کد خبر: ۲۴۹۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
نوبخت در همایش افق رسانه مطرح کرد:

حجت برای ما تمام و امکانات کشور هم فراهم است/ با قبول واقعیات برسر کار آمدیم

محمدباقر نوبخت در سی‌وهفتمین همایش افق رسانهبا تاکید بر مطلب فوق و با آسیب‌شناسی برنامه‌هایی که پیش از این دنبال شده بود با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله تصریح کرد: از همه دستگاه‌ها خواسته شده اهداف کمی و کیفی، ملاک اندازه‌گیری و وضع موجود و مطلوب خود را بدون کلی‌گویی ارائه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برای دولت یک ضرورت و عامل رفع نیازهای مبرم و حیاتی دانست. 

نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به امکانات فراهم کشور تاکید کرد: حجت برای ما دولتی‌ها تمام و امکانات کشور هم فراهم است، ما با قبول واقعیات بر سر کار آمدیم و دولت معطوف به این نیست که حتماً نتیجه توافقات ژنو مثبت باشد حتی اگر شرایط به مراتب بدتر از این هم شود، آماده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش در سخنانی تحریم نفت را یک فرصت خواند و گفت: این موضوع ‌گرچه مضراتی نیز داشته اما ما از مشکلات آن گذر کردیم و تا پیش از این جرات اینکه میزان فروش نفت‌مان را پنجاه درصد پایین بیاوریم نداشتیم.

آقامحمدی افزود: هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تامین رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصادی و داشتن یک کشور دانش‌بنیان پیشرفته است تا به جایگاه اول علمی منطقه برسیم.

وی گفت:‌ ایران اکنون بهترین فرصت را دارد تا با سرمایه‌ای که وجود دارد به توسعه پایدار برسد زیرا امید به زندگی در ایران از 59 به 74 سال رسیده و ایران بعد از انقلاب تا سال 2012 دومین کشور در سرعت رشد سرمایه انسانی بوده و همه این‌ها در حالی است که هیچ کشوری در جهان، تحریمی به گستردگی تحریم جمهوری اسلامی را تجربه نکرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بدون برنامه منسجم و یکپارچه و کمک رسانه ملی محقق نمی‌شود.

بعد از عضو مجمع تشخیص مصلحت نوبت به یکی از نمایندگان مجلس رسید تا در همایش افق رسانه با تاکید بر اقتصاد مقاومتی نشان دهد از دیدگاه مجلس نیز اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت مستمر و بهبود اوضاع کشور است.

غلامرضا تاج گردون در این همایش با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در ابتدای این ابلاغیه آمده که این یک جهاد مقدس برای فعالان اقتصادی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بنا بر همین رهنمود، تحرکات مجلس با محور اقتصاد مقاومتی بالا رفته و هر دو هفته یک بار، درباره ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی نشست‌هایی برگزار می‌کنیم و به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید از مسیر شورای اقتصاد عبور کند و از بعد فرهنگی نیز باید به دغدغه‌های مختلف در بعد رسانه‌ای آن پرداخته شود.

در بخش نخست این همایش که عنوان دین و رسانه داشت ‌نیز مهندس ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به نقش برنامه‌های معارفی بر روی خانواده و جوانان، از تاثیر رسانه ملی در تقویت وحدت گفت و اینکه تمام دست‌اندرکاران برنامه‌های معارفی از جمله مجری و کارشناس با تسلط کامل بر موضوع و بیان هنرمندانه و جذاب باید برنامه‌های اقناعی را در دستور کار قراردهند.

وی با اشاره به تحولات منطقه گفت: حمایت‌های مالی، سیاسی و رسانه‌ای آمریکا از گروهک بعثی تروریستی داعش نشان می‌دهد آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه از نتیجه انتخابات سوریه و عراق ضربه خورده‌اند و با حمایت از تروریست‌ها در صدد جبران این ناکامی‌ها هستند.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین از مجموعه 18 جلدی به نام مناسبت‌نامه و مجموعه 9 جلدی تاریخ اسلام کاری از مرکز پژوهش‌های این سازمان رونمایی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین