«بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان بامداد سهشنبه از گفتوگو با هیأت ایرانی درباره تفاهمنامه با آمریکا خبر داد.
البوسعیدی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «در مسقط از جناب آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس ایران و جناب آقای دکتر عراقچی، وزیر امور خارجه، استقبال کردم».
وی در اینباره توضیح داد: «بحثهای سازندهای درمورد تفاهمنامه اخیر ایران و آمریکا، به ویژه بند مربوط به تنگه هرمز، داشتیم».
این دیپلمات عمانی همچنین افزود: «ما بر تعهد به قوانین بینالمللی و عبور ایمن و بدون عوارض تأکید کردیم».
پیش از این گزارش شده بود که قالیباف و عراقچی در سفر به مسقط با «هیثم بن طارق» سلطان عمان دیدار و در خصوص ارتقای همکاریهای دوجانبه و نیز تشریک مساعی برای تثبیت ترتیبات ایرانی اداره تنگه هرمز گفتوگو خواهد کرد.