کد خبر: ۲۳۲۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳

اگر گوشی‌های اندرویدی شما هم سنگین شده است، این مطلب را بخوانید+راه حل

آیا گوشی اندرویدی شما سنگین شده است؟ این را بدانید که شما تنها نیستید و افراد زیادی این مشکل را دارند. در این مطلب نگاهی به علل این مشکل و راه های رفع آن می پردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: امروزه یکی از دغدغه های اصلی کسانی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، سرعت گوشی ها است. البته سرعت گوشی های هوشمند به عوامل مختلفی بستگی دارد که تحت شرایطی، بسیار کاهش می یابد که بسیار آزار دهنده است. با کاهش سرعت گوشی، برنامه ها بصورت نیمه هنگ کار می کنند و آن کیفیتی که در سرعت بالا دارند را از دست می دهند. حالا بپردازیم به عوامل کاهش سرعت و راه حل های موجود برای رفع این مشکل.

 بروز رسانی سیستم عامل و برنامه های سنگین

مطمئنا شما در گوشی هوشمند خود برنامه ای که بروزرسانی آن مربوط به یک سال پیش برسد را ندارید.پس می توان گفت برنامه های گوشی شما به روز است.اما این بروز رسانی برنامه ها ممکن است در گوشی شما به خوبی بهینه سازی و هماهنگ سازی نشده باشد و یا ممکن است که شرکت تولید کننده آن برنامه، در آپدیت جدید برنامه، فایل هایی را قرار دهد که این فایل ها در پس زمینه گوشی شما اجرا شوند و یا اگر برنامه ای را استفاده می کردید که مدت زیادی از به روز نکردن آن مانند یک سال طول کشیده باشد و بخواهید آنرا بروزرسانی نمایید،ممکن است برنامه در بروزسانی سنگین شود و بر روی گوشی شما تاثیر بگذارد.

 برنامه نویس های اندرویدی،برای این که بتوانند از برنامه مورد نظر خود حداکثر استفاده را داشته باشند،برنامه ها را طبق قدرت سخت افزاری گوشی ها،متنوع می سازند.به عنوان مثال برای گوشی های باسخت افزار قوی،برنامه ای سنگین تر و باکیفیت تر می سازند و برای گوشی های نسبتا قدیمی، برنامه ای سبک تر.حال اگر برنامه های سنگینی که برای گوشی های باسخت افزار قوی را بر روی گوشی هایی که سخت افزار ضعیف تری دارند نصب نمایید،مطمئنا سرعت گوشی کاهش می یابد و احتمال بسیار زیادی دارد که خود برنامه نیز سخت کار کند و یا اصلا اجرا نشود.

 دقیقا مثل صفحات وب در کامپیوتر که هرچه به سال های کنونی نزدیک تر می شویم،سنگین تر می شوند و نیازمند سیستمی با RAM بالا هستند.حال اگر این صفحات را در سیستم های قدیمی باز نماییم،سرعت سیستم بسیار کاهش می یابد.در مورد بازی های کامپیوتری نیز اینچنین است.

 راه حل

متاسفانه در این مورد راه حل زیادی در پیش روی شما وجود ندارد جز این که به سمت RAM های سفارشی مانند CyanogenMod بروید و یا بدنبال برنامه هایی سبک تر و متناسب با قدرت گوشی خود بیابید.

 
فرایند های پس زمینه (Background Processes)
برنامه های کاربردی به این دلیل نصب می شوند که کاربر بتواند به راحتی کارهای خود را انجام دهد.اما پس از پایان کار کاربر،این برنامه ها در حالت اجرا باقی می مانند و به پس زمینه سیستم عامل می روند که در آنجا از منابع قدرت CPU و Memory استفاده می کنند و باعث می شود که سرعت سیستم عامل کاهش یابد و همچنین برنامه های دیگر نیز با مشکل روبرو شوند.

اگر از تصاویر زمینه زنده(live) که متحرک هستند استفاده می کنید،و ویجت های زیادی را در صفحه اصلی خود دارید،سرعت گوشی شما نیز کاهش پیدا می کند.زیرا این اعمال نیز باعث استفاده بیش از حد از CPU وRAM می شود.با کم کردن ویجت ها و تغییر تصاویر زمینه خود به تصاویری ثابت،شاهد پیشرفتی ملموسی در سرعت گوشی خود باشید.

 
راه حل

شما می توانید با غیر فعال کردن(Disable)برنامه ها و ویجت هایی که استفاده ای از آن ندارید بخش اعظمی از سرعت گوشی را احیا نمایید.دقت کنید که حتما برنامه را غیر فعال نمایید.زیرا پس از بیرون آمدن از برنامه ممکن است که برنامه بطور خودکار شروع به کار نماید.

اگر می توانید برنامه هایی را که نیازی به آنها ندارید را پاک نمایید که هم سرعت ارتقا یابد و هم فضای آزادتری در گوشی خود داشته باشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین