کد خبر: ۲۹۶۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

انتقاد کارگردان فیلم "دختر" از مواضع سخنگوی ارشاد: نوش‌آبادی با درایت حرف بزند

شهرام شاه حسینی، کارگردان فیلم دختر اعلام کرد: اصلاحات مقرر شده فیلم انجام شده و این فیلم پروانه نمایش دارد و قرار است پیرامون حواشی این فیلم به زودی جلسه ای با مسئولان ارشاد برگزار شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی-شهرام شاه حسینی در پاسخ به خبرنگار آفتاب درباره اظهارات سخنگوی وزارت ارشاد مبنی برعدم اکران خانه دختر گفت: «فیلم خانه دختر بعد از اصلاحات گفته شده پروانه نمایش گرفته است. فیلمی که پروانه نمایش دارد به شورای صنفی رفته و درباره اکران آن در سینماها تصمیم گرفته می شود. فعلا مقرر شده بنده مسئولان ارشاد و شخص آقای ایل بیگی درباره فیلم جلسه ای داشته باشیم.»

 شاه حسینی از سخنان نوش آبادی انتقاد کرده و گفت: «سخنگوی وزارت ارشاد ظاهرا تصور می‌کنند باید درباره هر موضوعی صحبت کنند و اگر موضوع مشخصی نداشته باشند مقام سخنگویی از ایشان گرفته می شود. توقع ما این است که وقتی حواشی بی مورد و نادرستی پیرامون یک فیلم شکل می گیرد. سخنگوی وزارت ارشاد که متولی اصلی و قانونی این امر است با درایت و صبوری بیشتری سخن بگوید نه اینکه به حاشیه‌ها دامن بزند.»

کارگردان فیلم خانه دختر تاکید کرد: «من برای همه جناح‌ها و گروه‌ها سیاسی ارزش قائل هستم. اما اگر احساس کنم مواضع سیاسی و شخصی برخی از افراد که از دیدگاه من محترم نیز هست قرار است به فیلم من لطمه‌ای بزند، جور دیگری برخورد خواهم کرد.»

شهرام شاه حسینی به آثار برخوردهای موضعی و سیاسی با فیلم‌های اجتماعی پرداخته و گفت: موضع‌گیری‌های سیاسی درباره فیلم های اجتماعی از قبل از انقلاب اسلامی وجود داشته است و مربوط به الان نیست. اما این روند غلط همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: عده‌ای از افراد به ظاهر منتقد به هیچ عنوان با مقوله حرفه‌ای نقد آشنا نیستند و تصور می‌کنند فیلم‌ها مواضع گروه‌های سیاسی خاص است. کار این افراد این است که بنا به دلایل واهی به یک فیلم حمله کنند که تعابیری مانند خانه سایه به جای خانه دختر و غیره نمونه این تعابیر است.

این کارگردان افزود: این دسته تصور می‌کنند فیلم خانه دختر سفارش دولت یازدهم و آقای ایوبی است و با آن مخالفت می کنند. ادامه این رفتارها قطعا معایب و ضررهای بی شماری را برای فرهنگ کشور به بار خواهد آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین