کد خبر: ۲۷۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

کاهش سریع وزن به سلامتی آسیب می زند

عضو انجمن تغذیه ایران گفت: کاهش سریع وزن و بیش از یک کیلوگرم درهفته به سلامت افراد آسیب وارد می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پروین افشار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با تاکید بر اینکه از رژیم های لاغری که موجب کاهش سریع وزن می شود، باید اجتناب کرد، افزود: این مهم باید بر اساس اصول، متناسب با معیارهای خاص و به میزان نیم تا یک کیلوگرم درهفته انجام شود.

وی یادآوری کرد: متاسفانه درزمان حاضر تبلیغات متعدد و فراوانی مبنی برکاهش وزن یک کیلوگرم در هرجلسه ازسوی افراد غیرمتخصص و ناکارآمد ارایه می شود که کمتر از سوی عموم به ویژه بانوان مورد توجه قرار می گیرد. 

افشار، با اشاره به اینکه با توجه به گسترش شهرنشینی بیشتر افراد دچار چاقی و اضافه وزن هستند، تصریح کرد: اضافه وزن عوارض متعددی را به دنبال دارد تا جایی که حتی می تواند فعالیت های روزمره فرد را مختل کند.

این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ادامه داد: متخصصان امر بر این باورند چاقی و اضافه وزن زمینه بسیاری از بیماریها به شمار می رود نه تنها تجمع چربی در بدن موجب دفرمه شدن اندام و افسردگی و از بین رفتن اعتماد به نفس در بیشتر افراد چاق می شود بلکه با ایجاد بیماری به پایین آمدن کیفیت زندگی نیز منتهی می گردد.

وی اظهار کرد: برای داشتن جسم و روح سالم تر بهتر است در صورت امکان از چاقی و اضافه وزن پیشگیری و در صورت بروز این معضل با روش های اصولی به وزن سلامت رسید.

افشار افزود: منشا بسیاری از چاقی ها کم تحرکی، زندگی صنعتی و مصرف غذاهای آماده و پرکالری است و تغییر روش زندگی یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش وزن است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می شود برای داشتن اندامی موزون و متناسب و سلامت جسمی، فعالیت منظم و روزانه در برنامه زندگی گنجانده شود و استفاده از غذاهای سالم و خانگی در منوی غذای روزانه قرار گرفته و از غذاهای آماده و تنقلات پرکالری کمتر استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین