کد خبر: ۲۶۵۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸

واعظی :پهنای باند ۳G داخلی است

وزیر ارتباطات گفت: پهنای باندی که در اختیار موبایل و نسل های سوم و چهارم ارتباطی قرار گرفته, داخلی است و هیچ ربطی به بین الملل ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود واعظی در حاشیه همایش "استاندارد و فناوری اطلاعات و ارتباطات" درباره افزایش ورود تجهیزات الکترونیکی طی سال های گذشته به کشور, اظهار کرد: این افزایش وجود داشته است و از این جهت نیازمند همکاری نزدیک تری با وزارت صنعت, سازمان استاندارد و گمرک هستیم.

وی افزود: برای ورود کالاهای پیچیده الکترونیکی اگر کمرگ تخصصی داشته باشیم, بسیاری از مشکلات حل خواهد شد زیرا هم اکنون کالاهای الکترونیکی تولیدی خوبی داخل کشور داریم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که گفته شده بیشتر استفاده از پهنای باند مربوط به دریافت محتوای ویدئویی می شود و از این جهت نباید پهنای باند بین الملل را افزایش داد گفت: آنچه امروزه در موبایل و نسل های سوم و چهارم ارتباطی شاهد هستیم مربوط به پهنای باند داخلی است.

وی افزود: سال گذشته این پهنای باند 500 گیگا بیت بر ثانیه بوده که اکنون به 1250 رسیده است. از این حیث نیازمند مقررات خاصی در این زمینه نیستیم زیرا پهنای باند داخلی است.

او خاطر نشان کرد: میزان پهنای باند بین الملل تغییری نداشته است زیرا زیرساخت های آن هم اکنون فراهم نیست.

واعظی درباره اینکه آیا صحت دارد که برخی تجهیزات از استاندارد مجوز نمی گیرند اما از طرق دیگر وارد چرخه کشور می شوند و علاوه بر این شورای شهر هم در این زمینه گفته است که 90 درصد دکل های ارتباطی مجوز گرفته اند؟, گفت: نمی دانم شورای شهر این اطلاعات را از کجا آورده است زیرا طی بررسی های ما از دکل های مخابراتی به این نتیجه رسیده ایم که به اندازه ای موج پایین دارند که تهدیدی برای شهروندان به حساب نمی آیند.

وی گفت: در تمام دنیا این دکل ها وجود دارد و ما هم راه ارتباطی دیگری جز استفاده از اینها نمی بینیم.

به گزارش تسنیم، وزیر ارتباطات یادآور شد: اگر هم منظور این شورا, جانمایی دکل ها بوده که ارتباطی به ما ندارد زیرا این کار با هماهنگی اپراتورها صورت می گیرد. سازمان تنظیم مقررات بخشی را دارد که تشعشعات را اندازه گیری می کند و در صورتیکه جایی خلاف استانداردها باشد با آن برخورد می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین