کد خبر: ۳۰۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

80 درصد ایرانیان ورزش نمی کنند

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: کمتر از 20 درصد از مردم ایران در برنامه روزانه خود ورزش را جای داده اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا؛ عبدالحمید احمدی شامگاه دوشنبه در نشست خیرین حامی ورزش بانوان که با حضور برخی فعالان اقتصادی، ورزشکاران و بانوان مدال آور کنونی و سابق کرمانشاه در سرسرای ورزش و جوانان برگزار شد اظهار کرد: این در حالیست که در بیشتر کشورهای جهان دست کم 60 درصد مردم در برنامه روزانه شان ورزش می کنند.

وی افزود: البته از همان 20 درصدی که در کشورمان اعلام شده ورزش می کنند، سهم مردان بیشتر است و اینکه زنان و دختران ایرانی کمتر ورزش می کنند مایه نگرانی جدیست زیرا سلامت جامعه در گرو سلامت بانوان بخصوص مادران است.

احمدی تاکید کرد که اگر در پی این هستیم که نسل های آینده کشور سالم و قوی باشند راهی نداریم جز اینکه ورزش را در سبک زندگی شهروندان ایرانی بخصوص بانوان بگنجانیم و برای این کار لازم است با برنامه های فرهنگی و اقدامات زیرساختی، ورزش را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تمجید از اقدام اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در دعوت از خیرین و علاقه مندانی که قصد حمایت از ورزش بانوان دارند اظهار کرد: این حرکت می تواند آغازگر حرکتی سراسری در کشور باشد و تبعات مفیدی هم در ورزش همگانی و هم در ورزش قهرمانی در کوتاه و بلندمدت داشته باشد.

احمدی افزود: وزارت ورزش و جوانان از این اقدام حمایت خواهد کرد و ما معتقد هستیم که بهره گیری از ظرفیت های مردم و علاقه مندان حامی ورزش می تواند ما را به سمت ایده آل ها سوق دهد.

وی گفت: رییس جمهوری بارها بر واگذاری امور ورزشی به مردم تاکید داشته اند و بر این باور هستند که اگر مردم در صحنه های ورزشی ایفای نقش کنند، چرخ ورزش کشور روان تر خواهد شد.

احمدی در پایان از افتخارآفرینی های دختران کرمانشاهی در میادین مختلف ورزشی در میادین جهانی به نیکی یاد کرد و بانوان ورزشکار کرمانشاهی را مایه افتخار این استان و کشور برشمرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در ادامه این همایش به سابقه درخشان بانوان کرمانشاهی در حوزه ورزش و مدال آوری اشاره کرد و گفت: بانوان و دختران کرمانشاهی همیشه در ورزش های مختلف حرف هایی برای گفتن داشته و دارند.

مجتبی جوهری افزود: استاندار کرمانشاه نیز از حامیان ورزش بانوان می باشند و در هفته های اخیر که موضوع حمایت خیرین و فعالان اقتصادی و تولیدی از ورزش بانوان مطرح شده است، بیشترین تعامل را داشته اند.

جوهری ابراز امیدواری کرد که با حمایت های مدیر ارشد استان و خیرین علاقه مند، شرایط خوبی برای ورزش بانوان در استان کرمانشاه فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم اقدامات کارشناسی و زیرساختی در عرصه ورزش بانوان استان تاکید کرد و گفت: در استان فضاهای مناسبی برای ورزش بانوان داریم که امیدواریم با برنامه ریزی درست و حمایت دلسوزان بتوانیم بانوان کرمانشاهی را هرچه بیشتر به ورزش علاقمند کنیم.

هم اکنون بیش از 30 هزار ورزشکار خانم در قالب 44 هیات بانوان در استان کرمانشاه فعال هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین