کد خبر: ۲۷۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

تاثیر خواب بر کاهش وزن

اگرچه داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن از عوامل کلیدی برای کاهش وزن است باما داشتن خواب کافی در حفظ تناسب بدن موثر است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: متخصصان سلامت در این مطالعه به تاثیر نقش هشت ساعت خواب در طول شبانه روز بر اندازه دور کمر اشاره کرده است. خواب کافی موجب می‌شود فرد مواد غذایی کمتری مصرف کند. خواب روی سطح هورمون «لپتین» که تنظیم کننده گرسنگی است تاثیر می‌گذارد و به بدن کمک می‌کند تا احساس سیری داشته باشد.

نداشتن خواب کافی موجب کاهش سطح لپتین و افزایش سطح «گرلین» که هورمون اشتها است، می‌شود و در نتیجه فرد را به پرخوری وادار می‌سازد. نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد زنانی که خواب کافی ندارند به طور متوسط نسبت به زنان دیگر 300 کالری بیشتر مصرف می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه هافینگتن پست،‌ از سوی دیگر خواب کافی چربی شکمی را از بین می‌برد. استرس و اضطراب دو فاکتور کمک کننده مهم در بروز چربی شکمی است که برخورداری از خواب کافی روش خوبی برای مقابله با آن است.

خواب کافی ژن‌های چربی را از بین می‌برد. در یک بررسی جدید آمده است زنانی که در طول شبانه روز هفت تا 9 ساعت می‌خوابند نسبت به افرادی که از خواب کافی محروم هستند وزن کمتری دارند. خواب کافی انرژی فرد را افزایش می‌دهد.

در صورتی که فرد در طول شب از خواب کافی برخوردار باشد در روز انرژی بیشتری دارد تا از عهده فعالیت‌های روزانه برآید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین