کد خبر: ۲۹۷۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

دوستی با این بد بوی پر خاصیت!

سیر در متعادل کردن چربی خون، انعقاد و جریان خون و تحریک سیستم ایمنی بدن نقش اساسی دارد. مصرف روزانه نصف استکان از عصاره‌ سیر و لیموترش، تاثیر زیادی در گرفتگی رگ‌ها دارد.
آفتاب‌‌نیوز : دوستی با این بد بوی پر خاصیت!سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم،آهن و منیزیم است، همچنین حاوی مقدار زیادی ماده‌ی ضد میکروب است. خوردن این سبزی باعث باز شدن رگ‌ها می‌شود.

سیر گیاهی است علفی که ساقه‌ی آن تا ارتفاع 40 سانتی متر می‌رسد. قسمت زیر زمینی آن متورم و مرکب از 5 تا 12 قطعه در غشاهای باریک و ظریف به رنگ‌ خاکستری مایل به سفید است.سر شار از فولیک اسید، کلسیم و آهن است خوردن سیر، مجاری تنفسی و خون را پاک می‌کند و شدت تنگی نفس را کاهش و موجب درمان آن می‌شود.

در این گزارش قصد داریم شما را با خواص باور نکردنی سیر آشنا کنیم.

سیر را خام میل کنید؛


شهرزاد محمدیان فوق تخصص تغذیه با اشاره به خواص درمانی سیر می‌گوید: خواص سیر در اثر حرارت غیر فعال می‌شود لذا سیر پخته شده قدرت طبی کمتری دارد. سیر تاکنون در سطح وسیعی در آزمایش‌های بالینی بر روی انسان و حیوانات مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این گیاه خاصیت کاهش خطر ابتلا به سرطان معده و روده را دارد. متوسط کاهش کلسترول سرمی 6.10 درصد بوده که طی یک دوره‌ زمانی به مدت 2 هفته تا 3 ماه، با خوردن یک سیر در روز حاصل می‌شود.

محمدیان معتقد است:سیر حاوی مقدار زیادی ماده‌ی ضد میکروبی است. این سبزی، کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

سیر را ناشتا میل کنید؛

مطالعات نشان می‌دهند که سیر در مقایسه با داروها، اثر قابل توجهی در کاهش کلسترول و تری گلیسرید دارد. بهتر است سیر را به صورت ناشتا میل کنید تا بدنتان را سم‌زدایی کند.
همچنین این سبزی، بوی بد دهان را تغییر می‌دهد.

افرادی که بیماری ترومبوز دارند دقت کنند؛


در همین راستا مهرداد فخرالدینی، متخصص قلب و عروق نیز می‌گوید: بیمارانی که سابقه‌ ابتلا به بیماری ترومبوز یا تشکیل لخته خون در عروق یا قلب را دارند باید توجه کنند که سیر، تاثیر اندک اما مهم در تجمع پلاکت‌ها را دارد.

وی گفت: در حوزه‌ اثرات قلبی-عروقی، مشخص شده است که سیر در متعادل کردن چربی خون، انعقاد و جریان خون و تحریک سیستم ایمنی بدن نقش اساسی دارد. مصرف روزانه نصف استکان از عصاره‌ سیر و لیموترش، تاثیر زیادی در گرفتگی رگ‌ها دارد.

کرم‌های موجود در روده را از بین می‌برد؛

گفتنی است که خوردن سیر در ناشتا، بدن را سم‌زدایی می‌کند و به این ترتیب تمام انگل‌ها و کرم‌های موجود در روده را از بین می‌برد.

سیر در متعادل کردن  چربی خون و تحریک سیستم ایمنی بدن نقش‌ اساسی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین