کد خبر: ۲۸۰۵۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
جلالی زاده در گفت و گو با آفتاب:

ارسال پیام از طرف خاتمی و هاشمی نشان از تایید همایش اصلاح طلبان داشت

جلالی زاده می گوید: همین که پیام آقای هاشمی و آقای خاتمی در این جلسه خوانده شد، نشان دهنده آن است که جلسه مورد تایید بزرگان اصلاحات بوده و از تفرقه خبری نیست؛ فقط مصلحت به اینگونه برگزار کردن همایش بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: بعد از حدود هشت سال اصلاح طلبان پنج شنبه گذشته موفق به برگزاری گردهمایی شدند. گردهمایی که با وجود محدودیت های بسیار برگزار شد و البته با انتقادهایی هم از طرف محافظه کاران روبرو شد. انتقادهایی که دور از ذهن نبود.

جلال جلالی زاده که خود در برگزاری همایش اصلاح طلبان سراسر کشور حضور داشته، برگزاری آن را مثبت ارزیابی می کند و درباره آن به آفتاب می گوید: با توجه به اینکه چندین سال از گردهمایی اصلاح طلبان می گذشت، هر چند که باز هم با محدودیت هایی همراه بود اما می توان گفت، همایش موفقی بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب توضیح می دهد: اکثر افراد مطرح در جلسه سخنرانی کردند. به خصوص دبیران کل احزاب دیدگاه های خود را بیان کردند. کسانی هم که از شهرستان ها آمده بودند احساس همراهی می کردند.

او ادامه می دهد: اینکه همه از یک دلی و هم فکری، یک جهت بودن، تصمیم واحد گرفتن و وحدت داشتن و اجماع بر سر معرفی کاندیداها سخن می گفتند، به نظر من موفقیت بزرگی بود.

جلالی زاده برگزاری این همایش را نشان از درس گرفتن اصلاح طلبان از اشتباهات گذشته خود می دانند و عنوان می کند: این نحوه اظهارنظر و بیان مطلب و تاکید بر وحدت همه طیف های اصلاح طلبان نشان می دهد که اصلاح طلبان از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شدند و موجب خسارت های زیادی برای آنها شد درس گرفته اند و این خوب است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب رویکرد همایش را حول محور انتخابات مجلس آینده می داند و می گوید:  کل همایش حول محور انتخابات می چرخید و همه سخنران ها هم سخنانشان حول مشارکت حداکثری و اتفاق نظر در معرفی کاندیداها و اظهار امیدواری در به دست گرفتن مجلس آینده بود. فکر می کنم این موضوع در جنبه های عملی هم خیلی می تواند موثر باشد.

او درباره امکان حضور حداکثری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده آنچنان که در همایش اصلاح طلبان عنوان شده، تاکید می کند: مطمئنا که جناح محافظه کار و شورای نگهبان مانند قبل مشکلاتی را بر سر اصلاح طلبان ایجاد خواهند کرد. اما اصلاح طلب ها هم در مقابل آن باید با ترفندها و روش هایی که در پیش می گیرند سعی کنند تا مجلس را از دست ندهد.

او در واکنش به هجمه هایی که از طرف محافظه کاران به شیوه برگزاری و افرادی که در این همایش شرکت کرده بودند، وارد می شود توضیح می دهد: من فکر می کنم از همه طیف های اصلاح طلب افرادی بودند. به هر حال میانگین اصلاح طلبان حضور پیدا کرده بودند.

جلالی زاده درباره اینکه عنوان می شود افراد شاخص در این همایش حضور نداشتند، تاکید می کند: من فکر نمی کنم، اصلاح طلب های شاخص هم حضور داشتند. افرادی مانند: آقای دکتر عارف، آقای موسوی لاری، آقای دکتر رهامی، آقایای شکوری راد و ... . اما اگر منظور حضور همه چهره ها و افراد شاخص اصلاح طلبان است من فکر می کنم به خاطر در نظر گرفتن ملاحظاتی بوده که همه این افراد در این همایش حضور پیدا نکردند.

این فعال اصلاح طلب درباره گمانه زنی محافظه کاران که عنوان می کنند این عدم حضور به دلیل وجود تفرقه است، می گوید: همین که پیام آقای هاشمی و آقای خاتمی در این جلسه خوانده شد، نشان دهنده آن است که جلسه مورد تایید بزرگان اصلاحات بوده و از تفرقه خبری نیست؛ فقط مصلحت به اینگونه برگزار کردن همایش بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین