کد خبر: ۱۳۶۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۹
رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:

کارخانجات و واحدهای تولیدی رتبه‌بندی می‌شوند

رونمایی از آرم سازمان غذا و دارو در همایش "برند برتر کیفیت برتر"
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس اقتصادی: رییس سازمان غذا و دارو از رونمایی از آرم سازمان غذا و دارو در 21 مهرماه و همزمان با روز جهانی غذا خبر داد.

به گزارش آفتاب، دکتر احمد شیبانی در نشست خبری روز جهانی غذا، درباره مراسم سالانه روز جهانی غذا با اعلام برگزاری همایش ملی "برند برتر، کیفیت برتر" که 21 مهرماه در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود، اظهار داشت: رونمایی از آرم سازمان غذا و دارو، اعطای نشان ایمنی غذا به شرکت‌هایی که در راستای تولید و ارتقای کیفیت محصولات غذایی خود گام برداشته‌اند، رتبه‌بندی کارخانجات و واحدهای برتر تولیدی و تقدیر از واحدهای برتر و نمونه استانی از اقداماتی است که در این همایش انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هشتاد هزار پروانه برای محصولات غذایی صادر شده است، ادامه داد: این در حالی است که در سال 57 در حدود 700 پروانه برای تولید فرآورده‌های غذایی صادر شده بود.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه کلیه محصولاتی که از ما پروانه دریافت می‌کنند از نظر سازمان مورد تایید هستند، گفت: نشان ایمنی سلامت و غذا به عبارتی همان سیب سلامت براساس ارتقای کیفیت محصول اعطا می‌شود.

شیبانی با بیان اینکه انگیزه‌های اقتصادی برای قاچاق و عرضه محصولات تقلبی توسط افراد سودجو وجود دارد، افزود: از اواخر سال 88 اجرای طرح اعطای برچسب اصالت آغاز شد که درخصوص دارو نزدیک به 80 درصد جلو رفته و تا پایان امسال 100 درصد خواهد شد. 

وی افزود: برچسب اصالت به معنای نشان دار کردن یک محصول است و این برچسب این امکان را به مردم می‌دهد تا اطلاعات لازم درخصوص محصول مورد نظر را بدست آورده و از سلامت محصول اطمینان پیدا کنند.

در ادامه این نشست خبری دکتر جنت معاون غذای سازمان غذا و دارو از راه‌اندازی سامانه ملی پایش غذا در 15 آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: با راه‌‌اندازی این سامانه کلیه بازرسی‌های وزارت بهداشت در حوزه غذا و دارو در یک شبکه متمرکز شده و سیاست‌گذاری‌های ما نیز براساس آمارهای این سامانه صورت خواهد پذیرفت.

معاون سازمان غذا و دارو با اشاره به اجرای طرح درجه‌بندی و پایش کارخانه‌های مواد غذایی ادامه داد: زمانی که کارخانه‌ها پایش می‌شوند با توجه به استانداردهایی که کسب می‌کنند میزان بازرسی‌ها متفاوت خواهد شد.

جنت در پایان اظهار داشت: مهمترین بازرسان ما خود مردم هستند و این مسئله باید جا بیفتد که مردم تا چیزی را که مجوز وزارت بهداشت ندارد، خریداری نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین