کد خبر: ۱۶۰۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱

انتقاد غضنفری از عملکرد ایران خودرو و سایپا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدي غضنفري در مراسم افتتاح خطوط توليد انبوه دومين خودرو ملي ايران خودرو (رانا) اظهار كرد: متاسفانه اواخر سال گذشته مشكلي در تنظيم بازار خودرو رخ داد كه در اين زمينه مديران عامل ايران خودرو و سايپا را جهت بررسي موضوع دعوت كرديم. 

وي با بيان اين‌كه به مديران عامل ايران خودرو و سايپا اظهار كردم كه آيا انتظار داريد وزارتخانه در تنظيم بازار خودرو نيز ورود كرده و مانند پرتقال و سيب، اين محصول را ذخيره سازي و در فروشگاه‌هاي عرضه مستقيم عرضه كند؟ خاطرنشان كرد: بايد بررسي كرد كه چرا خودروساز ما تصور مي‌كند كه منافعش در حاشيه بازار شكل مي‌گيرد و اصلا چرا بايد حاشيه بازار با قيمت‌هاي ديگري شكلي گرفته و مصرف كننده در ميان قيمت‌هاي مختلف سردرگم شود. 

غضنفري ادامه داد: آيا خودروساز اين گونه مي‌خواهد در بازارهاي جهاني حضور پيدا كند، درحالي كه خودروساز بايد ابتدا بازار داخلي خود را مديريت كرده و پس از آن بتواند در بازارهاي خارجي عرض‌اندام كند. 

وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: بسيار بد است كه اواخر سال گذشته چند جلسه شوراي سياست گذاري خودرو به بررسي اين موضوع گذشت كه خودرو را با چه قيمتي بفروشيم و حاشيه بازار اين محصول را چگونه مديريت كنيم. در حالي كه اساسا اين اقدام وظيفه خودروسازان بزرگ كشور است. 

وي با بيان اين‌كه در شرايط فعلي صنعت خودرو نيازمند طراحي و تدوين يك آرمان مشترك است، تصريح كرد: آرمان مشترك دراين خصوص حضور در بازارهاي جهاني است كه غول‌هاي خودروسازي جهان نيز در آنجا حضور دارند. 

غضنفري ادامه داد: بياييد دهه 90 را دهه حضور صنعت خودرو ايران در بازارهاي جهاني هدف گذاري كنيم؛ آن هم بازارهاي جهاني همچون اروپا، آسياي غربي، خاور دور، آمريكا و آمريكا لاتين كه غول‌هاي خودروسازي جهان در آن جا حضور دارند و البته بازارهاي خارجي را فقط كشورهايي همچون عراق و ونزوئلا ندانيم. 

به گزارش ایسنا، وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ خودروساز و قطعه ساز كشور بايد از ورود گسترده به بازار سرمايه خودداري و منابع مالي را به جاي اتلاف در حوزه‌هاي مختلف در حوزه طراحي و مهندسي هزينه كند تا مشكل كمبود منابعي كه در حال حاضر خودروساز با آن مواجه است، برطرف شود. 

وي افزود: مديران ارشد خودروسازان بزرگ كشور بايد روند مديريتشان به سوي بازار و جذب مشتريان داخلي باشد تا در رقابت با خودروهاي وارداتي رضايت مشتريان ايراني را تامين كنند، در حالي كه امروزه متاسفانه بيشتر نگاه مديران به بازارهاي مالي مانند بورس و ارتقاي ارزش سهام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
آقای وزیر شرکت های خودروساز قاعدتا مدیر دارند قاعدتا این مدیران از طرف دولت انتخاب میشوند و قاعدتا اگر تصمیمات و قواعد تعیین شده را رعایت نکنند برکنار باید بشوند اگر این اتفاق نیوفتد باید دید پشت پرده چه بازی هائی ترسیم شده و درست نیست بازی موش و گربه راه بیاندازند و مردم را در جائی احمق و در جائی دیگر ولی نعمت بنامند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین