کد خبر: ۲۵۰۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

پرسودترین بازار مسکن جهان کجاست/ قیمت مسکن در ایران برای اولین بار کمتر از کشورهای دیگر منطقه شد

بررسی ها نشان می دهد میزان رشد قیمت مسکن در تهران کمتر از دبی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس شاخص های بانک مرکزی میزان اجاره بها در تهران 21 درصد رشد داشته است. اما در همین دوره زمانی قیمت خرید و فروش 20 درصد کاهش داشته است. با این حال در بهار سال جاری قیمت مسکن با رشد اندکی مواجه شد ولی بررسی ها نشان می دهد با این وجود میزان رشد قیمت ها در تهران کمتر از دبی بوده است. این برای اولین بار طی نه سال گذشته است که قیمت مسکن در ایران کمتر از کشورهای منطقه می شود.

سود سرمایه گذاری در بازار مسکن دوبی طی یک سال اخیر بیش از سی درصد بوده است اما این سرمایه گذاری با خطراتی نیز مواجه است.

 بازار مسکن دوبی اگرچه روزهای خوبی را سپری می کند اما ممکن است آینده بازار مسکن در این امیرنشین چندان درخشان نباشد. قیمت مسکن در دوبی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی رشدی 10 درصدی را نسبت به سه ماهه پیش از آن تجربه کرده و میزان رشد سالیانه بازار مسکن دوبی در این دوره نیز 32 درصد بوده است. در واقع بازار مسکن دوبی را می توان اکنون پرسودترین بازار مسکن جهان نامید اما مشکل اینجاست که سرمایه گذاری در این بازار با خطراتی نیز مواجه است. کمی قبل مدیر شرکت ساختمانی عربتک (Arabtec) که عملیات ساخت برج خلیفه در دوبی را بر عهده داشته استعفا داد، اقدامی که باعث نوسان در بازار سهام دوبی و کاهش 8 درصدی شاخص این بازار شد.

به گزارش خبرآنلاین، صندوق بین المللی پول (IMF) نیز هشدار داده توازن در بخش املاک دوبی وجود ندارد و ممکن است که این بخش به زودی با بحران مواجه شود. این نهاد از وضعیت بازار مسکن دوبی به عنوان شرایطی "ناپایدار" یاد کرده است. خبرگزاری بلومبرگ نیز اخیرا هشدار داده که طبق برآوردهای بانک مرکزی امارات متحده عربی، بازار مسکن در دوبی احتمالا از توازن خارج شده است. در همین حال کارشناسان بانک اچ اس بی سی (HSBC) اعتقاد دارند که روند رو به رشد بازار مسکن در دوبی حداقل برای دو سال آینده ادامه خواهد یافت و دوبی شهرتش به عنوان محلی امن برای سرمایه گذاری را حفظ خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین