کد خبر: ۲۸۷۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹

غذاهایی که خستگی را افزایش می‌دهند

خستگی تا حد زیادی مربوط به نوع مواد غذایی مصرف شده است، مصرف غذاهای شیرین به ویژه در صورتیکه بیش از اندازه نیاز بدن باشد احتمال خستگی زودرس را تا دو برابر افزایش داده و همچنین احساس خواب‌آلودگی را تا حد زیادی بیشتر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مصرف بیش از اندازه غذاهای شیرین، احتمال خستگی زودرس را تا دو برابر افزایش داده و همچنین احساس خواب‌آلودگی را تا حد زیادی بیشتر می‌کند.

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از افراد در طول روز به ویژه در هنگام کار و فعالیت روزانه دچار خستگی و احساس خواب‌آلودگی می‌شوند و از این موضوع رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه خستگی تا حد زیادی مربوط به نوع مواد غذایی مصرف شده است، تاکید کرد: مصرف غذاهای شیرین به ویژه در صورتیکه بیش از اندازه نیاز بدن باشد احتمال خستگی زودرس را تا دو برابر افزایش داده و همچنین احساس خواب‌آلودگی را تا حد زیادی بیشتر می‌کند.

کمالوند گفت: مصرف تنقلات شیرین‌ مانند انواع شیرینی، کیک و شکلات نیز اثرات قابل ملاحظه در بروز احساس خستگی و خواب‌آلودگی دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف مواد غذایی و تنقلات بسیار شیرین تاثیرات نامطلوبی بر روی سیستم مغزی و عصبی می‌گذارد خاطرنشان کرد: نباید در طول روز به خاطر از دست رفتن انرژی اقدام به مصرف زیادی مواد غذایی شیرین و کربوهیدراتها کرد.

کمالوند گفت: میوه ها و سبزیها بهترین مواد غذایی برای جبران انرژی از دست رفته در طول شبانه روز هستند و بهتر است این مواد به عنوان میان وعده‌های غذایی بیشتر مورد توجه و مصرف قرار بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین