کد خبر: ۲۹۱۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
بحث و تبادل‌نظر درباره مذاکرات باز شده است

گزارش گاردین از فضای سیاسی ایران بعد از تفاهم لوزان

"گاردین" با اشاره به این که در داخل امریکا موضوع بر سر "توافق خوب" و "توافق بد" است اشاره می‌کند که در ایران فضای عمومی برای بحث و تبادل‌نظر درباره مذاکرات باز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه "گاردین" در گزارش تازه خود به بحث‌های صورت گرفته اخیر میان "صادق زیباکلام" استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و حمید رسایی نماینده مجلس درباره برنامه هسته‌ای ایران و اسرائیل اشاره کرده است.

"گاردین" با اشاره به این که در داخل امریکا موضوع بر سر "توافق خوب" و "توافق بد" است اشاره می‌کند که در ایران فضای عمومی برای بحث و تبادل‌نظر درباره مذاکرات باز شده و در این باره می‌نویسد:"تفاهم سیاسی هفته گذشته بحث‌های زیادی را برانگیخته است. در امریکا دولت و کنگره امریکا درباره بد یا خوب بودن این توافق با یکدیگر چالش کرده‌اند. در ایران نیز بحث‌ها ادامه دارد. عده‌ای معتقدند که تفاهم سیاسی اخیر خوب نبوده و دولت در بیان حقایق صداقت به خرج نداده است. تلویزیون دولتی ایران پس از اعلام تفاهم سیاسی بلافاصله سخنرانی "باراک اوباما" رییس‌جمهوری امریکا را نشان داد تا نتیجه تفاهم را در داخل کم جلوه دهد. در این میان، یک نفر ایستاده و از پایان‌یافتن منازعه طولانی‌مدت بر سر برنامه هسته‌ای ایارن دفاع می‌کند. او صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است و به دلیل بحث‌هایش با تندروها در ایران شناخته شده است. او همواره بر روی مسائل حساس دست می‌گذارد." 

به گزارش خرداد، گاردین در ادامه با اشاره به مناظره اخیر میان زیباکلام و رسایی می‌نویسد:" آنان در این مناظره مسائلی را مطرح کردند که سال‌ها در ایران به عنوان "تابو" قلمدادی می‌شد. زیباکلام تفاهم لوزان را نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران قلمداد کرد. او اظهار داشت که تفاهم لوزان از آن رو اهمیت دارد که باعث فایق آمدن ایران و امریکا بر بی‌اعتماد متقابل شده بود. در مقابل اما رسایی اظهارات "روحانی" درباره نتیجه برد – برد در تفاهم سیاسی اخیر را در کرد و مدعی شد که ایران در این عرصه شکست خورده است."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین