کد خبر: ۱۵۲۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳

کاهش قیمت مسکن با افت سکه+جدول قیمت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اکثر بنگاهداران مسکن در تهران در اولین هفته بعد از تعطیلات عید درباره قیمت‌های اعلام شده از سوی فروشندگان اظهار می‌کردند که قیمت‌ها حالت ثبات ندارند و ممکن است در یک روز بارها دچار نوسان شود یا به زبان ساده‌تر نرخ‌های فروش هنوز سردرگم هستند و همچنان تثبیت نشده‌اند.

حال با گذشت 16 روز از تعطیلات نوروز اغلب فعالان در بازار مسکن تاکید می‌کنند: بسیاری از مالکان نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهایشان را که مربوط به پارسال بود تغییر دادند.

یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه گیشا درباره وضعیت قیمت خرید و فروش واحدهای مسکونی به «دنیای اقتصاد» گفت: اکنون بازار معاملات ملکی در رکود به سر می‌برد، زیرا قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، بدون منطق افزایش یافته است.

برای مثال یک واحد مسکونی که اواخر سال قبل با قیمت متری 3 میلیون و 800 هزار تومان به بازار فروش اعلام شده بود در حال حاضر همان واحد به متری 4 میلیون تومان به بازار پیشنهاد شده اما مشتری برای این قیمت وجود ندارد.

وی درباره تداوم روند افزایش ارزش ملک در آینده نزدیک تاکید کرد: شنیده‌ها حاکی از این خبر است که قیمت مسکن در چند روز آینده با افت روبه‌رو خواهد شد.
حدادی دلیل پیش‌بینی‌های خود را کاهش قیمت دلار و سکه در روز گذشته عنوان كرد و گفت: وقتی در یک روز قیمت سکه 50 هزار تومان و دلار 300 تومان ارزان می‌شود این احتمال هم وجود دارد که قیمت مسکن کاهش پیدا کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر قیمت سکه و دلار همین طور روند کاهشی را طی کند در قیمت مسکن بی‌تاثیر نخواهد بود و کلیه همکاران بر سر اين پيش‌بینی تفاهم دارند.

علاوه براین در خیابان كارگر هم طبق اظهارات تعدادی بنگاهدار ارزش هر مترمربع واحد مسکونی بیش از 5 درصد در سال جدید افزایش یافته است.

برخی مشاوران املاک در این رابطه عنوان کردند: حجم چشمگیری از فروشنده‌ها، واحدهای خود را در منطقه گیشا بیشتر از 5درصد گران‌تر کرده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد،مجیدی بنگاهداری در منطقه مذکور تاکید کرد: قیمت‌های پیشنهادی فعلی در بازار مسکن حدود 10 درصد گران‌تر از ارزش حقیقی آنها است.





{$old_album_152511}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین