کد خبر: ۲۳۳۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

شناسایی خانه های خالی انجام شده و مالیات گرفتن از آنها حتمی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه احتکار واحدهای مسکونی از سوی برخی مالکان موجب تنش و افزایش قیمت مسکن می شود، گفت: اگر می خواهیم به سمت توسعه اقتصادی حرکت کنیم باید از سرمایه های راکد مالیات دریافت شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رحیم زارع با بیان اینکه واحدهای مسکونی خالی بعد از تنفس یکساله، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره می شوند، گفت: بر اساس مصوبه مجلس، سال دوم، یک دوم مالیات متعلقه، سال سوم برابر مالیات متعلقه و سال چهارم به بعد نیز یک و نیم برابر مالیات متعلقه برای واحدهای خالی در نظر گرفته می شود.

نماینده مردم آباده، خرم بید و بوانات در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس اصل اقتصاد هر چه عرضه بیشتر باشد، قیمت کاهش می یابد و هر چه عرضه محدود تر شود، قیمت نیز افزایش می یابد؛ ضمن اینکه از همه مهم‌تر احتکار واحدهای مسکونی از سوی برخی از مالکان است و این موضوع باعث ایجاد تنش در بازار مسکن و در نتیجه افزایش قیمت می شود که وضع مالیات برای این واحدها می تواند راهکاری برای مقابله با تنش در این بازار باشد.

او با بیان اینکه براساس یک اصل در دنیا از سرمایه های راکد مالیات دریافت می شود، گفت: اگر می خواهیم به سمت توسعه اقتصادی حرکت کنیم باید این اصل رعایت شود.

زارع گفت: بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه اطلاعاتی برای واحدهای خالی کامل است؛ بنابراین داده‌های ما برای شناسایی "خانه های خالی" کامل است و می توانیم از آنها مالیات دریافت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: دریافت مالیات از واحدها مسکونی خالی علاوه بر اینکه از تضییع حقوق دولت جلوگیری می کند، به نفع مستاجرانی که تمکن مالی ندارند نیز است.

وی درباره زمان اتمام بررسی قانون اصلاح مالیات های مستقیم و اجرای این قانون گفت: این قانون در سال آینده برای رفع ایرادات به شورای نگهبان ارسال می شود و احتمالا از سه ماهه دوم سال آینده قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون اصلاح مالیات های مستقیم تاثیر در افزایش درآمدها دولت ندارد اما می توان میزان درآمد مالیاتی دولت را تثبیت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین