کد خبر: ۲۷۱۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳

درخواست رسیدگی به مساله امواج پارازیت

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نگرانی‌های دولت در رابطه با مشکلات مربوط به امواج پارازیت گفت: امیدواریم به این مساله هرچه زودتر رسیدگی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا ، معصومه ابتکار شامگاه امروز در جمع خبرنگاران زنجان با بیان این مطلب اظهار کرد: همه موارد باید در چارچوب و مطابق با استانداردها، ضوابط و مقررات باشد و اگر امواج و پارازیت‌ها از این سه مقوله خارج شوند مخاطره‌آمیز است و آنجاست که نگرانی‌ها به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: دولت نگرانی خود درخصوص امواج را اعلام کرده و امیدواریم به همه این موارد رسیدگی شود.

وی در رابطه با مباحث مرتبط با آلودگی بنزین‌های تولیدشده در ایران نیز گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ وجه در رابطه با منشاء بنزین اظهار نظر نمی‌کند بلکه مسئولیت ما بررسی استانداردهای مدنظر است که سازمان اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: در یک مقطع زمانی شاهد این بودیم که بنزین‌های تولید شده در کشور مشکلاتی را داشت که وزارت نفت طی چند ماه گذشته به خوبی وارد عمل شده و پالایشگاه‌های کشور تولید بنزین یورو 4 را آغاز کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد تشویش اذهان عمومی در رابطه با آلودگی بنزین اظهار کرد: تشویش اذهان زمانی بود که مردم احساس می‌کردند که مشکلی وجود دارد ولی مسئولان توجهی به آن نمی‌کردند در حالی‌که در دولت تدبیر و امید این موضوع رسیدگی شد.

ابتکار در ادامه با اشاره به آلودگی هوا تصریح کرد: تنها یک سازمان مسئولیت بهبود وضعیت هوا را ندارد و باید همه ارگان‌ها وارد این حوزه شوند تا بتوانیم شاهد هوایی سالم باشیم.

این مقام مسئول تاکید کردکه در رابطه با موضوع گرد و غبار اقدامات خوبی انجام شده است و سعی کرده‌ایم استان به استان مراکز گرد و غبار را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: در همین رابطه طی روزهای گذشته مذاکرات خوبی با وزیر آب کشور عراق انجام شده و وی قول‌های لازم در رابطه با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه را به ایران داده است و باید عنوان کرد دلیل تاخیر به وجود آمده در این رابطه ناپایداری‌های کشور عراق بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در این جلسه به موضوع استقلال عمل این سازمان اشاره کرد و گفت: هیج مصلحتی بالاتر از قانون و حفظ سلامتی مردم نیست و سازمان هیچ‌گاه نه تطمیع می‌شود و نه تهدید.

وی افزود: سعی کرده‌ایم سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات خود را در رابطه با اجرای قوانین به درستی انجام دهد تا شاهد کاهش آسیب‌ها باشیم.

ابتکار همچنین در پاسخ به سوال وضعیت دریاچه ارومیه گفت: موضوع مربوط به دریاچه ارومیه مثل برنامه‌های بلندمدت دولت بوده و اعتبارات خوبی در این رابطه تصویب شده است به طوری که 750 میلیارد تومان اعتبار برای حفاظت از تالاب‌ها، بازسازی آبراهه‌ها، آموزش کشاورزان به تصویب رسیده است و امیدواریم با بارندگی هایی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم مشکلات دریاچه ارومیه برطرف شود.

وی تاکید کرد: حل مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه نیاز به زمان و آموزش دارد؛ چرا که معتقدیم الگوهای کشاورزی باید سازگار با محیط زیست تغییر کرده و کشاورزان در این رابطه آموزش ببینند.

وی همچنین در رابطه با وضعیت محیط‌بانان کشور گفت: تعداد محیط‌بانان از استانداردهای جهانی کمتر است و نیاز به تقویت این حوزه داریم.

معاون رییس جمهور با بیان این‌که سعی شده است با برگزاری دوره‌های آموزشی و تثبیت وضعیت شرایط محیط بانان بهبود یابد، خاطرنشان کرد: بهره گیری از تجهیزات بهتر برای پایش مناطق حفاظت شده و استفاده از فناوری‌های نوین همچون پهپادها جهت حفاظت از مناطق مدنظر دولت است.

وی در رابطه با وضعیت زیست محیطی استان زنجان نیز تصریح کرد: در رابطه با اعلام آلودگی‌هایی که عنوان می‌شود نیاز به مطالعه مستمر دارد، نمی‌توان تنها به یک سری مطالعات مقطعی اکتفا کرد و انتظار داریم در استان شرایط به گونه ای فراهم شود که محیط طبیعی و انسانی در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با آلایندگی برخی صنایع بزرگ در استان گفت: یکی از مسئولیت‌های قانونی سازمان حفاظت محیط زیست پایش مستمر فعالیت‌های صنعتی است و صنایع بزرگ باید خوداظهاری انجام دهند و ادارات کل نسبت به پایش مستمر باد، هوا، خاک و پسماندهای همه واحدها اقدام کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین