کد خبر: ۹۹۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲

روانبخش: نامه‌های احمدی‌نژاد به بوش، مرکل و اوباما مثل نامه پیامبر به خسروپرویز است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قاسم روانبخش دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو در وبلاگش با اشاره به بی‌پاسخ ماندن نامه‌های احمدی‌نژاد به بوش، مرکل و اوباما، نوشت: پاسخ ندادن به نامه یا حتی بی‌ادبی آن‌ها به آن، از شخصیت نویسنده نمی‌کاهد بلکه اعتبار مخاطب ‌نامه را کاهش می‌دهد؛ چنان که پاره شدن نامه پیامبر اعظم (ص) توسط خسرو پرویر چیزی از اعتبار پیامبر (ص) نکاست و خسرو پرویز را برای همیشه تاریخ سرافکنده ساخت. 

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو در وبلاگش نوشته است: پرونده هسته‌ای در دولت احمدی‌نژاد یکی از بهترین نمونه‌ها در معرفی سیاست خارجی فعال و موفق ایران است، زیرا در مدت 5 سال اخیر، هم در برابر زیاده خواهی‌های غرب و گروه 1+5 مقاومت کرد و هم قطعنامه‌های صادره از شورای امنیت را ناکارآمد ساخت و هم با رایزنی فعال از صدور قطعنامه جدید جلوگیری نمود و سیاست تحریم یک جانبه آمریکا و رایزنی گسترده برای پیوستن دیگر کشورها نیز با ناکامی مواجه شد.

وی افزود: دولت احمدی‌نژاد در عرصه سیاست خارجی تندترین شعارها را بر ضد آمریکا و اسرائیل مطرح کرد؛ شعار نابودی اسرائیل، دروغ بودن هولوکاست و... ولی در عین حال کمترین تنش منطقه‌ای و جهانی داشته است. شاید یکی از علل آن را بتوان حضور فعال دکتر احمدی‌نژاد در مجامع بزرگ جهانی و سخنرانی سالانه در مجمع عمومی سازمان ملل و سفرهای دوره‌ای‌ به کشورهای آسیایی، آفریقایی و نامه‌نگاری‌ها به سران کشورهای بزرگ و رهبر مسیحیان جهان "پاپ" دانست.

روانبخش در بخش دیگری از نوشته‌اش ادامه داد: چه مضحک است کسانی که در زمان مسؤولیت‌شان با سلطه‌پذیری و تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر عملاً اصل 152 قانون اساسی را زیر پا گذاشته، در پرونده هسته‌ای حق مسلم ملت ایران را واگذار کردند و به جای دفاع از مسلمانان جهان، به آمریکا قول همکاری برای خلع سلاح حزب الله می‌دادند و برای صلح خاورمیانه بزرگ تلاش می‌کردند، و با نامه‌نگاری‌های ذلیلانه، عزت و اقتدار ملت ایران را به ثمن بخس می‌فروختند، امروز نامه‌نگاری‌های رئیس جمهورمان ‌به مرکل و بوش و اوباما و... را که از موضع قدرت و با منطق دینی اسلامی نگاشته می‌شود به این بهانه که بی‌پاسخ مانده‌اند را به سخره می‌گیرند و آن را نادیده گرفتن عزت ملت ایران می‌پندارند!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین