کد خبر: ۱۸۹۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶

خانه تاریخی کاشانی رشت به فهرست آثار ملی تخریب شده اضافه شد

روند نخریب ابنیه ملی و تاریخی گیلان در طی سال گذشته روند صعودی به خود گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یکی دیگر از خانه های تاریخی و ثبت شده به شماره 31030به تاریخ هجدهم بهمن ماه 91 در فهرست آثار ملی کشور گیلان،تحت عنوان « خانه تاریخی دکتر کاشانی»،واقع در رشت-خیابان تختی –کوچه چکوشلار و متصل به کوچه عاقلی خیابان شریعتی این شهر به فهرست ابنیه تاریخی تخریب شده استان اضافه شد.

به گزارش ایلنا، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان هیچ گونه اطلاعی از در حال تخریب بودن آن نداشته  تا جلوی روند تخریب این خانه تاریخی را بگیرد و مهم ترین دلیل آن عدم وجود گشت حفاظت از ابنیه تاریخی ثبت شده گیلان در فهرست آثار ملی کشور است.

از سوئی دیگر در پرتال اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، با انتشار خبری  در 26 اسفند ماه 91 بر این نکته تاکید شده که « پیگیری قضایی موضوع از طریق مراجع حقوقی به جدیت در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است».

هم چنین این اداره کل که طبق قانون موظف به حفظ از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است، در نگهداری درست در نگهداری از ابنیه تاریخی پس از تخریب توسط متجاوزین به دنبال برخورد با متخلفین هست و در واقع نوش دارو پس از مرگ سهراب چه سود دارد؟

گفتنی است طبق ماده 558 قانون مجازات اسلامی، هركس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماكن، محوطه ها و مجموعه های فرهنگی - تاریخی یا مذهبی كه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، یا تزئینات، ملحقات، تاسیسات، اشتیاء و لوازم و خطوط ونقوش منصوب یا موجود در اماكن مذكور، كه مستقلا" نیز واجد حیثیت فرهنگی - تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارد آورده علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از یك الی ده سال محكوم می شود.

لازم به ذکر است روند تخریب ابنیه تاریخی استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور در طی حدود سال گذشته تاکنون روند صعودی به خود گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین