کد خبر: ۲۲۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

شش فایده اصلی ورزش برای سلامتی

همه می دانند که ورزش برای سلامتی و نشاط در زندگی مفید است. فوایدی که ورزش مداوم برای سلامتی دارد را نمی‌توان نادیده گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ورزش شش فایده اصلی دارد که به شرح زیر است:

1- ورزش وزن بدن را کنترل می‌کند. ورزش از اضافه وزن زیاد جلوگیری می‌کند و حتی باعث کاهش وزن می‌شود. هنگامی که فعالیت می‌کنید،‌ کالری بیشتری می‌سوزانید. هر چقدر فعالیت شدیدتر باشد، کالری بیشتری سوزانده می‌شود. حتی اگر نتوانستید از دستگاه‌های ورزشی در باشگاه‌ها استفاده کنید و زمان برای این کار را نداشتید می‌توانید با راه‌ رفتن ساده در طول روز فعال‌تر شوید. برای مثال می‌توانید کارهای خانه را انجام دهید با به جای استفاده از ماشین، پیاده روی کنید.

2- ورزش از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. آیا نگران بیماری قلبی یا فشار خون هستید؟ فعال بودن باعث می‌شود که میزان کلسترول HDL یا کلسترول خوب افزایش یابد و میزان تری گلسیرید کاهش یابد. این باعث می‌شود که جریان خون راحت‌تر صورت گیرد و خطر بیماری‌های قلبی – عروقی کاهش یابد. در واقع، فعالیت فیزیکی مداوم باعث می‌شود که سلامت افزایش یابد و خطر مشکلاتی مانند : حمله قلبی، سندروم متابولیک، دیابت نوع دو، افسردگی، سرطان و آرتروز کاهش یابد.

3- ورزش روحیه را افزایش می‌دهد. ورزش در باشگاه یا 30 دقیقه‌ پیاده روی می‌تواند روحیه را افزایش دهد. فعالیت فیزیکی مواد شیمیایی در مغز را تحریک می‌کند که باعث شادتر شدن و آرام‌تر شدن می‌شود. با انجام ورزش احساس بهتری نیست به ظاهر خود خواهید داشت و اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.

4- ورزش انرژی را افزایش می‌دهد. فعالیت فیزیکی قدرت عضلات و استقامت را افزایش می‌دهد. ورزش و فعالیت فیزیکی اکسیژن و ریز مغذی‌ها را بافت‌های عضلانی می‌رساند و کمک می‌کند که سیستم‌ قلبی – عروقی بهتر کار کند. هنگامی که شش‌ها و قلب بهتر کار می‌کنند شما انرژی بهتری برای انجام کارهای روزانه دارید.

5- ورزش کیفیت خواب را افزایش می‌دهد. اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، می‌توانید با کمک ورزش سریع‌تر به خواب بروید و خواب عمیق‌تری داشته باشید. هیچ وقت زیاد نزدیک به ساعت خواب ورزش نکنید، زیرا انرژی شما افزایش می یابد و به اندازه کافی برای خوابیدن خسته نیستید.

6- ورزش مفرح است. ورزش و فعالیت فیزیکی راهی لذت بخش برای وقت گذراندن است. ورزش ضمنا به شما کمک می‌کند که با خانواده و دوستان خود روابط شادتری داشته باشید. ورزشی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید. اگر احساس خستگی کردید، نوع ورزش خود را تغییر دهید.

ورزش و فعالیت فیزیکی راهی برای داشتن احساسات بهتر است. حداقل 30 دقیقه‌ در روز ورزش کنید. به یاد داشته باشید که اگر مشکل جسمی دارید، بعد از شروع برنامه ورزشی با دکتر خود مشورت کنید.
منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین