کد خبر: ۹۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳

مصباحی‌مقدم: دولت در مورد اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌هابه مردم توضیح دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir) "غلامرضا مصباحی‌مقدم "درخصوص نحوه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اظهار داشت: معتقدم دولت قبل از اینکه بخواهد این قانون را به اجرای کامل در بیاورد، باید توضیح و توجیه روشن و کاملی نسبت به ابعاد و آثار قانون مزبور به مردم بدهد.

وی با بیان اینکه مردم در مورد اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ابهام‌های زیادی دارند، خاطرنشان کرد: در شرایط ابهام، تصمیم‌گیری دشوار است و آنچه از طرف مردم به ما منعکس می‌شود این است که ابهام در مورد چگونگی اجرای این قانون، موجب دست نگه‌داشتن عده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی شده است به گونه‌ای که نه چیزی می‌خرند و نه چیزی می‌فروشند و منتظرند ببینند که چه اتفاقی خواهد افتاد.

نماینده تهران افزود: چنین حالتی موجب رکود بازار می‌شود و تبعاً رکود بازار، منجر به رکود تولید خواهد شد.
مصباحی‌مقدم یادآور شد: اگر دولت به مردم توضیح ندهد و چنین حالتی فراگیر شود، ما به جای اینکه از اجرای این قانون نتایج مثبتی را بگیریم، نتایج منفی خواهیم گرفت.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی تاکید کرد: تاخیر در بیان و توضیح، آفاتی دارد که من نسبت به این تاخیر به صورت جدی تذکر و هشدار می‌دهم که مبادا این تاخیر ادامه یابد.

مصباحی‌مقدم اظهار داشت: قبلاً تصور ما این بود که دولت منتظر تصویب قانون است تا به مجرد تصویب قانون، دست به کار شود ولی قرائن حکایت از این می کند که دولت آن شتابی را که در پیگیری تصویب قانون داشت هم اکنون در مقام اجرا و عمل، ندارد.

وی ادامه داد: این مسئله شاید معلول این باشد که هنوز مقدمات لازمه را برای این کار فراهم نکرده است و ای کاش در دوران بررسی لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها این مقدمات را فراهم می‌کرد تا به مجرد تصویب این لایحه، ما شاهد اجرایی شدن این قانون بودیم.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: چک و چانه‌ها در مورد مبلغی که از محل اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها به دست می‌آید، فرصتی را از مجلس و دولت گرفت که نمی‌بایست ما این فرصت خوب را از دست می‌دادیم.
مصباحی‌مقدم ادامه داد: دولت می‌بایست همان زمان، اجرای قانون را آغاز می‌کرد و مجلس هم حتماً در مواردی که نیازمند همراهی بود، دولت را یاری می‌رساند؛ اما اینکه الان سخن از این موضوع می‌شود که ما می‌خواهیم برای اجرای قانون سه استان را ثبت نام کنیم، نشان‌دهنده آن است که هنوز مقدمات کار فراهم نیست و فرصت به این شکل، از بین می‌رود.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی گفت: تشریح در اجرای این قانون مطلوب است چون تا به صورت جدی شروع نشود، مردم حالت بی‌خبری دارند و وقتی که شروع به اجرا شود متوجه می‌شوند که چه اتفاقاتی دارد می‌افتد.

وی افزود: نکته دیگر این است که نمایندگان مجلس هم باید توجیه شوند. درست است که ما قانون را تصویب کردیم و دست دولت را تا حدود زیادی برای چگونگی اجرا باز گذاشتیم، اما اینکه مجلس نسبت به چگونگی اجرا، توجیه و روشن نباشد، درست نیست. نمایندگان مجلس، محرم اسرار کشور هستند و باید بدانند که قرار است چه اتفاقاتی بیافتد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین