کد خبر: ۱۲۴۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸

کیف دستی، عامل بسیاری از بیماری‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: کیف دستی از محبوب‌ترین وسایل و همراه دائمی بسیاری از خانم‌هاست. به‌ویژه خانم‌های شیک‌پوش آن را برای تکمیل ظاهری مطابق با مد روز به‌کار می‌برند. اما استفاده از این وسیله می‌تواند پی‌آمدهایی جدی برای سلامتی به‌بار آورد.

کیف دستی گذشته از اندازه و گنجایش خود، جای امنی برای حمل و نقل انواع و اقسام لوازمی است که خانم‌ها شاید در طول روز به آنها احتیاج داشته باشند. 

پیدا کردن شیئی کوچک در میان بلبشوئی که معمولا در کیف دستی بسیاری از خانم‌ها وجود دارد می‌تواند چندین دقیقه طول بکشد. آمارهای مختلف نشان می‌دهند که خانم‌ها به طور میانگین ۷۶ روز از زندگی خود را صرف گشتن اشیائی می‌کنند که در کیف دستی خود گنجانده‌اند. 

اما این تنها نکته منفی در مورد همراه داشتن کیف دستی نیست. کسی که در جستجوی کلید اتومبیل، کیف‌پول و تلفن همراه خود بلافاصله به نتیجه نمی‌رسد، دچار اضطراب می‌شود. در این مواقع ضربان قلب و گردش خون سریع‌تر می‌شوند و میزان قند خون بالا می‌رود. در عین حال تنفس نیز نامنظم و سریع‌تر و فعالیت معده دچار اختلال می‌شود. 

کیف دستی فزاینده استرس

در مجموع دو نوع استرس وجود دارد: استرس مثبت که نیروزا و شاداب‌کننده است و استرس منفی که منجر به احساس خستگی و بی‌قراری می‌شود. به نظر دکتر توماس اشتاین، متخصص قلب در هامبورگ در شرایط پرتنش، افزایش آدرنالین در بدن فعالیت مغز و توانایی بدن را به طور موقت و برای مدت زمانی کوتاه بالا می‌برد. اما در طولانی مدت افزایش آدرنالین اثرات ناگواری در بدن به جای می‌گذارد. سکته قلبی و اختلالات معده از جمله بیماری‌هایی هستند که استرس و تنش در بدن ایجاد می‌کند. 

اوما ترومن، هنرپیشه مشهور آمریکایی در تبلیغی برای کیف دستی مارک فرانسوی Louis Vuittonتفاوت بین استرس مثبت و منفی در این است که فردی که تحت استرس منفی قرار دارد، احساس تهدید و خطر می‌کند. تنشی که در این شرایط به فرد وارد می‌شود، در طولانی مدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای روح و جسم ایجاد می‌کند. جستجوی پراسترس در کیف دستی و ترس از گم شدن اشیاء باارزش از این‌گونه موقعیت‌ها است. اما در مقابل استرس خوب، تأثیر مثبتی بر جسم و روح برجای می‌گذارد، مانند شرایطی که در آن فرد در زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود به موفقیتی دست می‌یابد و تحت تأثیر موفقیت کسب شده، انگیزه و هیجان بیشتری در زندگی پیدا می‌کند. 

تأثیر منفی حمل کیف‌دستی بر روی کمر 

هرقدر که کیف دستی بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشد، کمر کسی که آن را حمل می‌کند بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. خانم‌ها کیف‌ان را معمولا روی یکی از شانه‌ها یا به طور اریب روی بالا تنه حمل می‌کنند. در این شرایط همیشه نیمی از بدن بیشتر تحت فشار قرار دارد. 

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی کمر و ستون فقرات مهم‌ترین توصیه متخصصان این است که هیچ‌اه کیف دستی، کوله‌پشتی و چمدانی که وزن آن بیشتر از ۱۰ درصد وزن بدن است حمل نشود. در شرایطی که باید کیف یا چمدانی سنگین‌جابه‌جا شود، باید به این توجه کرد که وزن ان به‌طور یکسان میان سمت چپ و راست بدن تقسیم شود. 

کیف خانم‌ها؛ منبع باکتری 

کیف دستی خانم‌ها در عین حال منبع انواع باکتری‌ها است. مواد غذایی و لوازم آرایشی از محتویات رایج کیف‌های دستی هستند. به‌ویژه لوازمی از قبیل رژ لب و فرچه‌ای که برای مالیدن پودر به صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دلیل تماس پیوسته با پوست و یا استفاده مشترک برخی از خانم‌ها از آن‌ها با دوستان‌ان، حامل تعداد بی‌شماری باکتری هستند. 

تنها کسانی که به طور مرتب کیف خود را خالی کرده و آن را با مواد ضدعفونی تمیز می‌کنند، می‌توانند تاحدودی از حمله این باکتری‌ها در امان باشند. 
در عین حال توصیه می‌شود، خانم‌هایی که به هیچ عنوان حاضر نیستند کیف‌دستی‌شان را از خود جدا کنند، در آن مواد غذایی باز نگه ندارند یا از حمل دستمال کاغذی استفاده شده در کیف خودداری کنند تا از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین