کد خبر: ۲۸۲۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
جنتی برای رفع شبهه به دیدار مجتهدین برود

افراطیون با گزارشات کذب به مراجع می‌خواهند سد راه وزارت ارشاد شوند

کمال الدین پیر موذن، نماینده مردم اردبیل، با بیان اینکه کارنامه علی جنتی و وزارت ارشاد، کارنامه درخشانی است به خبرنگار «آفتاب» گفت: آقای جنتی در جهت جذب حداکثری هنرمندان در دایره یک‌رنگی فرهنگ و هنر اقدامات مثبت فراوانی انجام داده است و شایسته است مردم از ایشان حمایت و قدردانی کنند و جلوی تندروها با حمایت خود بایستند چرا که افراطیون که به قول نبی اکرم «بهره‌ای از اسلام نبرده‌اند»، گزارشات کذب و مبهمی در اختیار مجتهدین عالم تشیع می‌گذارند تا با این کار سد راه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: کمال الدین پیرموذن، نماینده مجلس، درباره حاشیه‌سازی‌های اخیر گروه‌های تندرو علیه اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و واکنش برخی مراجع قم به این اقدامات گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای سیاست توسعه فرهنگی کشور و جذب حداکثری همت گمارده و مورد تقدیر هنرمندان و فرهنگ دوستان است؛ حال تندروها و افراطیون جبهه پایداری در این اوضاع  به‌خاطر یک مویی کلاف می‌بافند و مشکل‌ساز می‌شوند و با گزارشات دروغین خود باعث واکنش مراجع عظام قم شده‌اند.

 به گزارش آفتاب، این بار تیر تندروها و افراطیون کشور در داخل و خارج بهارستان، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید را نشانه رفته و با حاشیه‌سازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های خود این وزارتخانه را متهم به «اعطای مجوز به آلبوم‌ها و گروه‌های موسیقی کرده است که در آن بانوان به تک‌خوانی پرداخته‌اند» و همین امر موجب واکنش تند برخی مراجع عظام قم نسبت به وزارت ارشاد شده است. در حالی که چنین امری نبوده و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تکذیب مساله تک‌خوانی زنان گفته است: «دولت تدبیر و امید توانست در مدت کوتاهی فاصله اهالی فرهنگ و هنر را با بدنه دولت و نظام از میان بردارد. متاسفانه این اقدام موفق دولت در حوزه فرهنگ به مذاق برخی از رسانه‌ها خوش نیامده و در این راه بارها سعی کرده‌اند با قلم‌فرسائی‌های فراوان و شایعه‌پراکنی و  بی‌مورد و درج اخبار نادرست و مغرضانه اسباب ناراحتی و دل‌نگرانی برخی از دلسوزان نظام و علمای گرانقدر را فراهم سازند. در اینجا خاطرنشان می‌شود اخباری که در مورد مجوز به "کنسرت تک‌خوانی زن در جشنواره موسیقی فجر" در یکی از همین رسانه‌ها منتشر شد نه تنها صحت نداشته بلکه هدف آن مخدوش‌ساختن خدمات ارزشمند خدمتگزاران فرهنگ و هنر کشور بوده است.»

همچنین درخصوص آلبوم «تو را ای کهن بوم بر دوست دارم» که در آن دو خواننده زن و مرد به هم خوانی پرداخته‌اند، تاکید کرده است: «این اثر در قالب موسیقی سنتی در شوراهای شعر و موسیقی دفتر که متشکل از اساتید و نخبگان متعهد و ارزشی انقلاب اسلامی هستند بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است. بر اساس ضوابط موجود که از بدو تاسیس دفتر موسیقی تا کنون به آن عمل شده است هیچ‌گونه منع قانونی برای صدور مجوز آثاری که هم‌خوانی زن و مرد دارند، وجود ندارد.»

در همین راستا، کمال الدین پیر موذن، نماینده مردم اردبیل، با بیان اینکه کارنامه علی جنتی و وزارت ارشاد، کارنامه درخشانی است به خبرنگار «آفتاب» گفت: آقای جنتی در جهت جذب حداکثری هنرمندان در دایره یک‌رنگی فرهنگ و هنر اقدامات مثبت فراوانی انجام داده است و شایسته است مردم از ایشان حمایت و قدردانی کنند و جلوی تندروها با حمایت خود بایستند  چرا که افراطیون که به قول نبی اکرم «بهره‌ای از اسلام نبرده‌اند»، گزارشات کذب و مبهمی در اختیار مجتهدین عالم تشیع می‌گذارند تا با این کار سد راه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شوند.

وی افزود: با وجود آنکه مساله فرهنگ در ایران پیچیده، پر راز و رمز و گاه سربه مهر است و جز با عنایت مالی، برخورداری از سیاست‌های حمایتی صاحب منصبان همراه با  صبر و شکبیایی نمی‌توان به پیشبرد آن مدد رساند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای سیاست توسعه ی فرهنگی کشور همت گمارده است.تندروها و افراطیون جبهه پایداری در این اوضاع به‌خاطر یک مویی می‌خواهند کلاف می‌بافند و مشکل‌ساز می‌شوند.

نماینده مردم اردبیل اضافه کرد: لازم به ذکر است دکتر جنتی اکنون بالغ بر  17 روحانی را در کشور در سمت مدیر کل منصوب کرده‌اند یعنی دل در گرو توسعه فرهنگ دینی و شیعی دارند و کم‌لطفی است ایشان را به‌خاطر یک آلبوم موسیقی که متشکل از هم‌خوانی زن و مرد بوده و حتی صدای زن در آن به صورت تک نیامده، زیر سوال ببرند البته چیزی عایدشان نمی‌شود چرا که سازمان‌ها و مراکز فرهنگی و معنوی از وزیر محترم ارشاد حمایت می‌کنند.

پیرموذن تاکید کرد: از آقای جنتی درخواست می‌کنم جهت رفع شبهه به دیدار مجتهدین بروند و به رفع شر و  ابهام از گزارشاتی که به این بزرگان از طرف افراطیون رسیده، بپردازند. آقای جنتی یکی از چکیده‌های انقلاب است نه چسبیده به انقلاب. ایشان یکی از زینت‌های کابینه دولت تدبیر است که به جد به توسعه فرهنگ دینی بها می‌دهد و موجب افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگی شده است.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به اینکه  23  دستگاه و نهاد به موضوع فرهنگ می‌پردازند خاطرنشان کرد: اگر احیانا موردی مخالف سلیقه فردی طرح شود، نباید کل خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را زیر سوال برد چراکه بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران فرموده‌اند که «آن چیزی که ملت‌ها را می‌سازد فرهنگ صحیح است.»

وی افزود: فرهنگ صحیح، فرهنگی است بهادهنده به قانون و کل ملت، با پرهیز از افراطی‌گری‌ها موجب نشاط اجتماعی می‌شود و آقای جنتی نیز در این راستا اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است. شهید بهشتی نیز اشاره دارد که «اسلام دین نشاط است و امید نه دین یاس» یکی از ابزارهای هنرمندانه نشاط همین موسیقی سنتی است که مضمون آن موجب اعتلای شان ایران و ایرانی است.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان رهبری مبنی بر اینکه افراد و نهادها با تمام توان باید در خدمت دولت باشند، گفت: آقایان حتی گفته‌های رهبری را نادیده می‌گیرند و هرروز با یک ملعبه‌ای منافع گروه و باند خودشان را برمنافع ملی ترجیح می‌دهند. افرادی که ذوب در ولایت را شعار خود قرار داده‌اند باید با تاسی از فرمایشات رهبری یار دولت باشند نه باری بر دوش دولت و برای تامین منافع یک فرد آبروی نظام و دولت و مجلس را با افراطی‌گری‌های خود و عدم شنیدن صدای مردم نبرند. البته مجتهدین جهان تشیع مشرف به این موضوع هستند  و بی‌تردید با رفع ابهام از جانب دولت این عزیزان نیز به دولت تدبیر و امید یاری خواهند رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
اميدواريم نسل هر چه تندرو است از روي زمين برداشته شود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین