه از طریق پنل‌های پیامکی انجام می‌شود و تعرفه‌های این روش ارسال، با توجه به اپراتور ارسال‌کننده، نوع پنل و تعداد پیامک‌های ارسالی و تعداد کاراکتر‌های هر پیامک، متغیر هستند.

در جدول زیر، تعرفۀ ارسال پیامک‌های انبوه بر اساس تعداد پیامک‌های ارسالی را بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که هر ۷۰ کاراکتر فارسی به‌عنوان یک پیامک در نظر گرفته می‌شوند.

تعداد پیامک‌های ارسالی در ارسال انبوه

قیمت هر پیامک انبوه

از 100 هزار تا 300 هزار پیامک

150 تومان

از 300 هزار تا 600 هزار پیامک

145 تومان

از 600 هزار تا 1 میلیون پیامک

140 تومان

از 1 میلیون تا 1.5 میلیون پیامک

135 تومان

از 1.5 میلیون تا 2 میلیون پیامک

130 تومان

بیش از 2 میلیون پیامک

نیاز به مذاکره

توجه داشته باشید که بسیاری از سامانه‌های پیامکی معتبر، چند نوع پنل ارسال پیامک با قیمت‌ها و امکانات متفاوت را ارائه می‌دهند. در برخی از این سامانه‌ها، هزینۀ ارسال هر پیامک با توجه به نوع پنل انتخابی متفاوت خواهد بود.

تعرفۀ ارسال پیامک انبوه بر اساس تعداد پیامک‌ها و اپراتور پیامکی

در جدول زیر، تعرفۀ ارسال انبوه پیامک بر اساس اپراتور‌های پیامکی را بررسی می‌کنیم. قیمت ارسال هر پیامک با توجه به نوع پنل انتخابی شما، از بازه‌ای که در ستون تعرفه‌ها نوشته شده محاسبه می‌شود:

اپراتور پیامکی

قیمت ارسال هر پیامک

اپراتور 1000

از 149 تومان تا 247 تومان

اپراتور 2000

از 157 تومان تا 261 تومان

اپراتور 3000

از 159 تومان تا 264 تومان

اپراتور 50001

از 138 تومان تا 229 تومان

اپراتور 50004

از 146 تومان تا 243 تومان

اپراتور 50002

از 146 تومان تا 243 تومان

اپراتور 021

از 151 تومان تا 251 تومان

اپراتور 9000

از 149 تومان تا 247 تومان

اپراتور 9999

از 134 تومان تا 223 تومان

اپراتور 998

از 149 تومان تا 247 تومان

با توجه به جدول بالا، کم‌ترین قیمت ارسال پیامک مربوط به اپراتور ۹۹۹۹ و بیشترین قیمت ارسال، مربوط به اپراتور ۳۰۰۰ است.

جمع‌بندی

نرخ ۹۸ درصدی خوانده شدن پیام‌ها، پیامک را به یکی از پربازده‌ترین ابزار‌های ارتباط مستقیم با مخاطب تبدیل کرده است. این بازدهی بالا در کنار تعرفۀ نسبتاً پایین ارسال پیامک—چه به‌صورت تکی و چه انبوه—باعث شده استفاده از آن همچنان به‌صرفه و کارآمد باشد. هزینۀ ارسال پیامک با توجه به اپراتور، نوع سیم‌کارت و زبان پیام متفاوت و از ۸۹ ریال تا ۳۰۴ ریال متغیر است. همچنین در ارسال انبوه، قیمت هر پیامک بر اساس تعداد پیام‌های ارسالی، نوع پنل پیامک و اپراتور پیامکی بین ۱۳۴ تا ۲۶۴ تومان متغیر است. فراموش نکنید که با انتخاب درست اپراتور پیامکی، می‌توانید حداکثر بازدهی با حداقل هزینه از کمپین‌های تبلیغات پیامکی را کسب کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین