کد خبر: ۳۰۲۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
اخباری در گفت‌وگو با آفتاب:

نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات در مرداد‌ماه برگزار می‌شود/تبدیل اختراع به تولید انبوه

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات در مرداد ماه برگزار می شود افزود: تا کنون بیش از 1000 ایده و اختراع برای داوری دریافت شده که در این جشنواره تبادل و تفاهم لازم را بین تولید کننده و مخترع انجام خواهیم داد تا تفاهم نامه‌ها و قراردادهای لازم برای تبدیل ایدهو اختراع به محصول تنظیم شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد اخباری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در گفتگو با آفتاب با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرداد ماه سال جاری افزود: این جشنواره با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری،بنیاد ملی نخبگان ایران سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و اداره ثبت اختراعات توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در 5 حوزه تخصصی برگزار خواهد شد تصریح کرد: اختراعات، کار آفرینان،شرکتهای فن‌آور مراکز فعال و شرکتهای پشتیبان در دو فاز رقابتی و نمایشگاهی با هم به رقابت خواهند پرداخت و دانشگاه علمی کاربردی در نظر دارد جشنواره اختراعات و ابتکارات به عنوان یک برند علمی معتبر در زمینه اختراع و ابتکار در کشور معرفی شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی درباره ویژگیهای منحصر بفرد این جشنواره با سایر جشنواره‌های رایج در کشور گفت: تا کنون بیش از 1000 ایده و اختراع برای داوری دریافت شده که در این جشنواره تبادل و تفاهم لازم را بین تولید کننده و مخترع انجام خواهیم داد تا تفاهم نامه‌ها و قراردادهای لازم  برای تبدیل ایده و اختراع به محصول تنظیم شود.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است تا بتوانیم  قراردادهایی تنظیم کنیم که یک اختراع از طریق ارتباط با سرمایه گذار به مرحله تولید انبوه برسد که این اقدام همان اقتصاد مقاومتی و تفکر  اقتصاد مستقل و جدا از نفت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین