کد خبر: ۲۳۲۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

تحقق تامين اجتماعي جامع، از افتخارات دولت و نظام اسلامي است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار مدير عامل، اعضاء هيأت مديره، معاونين و مديران سازمان تأمين اجتماعي، با تأكيد بر اينكه دولت يازدهم نه تنها مخالف ادامه روند كارهاي اجرايي به روال سالهاي قبل است بلكه با پايبندي به اصول و قوانين، بدنبال حل بحرانهاي ايجاد شده براي اين سازمان است. ايشان باتوجه به اينكه سازمان تامين اجتماعي بايد تضمين كننده اميد نسبت به امروز و فرداي آحاد مردم بويژه نيازمندان باشد اظهار اميدواري كرد: مسئولان آن با صداقت و پشتكاري كه دارند بتوانند كارها را سروسامان بخشند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار مدير عامل، اعضاء هيأت مديره، معاونين و مديران سازمان تأمين اجتماعي، با تأكيد بر اينكه دولت يازدهم  نه تنها مخالف ادامه روند كارهاي اجرايي به روال سالهاي قبل است بلكه با پايبندي به اصول و قوانين، بدنبال حل بحرانهاي ايجاد شده براي اين سازمان است. ايشان باتوجه به اينكه سازمان تامين اجتماعي بايد تضمين كننده اميد نسبت به امروز و فرداي آحاد مردم بويژه نيازمندان باشد اظهار اميدواري كرد: مسئولان آن با صداقت و پشتكاري كه دارند بتوانند كارها را سروسامان بخشند.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تأمين اجتماعي را ازجمله اركان تحقق، عدالت در جامعه دانست و رسيدگي به موقع به امور بيمه‌شدگان و برخورداري آنان از پوشش‌هاي تأمين اجتماعي ازجمله درمان، بازنشستگي، تضمين معيشت، سلامت نيروي كار، ايجاد آرامش‌خاطر و اميد به آينده آنان را مورد تأكيد قرار دارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با توجه به پيش بيني طرح تامين اجتماعي جامع در اواخر دولت سازندگي و عدم پيگيري آن در دولت اصلاحات بعلت عدم تامين مالي گفت: يكي از افتخارات نظام جمهوري اسلامي براي خدمت به مردم تامين بيمه اجتماعي جامع براي همه افراد از بدو تولد تا پايان عمر است كه اميدوارم در دولت جديد اين طرح مهم پيگيري و به سرانجام برسد.

ايشان افزود: در اين صورت افتخار بزرگي براي دولت و نظام اسلامي در جهت تحقق عدالت و تامين آينده همه اقشار مردم خواهد بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جذب مديران در چارچوب اصول حرفه‌اي با تحصيلات مرتبط و ايجاد ثروت با شركت در پروژه‌هاي بزرگ ملي را مؤثر دانست و افزود: تقويت عوامل توليد و توانمندسازي نيروي كار و تشويق همكاري‌هاي جمعي در ارتقاء درآمد طبقات كم درآمد و متوسط و استفاده آسان آنان از خدمات تأمين اجتماعي را بيش از پيش تسهيل مي‌كند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تأمين شرايط و فعال‌سازي كليه امكانات و منابع مالي و سرمايه‌هاي انساني در شرايط جديدي كه سازمان بدليل سوء استفاده ها و بي تدبيري هاي گذشته، با بحران هاي جدي روبرو است را ازجمله شرايطي دانست كه مي‌تواند امنيت و آرامش خاطر بيشتر افرادي را كه به اين مجموعه چشم اميد دارند برگرداند.

در ابتداي اين ديدار دكتر سيدتقي نوربخش مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي ارائه گزارش مبسوطي از آخرين وضعيت سازمان گفت.

دكتر سيدتقي نوربخش با ارائه گزارش مبسوطي از آخرين وضعيت سازمان تأمين اجتماعي گفت: سازمان تأمين اجتماعي با تحت پوشش داشتن بيش از 38 ميليون نفر از جمعيت كشور، بزرگترين سازمان بيمه‌اي كشور و دومين توليدكننده درمان است.

در نظامات بيمه‌اي با افزايش سن اميد به زندگي، سن بازنشستگي هم افزايش پيدا مي‌كند، امّا در كشور ما علي‌رغم افزايش سن اميد به زندگي به 74 سال، سن بازنشستگي از 60 سال به 52 سال كاهش پيدا كرده است.

در سال 1380 از بودجه 3 هزار و 500 ميليارد توماني سازمان تأمين اجتماعي حدود هزار ميليارد تومان براي سرمايه‌گذاري، ذخيره شد، امّا در حال حاضر متأسفانه پيش‌بيني شده بود كه در سال 92، سازمان مبلغ 5 هزار ميليارد تومان از سرمايه‌گذاري‌هاي خود برداشت كند كه خوشبختانه با تلاش جمعي مديران وكاركنان سازمان، اين برداشت انجام نخواهد شد.

بدهي‌هاي دولت در سال 1380 كه معادل 400 ميليارد تومان بود به دليل آغاز سياست‌هاي اشتباه در سال 1392 به 15 هزار ميليارد تومان رسيده و در حال حاضر مجموع بدهي‌هاي دولت به سازمان تأمين اجتماعي كه در طول يك دهة اخير ايجاد شده به بيش از 60 هزار ميليارد تومان ارتقاء پيدا كرده است.

براساس پيش‌بيني‌ها در سال 93، 18 هزار ميليارد تومان ديگر به بدهي‌ها افزوده خواهد شد و با سود تعلق گرفته به اين بدهي‌ها به بيش از 90 هزار ميليارد تومان ارتقاء پيدا خواهد كرد.

دكتر فياض بخش نيز در پايان اين ديدار، گزارشي از وضعيت شستا ارائه داد كه بر اساس آن رشد سهام در بورس، اشتباهات گذشته را در حفظ ذخاير جبران كرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین