کد خبر: ۲۹۴۴۲۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
سند و مدرک رحمانی‌فضلی درباره پول‌های کثیف در کشور بود

وزیر کشور برای آرامش مجلس عذرخواهی کرد نه عقب‌نشینی

معتقد نیستم که آقای وزیر حرف‌های خود را پس گرفت یا عقب‌نشینی کرده است. پیش از این هم مطرح کرده بودند که پول‌های کثیفی وجود دارد که اگر مراقب نباشیم به مراکز قدرت، سیاسی و اقتصادی کشور سرازیر خواهد شد و در آن زمان دیگر برای اقدام دیر خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- بعد از حضور پرسروصدای رحمانی فضلی در جلسه روز یکشنبه مجلس که با انتقادهای فراوان از طرف نمایندگان مجلس و برخی فعالان سیاسی روبرو شد، وزارت کشور نیز بیانیه‌ای درباره سخنان وزیر منتشر کرده است؛ بیانیه‌ای که قصد روشنگری دارد و البته به اظهارات سابق وزیر درباره پرونده‌ پول‌های کثیف تاکید می‌کند.

به گزارش آفتاب، از اوایل اسفند ماه وزیر کشور نه یک بار بلکه چندین‌بار به وجود پول‌های کثیف در سیاست اشاره و همه را غافلگیر کرده بود. اما اظهارات وزیر در مجلس باعث شد تا عده‌ای از مخالفان وزیر کشور در انتقاد از عدم ارائه مدارک با او حتی درگیری لفظی پیدا کنند، عده‌ای هم گفته‌اند که چون او درخواست جلسه غیرعلنی داشته، بنابراین نتوانسته است آن‌طور که می‌خواست درباره پول‌های کثیف صحبت کند.
 
در بیانیه وزارت کشور درباره اصرار به عدم عقب‌نشینی وزیر و نسبت‌دادن ایجاد جنجال به رسانه‌ها و عذرخواهی وزیر از نمایندگان مطرح شده است «در مورد تحلیل‌های مختلف مبنی بر عذرخواهی و عقب‌نشینی وزیر در این موضوع باید گفت؛ چنانچه متن سخنان ایشان با دقت و انصاف مرور شود، ایشان پس از تاکید بر مواضع اصولی خود و مواردی که تا کنون بیان داشته اند، اینگونه اظهار نمودند "به بنده پیشنهاد می‌کنند که من بگویم، اگر دوستان از صحبت های من به دلیل انعکاس بد نشریات و روزنامه ها، سوء استفاده شده است؛ من از شما عذر خواهی کنم از طرف آنها»


موضوعی که صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره آن به آریا گفته است: «متاسفانه مسئولان ما وقتي مي فهمند اظهاراتشان تند و صريح شده بلافاصله عقب‌نشيني مي‌کنند و توپ را در زمين رسانه‌ها مي‌اندازند و مي‌گويند حرف‌هاي ما تحريف شده است. البته اگرچه ما از اين رفتارها در مسئولانمان زياد ديده ايم اما از فرد اصولگرايي که مدعي پايبندي به اصول و موازين است انتظار نداريم اينقدر سريع عقب‌نشيني کند آن هم درخصوص موضوعي که از سوي وزير دادگستري هم مطرح شده است.»

او تاکید کرده است: «من نمي دانم از کجا به آقاي رحماني فضلي فشار وارد شد که ايشان طوري برخورد و عقب نشيني کردند که انگار وزير کشور گينه بيسائو اين اظهارات را درباره پول هاي کثيف مطرح کرده است.»

اما برخی هم در برابر انتقاد ها در مجلس ایستاده‌اند، عابد فتاحی، نماینده  ارومیه، با تاکید به این موضوع که همه زمان حضور رحمانی فضلی را در مجلس با او بوده درباره عقب‌نشینی وزیر در مجلس به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: من معتقد نیستم که آقای وزیر حرف‌های خود را پس گرفت یا عقب‌نشینی کرده است. ایشان در مجلس صحبت هایی را ارائه دادند که پیش از این هم بارها به آن اشاره کرده بودند. پیش از این هم مطرح کرده بودند که پول‌های کثیفی وجود دارد که اگر مراقب نباشیم به مراکز قدرت، سیاسی و اقتصادی کشور سرازیر خواهد شد و در آن زمان دیگر برای اقدام دیر خواهد بود.

نماینده فراکسیون اقلیت مذهبی مجلس توضیح می‌دهد: اگر ایشان از مجلس عذرخواهی کردند به دلیل باب‌هایی است که با مجلس دارند. پیش از این خود نماینده بوده است، جو مجلس پر التهاب بود و برای آرامش مجلس این کار را انجام داد.

او می‌افزاید: موضوع این است که نمایندگان از ایشان می‌خواستند تا بگوید که کدام نمایندگان از پول کثیف استفاده کرده‌اند. این چیزی نبود که ایشان بتواند درباره آن صحبت کند. چون پیش از این هم گفته بود که من هشدار می‌دهم. اما نمایندگان اصرار می‌کردند که آقای وزیر اسناد و مدارک خود را بیاور و افرادی که از این راه استفاده کرده‌اند را همین جا از پشت تریبون اعلام کن.

فتاحی توضیح می‌دهد: سند و مدرک آقای رحمانی فضلی درباره پول‌های کثیف در کشور بود و آمار و ارقامی هم که ارائه کردند کاملا گویای این موضوع بود.

این نماینده مجلس درباره دلیل عکس‌العمل نمایندگان می‌گوید: نزدیک به انتخابات است و فضای سیاسی کشور فعال است. نمایندگان تاکید داشتند که وزیر اسامی را اعلام کند.

او درباره صحبت رحمانی فضلی که به رسانه‌ها نسبت داد عنوان می‌کند: من از وزیر دفاع نمی‌کنم اما ایشان حق را به رسانه‌ها داد و گفت که چون موضوع، حساس است رسانه‌ها با حساسیت هم به آن پرداخته‌اند. بحث بر سر این است که نباید با چنین موضوعی سیاسی و جناحی برخورد کرد. باید همه از آقای رحمانی فضلی سپاسگزار باشند که برای اولین بار چنین موضوعی را مطرح و اعلام کرد که این موضوع در کشور وجود دارد.

در بیانیه وزارت کشور همچنین درباره عزم وزیر کشور برای مبارزه با وجود پول های کثیف در کشور آمده است، «تجربه‌های تلخ گذشته مبنی بر ورود جریان پول های کثیف در حوزه سیاست و قدرت که بارها منجر به تذکرات جدی رهبر معظم انقلاب نیز شده است قابل کتمان نیست، بنابراین سیاستمداران هوشمند انقلابی و متعهد باید در هر یک از نهادهای کشور برای مصون سازی حال و آینده کشور مراقب سیل ویرانگر قاچاق و ورود پول های کثیف ناشی از آن در عرصه های مختلف باشند در این راستا انتظار می رفت صدای همراهی بیشتری با وزیر کشور برای مبارزه با این پدیده شوم شنیده شود!»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
دکتر میم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
3
17
ایشان بسیار اشتباه کرد.
مسوولیت ایشون حفظ آرامش مجلس نیست.
گفتنه حقیقته. فقط همین
حامد قزوینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
3
14
عقب نشینی محض بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
13
5
خجالت بکشید و دست از فتنه انگیزی بردارید شما اگر مدرکی دارید چرا ارائه نمی دهید ؟ ان کس که این تخم لق را در دهان شما کذاشت و مدعی پول های کثیف بود در برابر نمایندگان مجلس اعلام کرد اسامی کسانی که دارای پول های کثیف هستند ندارد و فقط به عنوان هشدار این مطلب را گفته است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
1
14
هر اسمی که روی آن گذاشته شود این کار ایشان یک نقطه منفی برای ایشان حساب می شود و غیر قابل اعتنا و اعتماد بودن حرفهای ایشان را می رساند.
یادمان نرود که جامعه چه قدر خاطرات بد از اتهام های بدون اثبات رییس دولت قبلی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
2
4
حالا بروید و به قوه قضائیه در خصوص این مسائل پاسخ دهید جامعه را بیش از این مسموم نکنید
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
4
پولشوئی یعنی اینکه شخصی مجوز موسسه ای داشته باشد و بابت کار فرهنگی هنری پولی از بودجه شهرداری و بودجه وزارتخانه دریافت نماید و بجای صرف در امور مربوط این پول ها بابت موارد دیگری صرف گردد دولت تدبیر وامید می تواند لیست کمک ها را از وزارت خانه ها و شهرداری ها دریافت بعد چک های هزینه ای را بررسی نماید تا نهایت مشخص شود این پول ها کجا رفتته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
4
4
يه اتهام بي اساسه شكي درش نيست
شماها كساني هستيد كه مدرك داشته باشيد و حرفي نزنيد؟
گناه نكرده را به گردن دولت قبلي مي اندازيد اونوقت بيايد بخاطر مصالح نظام كوتاه بيايد؟
عمرا. مثل اتهامات قبلي اينم يه اتهام بي اساس و كذب بوده كه هيچ مدركي پيدا نكرديد
هنوز ماجراي بورسيه ها رو فراموش نكرديم كه اونم فقط يه رسوايي براي دولت فعلي به همراه داشت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
4
از بابت رفتار شرم آور ایشان بسیار ناراحت و ناامیدم
اسد
|
United States of America
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
1
2
یعنی آقای وزیرکشورمدارک پولهای کثیف داشت ولی ترسید ازین به بعد اقای وزیر مواظب باشد که مجلس دنباله بهانه جویی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
2
0
شما که مدعی هستید سند و مدرک پول های کثیف در کشور بود ولیکن اقای وزیر برای ارامش مجلس عذر خواهی کرد چرا شما این اسناد و مدارک را به قوه قضائیه تحویل نمی دهید ؟ در ثانی بر اساس کدام سند و مدرک مدعی هستید اقای وزیر برای ارامش مجلس مرتکب گفتن دروغ شده است ؟ لطفا دست از جریان سازی بردارید و بیش از این خود را مفتضح نکنید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین