کد خبر: ۲۹۷۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

تصاویر/ سلفی گرفتن تئاتری ها روی صحنه

در مراسم شب گذشته «جشن بازیگر» ستاره اسکندری نام خودش را به عنوان یکی از بازیگران برگزیده اعلام کرد و نامزدهایی که موفق به دریافت جایزه نشده بودند روی صحنه با هم عکس یادگاری گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز : مراسم دوازدهمین «جشن بازیگر» شب گذشته ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم هنرمندانی چون جمشید مشایخی، اسماعیل خلج، داریوش اسدزاده، جعفر والی، محمد شیری، ژاله صامتی، شهرام کرمی، هادی مرزبان، عباس محجوب، فرزانه کابلی، آتش تقی‌پور، امیرکاوه آهنین‌جان، ستاره اسکندری، الهام کردا، بهزاد فراهانی، محمودرضا رحیمی، جهانبخش سلطانی، فرزانه نشاط خواه، هرمز هدایت، رضا بابک، شهره سلطانی، خسره احمدی، محمد ابراهیمیان، صالح میرزاآقایی، خسرو حکیم‌‌رابط، سیروس ابراهیم‌زاده، محمد مطیع، رضا رویگری، جمشید جهانزاده، بیوک میرزایی، هوشنگ توکلی و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی حضور داشتند.

دوازدهمین مراسم جشن بازیگر

مراسم بدون مجری و با حضور یک پانتومیم کار که جوایز و میکروفن را در اختیار هنرمندان می گذاشت، برگزار شد. دوازدهمین «جشن بازیگر» بعد از پخش کلام‌الله قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی، با اجرای گروه موسیقی «دست‌افشان» آغاز شد.

پس از آن مراسم بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت تئاتر به شیوه جدید برگزار شد. به این شکل که تابلوی هر کدام از این هنرمندان از بالای سن به پایین می‌آمد و هنرمند مورد نظر را معرفی می کرد. اولین بزرگداشت متعلق به پری امیرحمزه، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون بود.

امیرحمزه بعد از حضور روی صحنه عنوان کرد: سپاس و ستایش خدا را که بخشنده و مهربان است و مالک و صاحب روز دین. خدا را شکر می‌کنم که همه دوستان و همکارانم را در این جمع می‌بینم و از دست‌اندرکاران این برنامه نیز سپاسگزارم که با دعوت من روی صحنه، دوباره فضای روی صحنه بودن و تجربه بازیگری را برایم زنده کردند.

وی افزود: من تئاتر را با عشق و بدون پول آغاز کردم و تا امروز گرسنگی‌های بسیاری کشیدم، اما برایم عشق مهم است و در زندگی هم به دنبال مادیات نبودم. از چیزی گلایه ندارم و از زندگی‌ام راضی‌ام، چون خدای خودم را دارم.

بعد از صحبت‌های امیرحمزه، فریده سپاه منصور روی صحنه آمد و مدالیوم ویژه «جشن بازیگر» را به این هنرمند اهدا کرد.

دوازدهمین مراسم جشن بازیگر

بعد از این برنامه، بخش‌هایی از نمایش «سقراط» که متعلق به صحنه «مده‌آ» بود، به نمایش درآمد. پس از آن نوبت به مراسم گرامیداشت بهمن صادق‌پور پیشکسوت تئاتر کاشان شد.

صادق‌پور بعد از حضورش روی صحنه عنوان کرد: من ۴۲ سال است که تئاتر کار می‌کنم و همه سختی‌ها و غم‌های تئاتر را دوست دارم. غم و سنگینی تئاتر موها را سفید می‌کند اما باعث می‌شود که دلت جوان بماند و من هنوز دلم جوان است. امیدوارم مسئولان فکری به حال خانه تئاتر کاشان هم کنند.

مدالیوم بهمن صادق‌پور توسط جعفر والی به وی اهدا شد.

والی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: شب بسیار خوبی است چون همه همدیگر را می‌بینیم و با افراد نازنینی که سالیان دراز زحمت کشیدند و رنج بردند، آشنا می‌شویم. امشب، شب تئاتر است و شب همدلی. امیدوارم از این شب‌ها بیشتر ببینیم. به قول شکسپیر «دنیا صحنه است و همه ما بازیگران آن هستیم.»

بعد از صحبت‌های والی، گروه «دست‌افشان» به اجرای موسیقی مازندرانی پرداختند و بعد از آن بهزاد فراهانی در توضیح این اجرا گفت: قرار بود در اجرای این گروه، استاد محسن‌پور که بنیانگذار موسیقی مازندران است نیز همراه آنها باشد اما متاسفانه به دلیل بیماری که این روزها گریبانگیر همه ما شده، نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. اگر مازندران به هفت‌خوان و شالیکاران زحمتکش‌اش می‌نازد، باید به او و همراهانش هم بنازد.

وی پس از آن بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

دوازدهمین مراسم جشن بازیگر

بعد از صحبت‌های فراهانی، نکوداشت علی رامز بازیگر پیشکسوت تئاتر برگزار و مدالیوم رامز توسط هادی مرزبان به وی تقدیم شد.

مرزبان در سخنانی کوتاه بیان کرد: برای من افتخار بزرگی است که علی رامز، یار دیرینم، استادم، رفیقم و راهنمایم در تمام کارهایی که تابه حال کرده‌ام، اینجاست. نزدیک به ۴۳-۴۲ سال است که من در کنار او هستم و شب‌ها و روزهای زیادی را با هم گذراندیم. سال ۶۳ اولین کاری بود که ما با هم روی صحنه بردیم. در گروه او نه تنها همراه و دوست من، بلکه پدر ما نیز است.

در بخش بعدی مراسم از مهین سی‌سی‌پور، هنرمند پیشکسوت هرمزگان تجلیل شد که ژاله صامتی مدالیوم ویژه «جشن بازیگر» را به وی اهدا کرد.

سی‌سی‌پور نیز قبل از دریافت نشان مدالیومش بیان کرد: جمع شدن این همه هنرمند فقط نشان‌دهنده زنده بودن تئاتر و هنر ماست، پس بیاییم تا نفسی است، هم‌نفس هم باشیم.

در ادامه ویدیویی با حضور یاسر خاسب پخش شد و پس از آن، پخش این تصاویر همراه بود با حضور خاسب روی سن تالار وحدت و اجرای بخش‌هایی از نمایش «گل» که پیش از این با حضور بهرام ریحانی در جشنواره سی‌ و سوم تئاتر فجر اجرا شده بود. حضور خاسب روی صحنه تالار وحدت با تصاویری از بازی زنده‌یاد ریحانی همراه بود.

خاسب بعد از پایان اجرایش گفت: این نمایش را به یاد بهرام ریحانی عزیز اجرا کردم که در جشنواره فجر گذشته همراه ما بود اما یک هفته بعد از این اجرا، ما را ترک کرد که البته جسمش ما را ترک کرده اما روحش همیشه با ماست. همچنین می‌‌خواهم یاد مجید بهرامی را نیز زنده نگه دارم.

دوازدهمین مراسم جشن بازیگر

پرویز شاهین‌خو هنرمند پیشکسوت تئاتر، دیگر بازیگری بود که شب گذشته مورد تقدیر قرار گرفت.

شاهین‌‌خو که ۱۰۲ سال سن دارد، با شادابی و نشاط روی صحنه حاضر شد و گفت: خوشحالم که زنده هستم و بعد از ۱۰۳-۱۰۲ سال هنوز به یاری آن نیرویی که کون و مکان را به گردش درمی‌آورد، زنده‌ام تا چنین روزی را ببینم. من از ۱۲ سالگی وارد تئاتر شدم و از همان اول از تئاتر کشیده خوردم و البته هنوز هم دارم می‌خورم. اما دست از تئاتر برنداشته‌ام.

وی در ادامه به ذکر خاطراتی از دوران جوانی‌اش در تئاتر پرداخت. مدالیوم پرویز شاهین‌خو  توسط جمشید مشایخی و خسرو حکیم رابط به وی اهدا شد.

مشایخی در سخنان کوتاه با اشاره به اینکه باید در این جمع حتما به نکته‌ای اشاره کند، گفت: سال ۷۷ آقای مرزبان از من دعوت کرد تا در نمایش «شب روی سنگفرش خیس» بازی کنم. من کارم را با تئاتر شروع کرده و سال‌ها تئاتر کار کرده بودم، اما با این وجود به دلیل اینکه مدتی از صحنه دور بودم، از مرزبان خواستم که یک ماه جداگانه با من تمرین کند. یکی ممکن است در صنعت و دیگری در ورزش به مقام بالایی دست پیدا کند، ولی این افراد چه ربطی به تئاتر دارند.

صحبت‌های مشایخی با تشویق حاضران در سالن همراه شد.

خسرو حکیم رابط نیز با اشاره به اینکه اهل قلم زدن است نه حضور روی صحنه، به خواندن شعری از فریدون مشیری اکتفا کرد.

همچنین پرویز شاهین‌خو نیز قطعه شعری را به شکل آوازی روی صحنه خواند.

دوازدهمین مراسم جشن بازیگر

پس از آن نامزدهای «شب بازیگر» که همگی روی صندلی نشسته بودند، توسط سن متحرک تالار وحدت، به روی صحنه آمدند و به این ترتیب هر کدام از نامزدها نام برگزیده بخش بازیگری زن و مرد را اعلام می‌کردند.

ناهین مسلمی که خودش از جمله نامزدهای «جشن بازیگر» بود، ابتدا بلند شد و جلوی صحنه آمد و نام فرزانه کابلی را به عنوان اولین بازیگر تقدیر شده خواند.

کابلی که برای بازی در نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ»، این جایزه را دریافت کرده بود، با هیجان صحبت کرد و گفت: از آقای مرزبان و از همه شما بسیار سپاسگزارم. آقای مرزبان شما می‌دانید اینجایی که ایستاده‌ام، برایم خیلی مقدس است و برای ایفای این نقش، خیلی از شب‌ها در خانه تمرین‌های زیادی می‌کردم. قول می‌دهم که باز هم روی صحنه بیایم و برای شما مردم عزیز این کار را می‌کنم.

در ادامه پریسا مقتدی یکی دیگر از نامزدهای «جشن بازیگر»، برگزیده استعداد جوان بازیگری را اعلام کرد که این جایزه به نسیم افشارپور برای بازی در نمایش «نوعی داستان عاشقانه» اهدا شد.

پس از آن خسرو شهراز نام پوریا رحیمی سام را به عنوان اولین بازیگر برگزیده مرد اعلام کرد. رحیمی سام بعد از دریافت مدالیوم «جشن بازیگر» عنوان کرد: من هشت سال قبل وقتی که روی صحنه بودم، پدرم از دنیا رفت و من مراسم خاکسپاری‌اش را در حال بازی روی صحنه بودم. می‌دانم که او الان اینجاست و با تمام افتخارم این جایزه را به پدرم تقدیم می‌کنم.

دوازدهمین مراسم جشن بازیگر

پس از آن ستاره اسکندری یکی دیگر از نامزدهای «جشن بازیگر»، جایزه بهترین بازیگر زن را به الهام کردا تقدیم کرد.

کردا بعد از دریافت مدالیومش عنوان کرد: برایم بسیار ارزشمند است که از صنفم این جایزه را می‌گیرم. یک جایزه غیردولتی که برایم بسیار اهمیت دارد. گرفتن این جایزه بدون ستاره اسکندری برایم امکانپذیر نبود و با احترام به نظر داوران، عنوان می‌کنم که این اجرا به شکلی بود که اگر یکی از ما سه نفر روی صحنه حضور نداشت، کار دو بازیگر دیگر سخت می‌شد.

پس از آن امین طباطبایی یکی دیگر از جوایز بازیگری مرد را به محمد علی‌محمدی برای بازی در نمایش «قصه ظهر جمعه» اهدا کرد.

علی‌محمدی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: این جایزه را به خواهرم که برایم اسطوره مقاومت است و با بیماری سخت سرطان چند سال است مبارزه می‌کند، تقدیم می‌کنم.

دوازدهمین مراسم جشن بازیگر

در بخش بعدی شیدا خلیق جایزه دیگر بازیگری زن را به هانا کامکار برای بازی در نمایش «ترانه‌های محلی» اهدا کرد. کامکار بعد از دریافت جایزه اش بیان کرد: این جایزه برایم ارزش عجیبی دارد، چون آن را از اهالی تئاتر می‌گیرم. من در حوزه‌ای فعالیت می‌کنم که شاید هیچ وقت نتوانم برایش جایزه‌ای دریافت کنم بنابراین بسیار خوشحالم که برای بازیگری‌ام این جایزه را می‌گیرم.

وی نشان مدالیوم «جشن بازیگر» را به تمام دختران و زنان کرد سرزمین ایران تقدیم کرد و گفت: به آنها می‌گویم که ناامید نشوند، چون قطعاً با تلاش به آنچه که دوست دارند، خواهند رسید.

پس از آن ستاره اسکندری دوباره روی صحنه آمد و جایزه بازیگر برگزیده زن را به خودش اهدا کرد. وی پس از اهدای مدالیوم «جشن بازیگر» به خودش گفت: خوشحالی مضاعف من از دریافت این جایزه، این است که این هدیه نشان تئاتر است و بویی از وابستگی به جایی ندارد، جز تئاتر؛ تئاتر یعنی عشق به زندگی.

در انتها توماج دانش بهزادی آخرین جایزه بازیگری این جشن را به علی سرابی برای بازی در نمایش «ترانه‌های محلی» اهدا کرد که البته سرابی در مراسم حضور نداشت.

دوازدهمین مراسم جشن بازیگر

در پایان جشن نیز بازیگرانی که موفق به دریافت جایزه نشده بودند، روی صحنه شروع به گرفتن عکس سلفی کردند.

به گزارش مهر، بهرام افشاری یکی از نامزدهای این جشن که موفق به دریافت جایزه نشده بود به حضار گفت چون آنها امشب جایزه نگرفته اند می خواهند به جایش روی سن از خودشان عکس بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
عالى بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین