کد خبر: ۱۵۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
بازخوانی ادعاهای یک گروه خاص در خصوص مواضع یک نماینده شجاع

چه کسانی گفتند مردم مطهری را کنار میگذارند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعتماد ویژه مردم به علی مطهری در دو دور انتخابات مجلس امری است که جدا از وجه خشنود کننده آن موارد دیگری را هم به یاد می آورد. سال گذشته مطهری در اعتراض به عدم طرح سوال از رییس جمهور استعفا داد و در جلسه بررسی استعفای علی مطهری از نمایندگی مجلس از سوی برخی سیاسیون نظرات خاصی در مورد او مطرح شد،مهمترین موافقان استعفای او اعضای جبهه پایداری بودند که با عمدتا بر این امر استدلال می کردند که چون او «پایگاه مردمی» ندارد،می خواهد از فرصت استعفا بهره برده و با این ترفند آبرومندانه از مجلس برود! در آن هنگام محور های عمده نظرات اعضای پایداری این بود؛

هدایتخواه: می داند رای ندارد می خواهد قهرمانانه کنار برود

*ستار هدایتخواه در جلسه علنی مجلس برای بررسی استعفای مطهری گفت: من مخالف استعفای مطهری هستم، این استعفا هیچ مبنایی ندارد. به مردم تهران که به مطهری رای دادند، می‌گویم که او به دلیل رعایت آیین نامه داخلی مجلس، می‌خواهد استعفا بدهد. استعفای مطهری کناره گیری قهرمانانه است. او که می‌داند در دوره بعد مجلس رای ندارد برای اینکه قهرمانانه برود، استعفا را پیش گرفته است. او باید بماند تا مردم با رای خودشان او را کنار بگذارند.

رسايي: مطهری تعادل ندارد

حميد رسايي در رابطه با موضع فراكسيون انقلاب اسلامي در خصوص استعفاي علي مطهري نماينده تهران اظهار داشت: فراكسيون انقلاب اسلامي معتقد است كه بايد به مطهري كمك كرد و كمك ما به مطهري موافقت با استعفاي وي است. ما مي خواهيم آبروي شهيد مطهري حفظ شود و به اعتقاد ما مطهري امروز بزرگترين ظلم را به خودش مي كند از اين رو به استعفاي وي راي مي دهيم.رسايي خاطرنشان كرد: مطهري به دليل مواضع و رفتارهايي كه داشته نشان داده است كه از تعادل برخوردار نيست.

کوچک زاده: مطهری ده ها جا با نظرات رهبری مخالفت کرده است!

مهدی کوچک‌زاده نیز در خصوص استعفای مطهری اینچنین نظر می داد: استعفای آقای مطهری یک بازی سیاسی بین وی و لاریجانی است. ما می‌گوییم هر چیز که قانونی است باید عمل کنید و اگر ایشان استعفا داده،‌ قانونا مطرح کنید. منتهی اگر استعفا را بیاورند از دو حال خارج نیست یا مجبورند استعفا را بپذیرند یا نپذیرند، اگر نپذیرند خیلی‌ها در مجلس می‌گویند کسی که فحاشی کرده، کسی که توصیه آقا را سند رقیت خودش در بحث نظارت دانسته، کسی که ده‌ها جا مخالفت با رهبری کرده چرا رای ندادید بیرون برود. اگر هم بیرونش کنند یک یار صمیمی و شفیقشان را از دست داده‌اند.

چه کسی بیشتر مورد اقبال مردم است؟

از میان نمایندگانی که چنین در باره مطهری اعلام نظر کرده اند آقای هدایت خواه در دور اول انتخابات از سوی مردم کنار گذاشته شد. مقایسه رای علی مطهری در انتخابات دور اول و دوم نیز نتایج جالبی را عیان می کند. به علی مطهری در دور اول 434.301 رای داده شد و آقایان رسایی و کوچک زاده به ترتیب 344.687 و 358.232 رای به دست آوردند.

در دور دوم نیز علی مطهری 380653 رای به دست آورد و حمید رسایی 280483 رای و مهدی کوچک زاده مهدی کوچک‌زاده 291600 رای، که به خوبی اختلاف فاحش اقبال مردمی به مطهری و منتقدانش واضح است.

هدف این مقایسه این نیست که بیان شود نقد علی مطهری امری مذموم است و وی فراتر ازنقد است . بلکه مقصود روحیه تمامیت خواهانه و استبدادی ای است که برخی مدعیان در تحلیل موارد مختلف از خود نشان می دهند و از جانب رهبری و مردم حکم صادر می کنند و هر کسی را که هم اندک مخالفتی از خود بروز دهد را به انواع اتهامات متهم می کنند.

به گزارش فردا،در عین حال رای اول شدن مطهری در منطقه مستضعف نشین و محرومی مانند اسلامشهر نشان می دهد که دوران بهره برداری سیاسی از محرومیت مردم و شعارهای پرطمطراق در باب خدمت به محرومین و در عمل پیگیری مطامع سیاسی مادی و ایجاد تفرقه و نزاع دیگر خریداری در کشور ندارد و حتی در مناطق محروم نیز مردم نگاهشان به منش سیاسی ای است که بتواند از حقوق مزدم و مصالح نظام دفاع منطقی و عقلانی را بروز دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
درود بر شرف وغیرت این مرد درود بر روح بزرگ پدرش درود بر ذات وشیرش درو بر چنین خاندانی لقمه پاک ذات پاک نفس پاک خدایا یک جوی از این خصایص خوب را در وجود این بنده حقیر وفرزندا نم قرار بده الهی امین خدایا انسان لعین وحسود ومریض را .... از روی زمین بردار الهی امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
اقای رسایی میزان رای ملت است .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
فقط یه عده بی خاصیت که اندازه ارزن خاصیت مردانگی تو وجودشون نیست حضور امثال مردان غیور مثل مطهری را نمیتونن قبول کنند ولی به کوری چشم ...امثال مطهری تا زنده هستند در مقابل ظلم و زورگویی ها هستند تا کور شود آنکه نتواند دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
افرین تحلیل بسیار جالب ومنطقی بود ....... ودرود خدا برامام خمینی وشهید مطهری وفرزندان ان خصوصا علی اقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
دورد بر علي مطهري قهرمان مرد آزاده مجلس، بدون شك مجلس به افراد آزاده اي چون مطهري نياز دارد، علي مطهري افتخار همه آزاد انديشان است. حضور دوباره ايشان با راي قاطع مردم تهران به مجلس را تبريك مي گويم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
مطهری خاری درچشم وکیل الدوله ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
به قول خباز کوچ زاده ها به بزرگان و بزرگ زادگان توهین نکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
0
0
رای قاطع مردم شریف تهران به جناب اقای مطهری علیرغم همهء سمپاشیها ومخصوصا در آخر شبی که مردم باید فردایش به پای صندوقهای رای میرفتند! حکایت از شعور فوق العادهء مردم دارد و حاوی این پیام: تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد!درود بر مطهری ورحمت وغفران واسعهء الهی بر پد ر بزرگوارش شهیدجاوید مطهری با این خلف صالح و آزاده اش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
0
0
آقاي هدايتخواه ، مردم خوب مي فهمند و مي دانند كه چه كساني خدمتگزارشان هستتند . متاسفم كه ..... نگاهي به عقبه خويش بيندازيد و ببينيد كه از خانواده اي محروم در استاني سراسر فقر و محروميت بلند شديد مردم به شما به همان خاطر راي دادند ولي امان از فراموشي . مي خواستم اين پيام « آقاي هدايتخواه حالا مردم شما را از مجلس بيرون انداختند يا مطهري عزيز را » را برايتان به نحوي ارسال كنم و اينك ضمن تشكر از سايت آفتاب و نويسنده اين مطلب اين پيام را ارسال مي كنم . از آقاي مطهري و مردم حلاليت بطلب كه عمر زود مي گذرد و امان از روزي كه وقت نداشته باشي .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین