کد خبر: ۱۱۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۳

کل و کل هاشمی‌‌طبا و غفوری‌فرد؛ از ورزش شروع کردیم، باقی معاونت‌های رئیس‌جمهور هم حذف می‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن غفوری‌فرد نماینده تهران در مناظره با مصطفی هاشمی‌طبا تاکید کرد معاونت‌های رئیس‌جمهوری بر اساس قانون باید یک‌به‌یک حذف شوند و تغییر شکل دهند.
 
این نماینده تهران که مهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود در بخشی از حرف‌هایش درباره دلایل تشکیل وزارت ورزش گفت: «از ابتدای انقلاب اسلامی هم شورای نگهبان مخالف تشکیل معاونت‌هایی در نهاد ریاست‌جمهوری با قابلیت تصمیم‌سازی بود که شان اجرایی داشته باشند که البته در این بین سازمان برنامه و بودجه به دلیل نظارت مستقیم رئیس‌جمهور از ابتدا هم مستثنی از دیگر معاونت‌ها از نظر شورای نگهبان محسوب می‌شد ولی این شورای محترم با دیگر معاونت‌های‌ ریاست جمهوری و شکل اداره‌شان موافقت نداشت اما به چارت تعیین شده احترام گذاشت اما در قانون برنامه چهارم این بند وجود داشت که این معاونت‌ها با هم ترکیب شده و شکل جدیدی بگیرند. ادغام این دو معاونت و تشکیل وزارت ورزش هم در همین راستا بوده است.»

جمله‌ای که با واکنش مصطفی هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان ورزش روبه‌رو شد که سال‌های سال است و از دهه 60 بر سر اداره ورزش با غفوری‌فرد رابطه خوبی ندارند. او در حرف‌هایش گفت: «اگر قرار است معاونت‌ها براساس قانون حذف شوند باید تمام‌شان حذف شون نه اینکه برای نمونه دست روی یکی از آنها بگذاریم. به‌نظرم استدلال‌های دوستان خیلی عمقی نیستند و به همین دلیل وزارتخانه جدید هم گره‌ای از مشکلات باز نمی‌کند.»

انتقادی که با این پاسخ از سوی غفوری فرد همراه شد؛ «جناب هاشمی‌طبا اگر یک روندی تا به‌حال اتفاق نیفتاده دلیل نمی‌شود که بگوییم یا باید همه‌اش با هم اتفاق بیفتد و یا اصلا دستی به ساختارش نزنیم. اتفاقا ما اجرای قانون را در مجلس با ادغام این دو معاونت آغاز کردیم و می‌خواهیم در ادامه دیگر معاونت‌ها را هم بررسی کنیم و از حالت کنونی تغییر دهیم که بر اساس قانون حذف شده و تغییر شکل بدهند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین