کد خبر: ۳۰۳۷۸۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

بیشترین نمره منفی به سایپاX131 و X132

در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید کامیونت ایسوزوNPR75Pو کشنده کاوه می باشد.
آفتاب‌‌نیوز : بازرسی صورت گرفته از 28 مدل خودرو از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اردیبهشت ماه سال جاری، حاکی از کسب بیشترین نمره منفی در بخش عیوب فنی از سوی خودروهای سایپاX131 و سایپاX132 است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

** گروه سبک:

در این ماه تعداد خودروهای تولیدی نسبت به فروردین ماه افزایش قابل توجهی یافته و به طبع این روند صعودی، تولید خودروهای سواری در اردیبهشت ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 88.2 درصد رشد داشته است.

در این ماه جمعا تعداد 28 مدل خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بازرسی قرار گرفت که در میان آنها سوزوکی گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بالای 100 میلیون تومان کمترین نمره منفی را از آن خود کرد و کیفی ترین خودرو در بین تمام گروه های قیمتی شناخته شد.

همچنین کیا سراتو محصول شرکت سایپا به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفت و با کسب 16.5 نمره منفی دومین خودرو با کیفیت این ماه معرفی شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری در گروه خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان تندر 90 اتوماتیک محصول شرکت ایران خودرو، جک 5J اتوماتیک، ام وی ام 530 و لیفان 620 هر کدام به ترتیب 20.5، 43.0، 46.4 و 48.8 نمره منفی کسب کردند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این ماه 17 خودرو 25 تا 50 میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد که از میان آن ها پارس تندر، تندر 90 پارس خودرو و تندر 90 ایران خودرو هر سه 20.5 نمره منفی کسب کردند و در ابتدای جدول قرار گرفتند. در انتهای جدول این گروه قیمتی نیز خودروی تیبا2 با 54.3 نمره منفی به چشم می خورد.

در این ارزشیابی نیز همچون ماههای گذشته خودروهای تیبا، سایپا X131 محصول شرکت سایپا و پارس خودرو، سایپا X132و ام وی ام در گروه خودروهای زیر 25 میلیون تومان قرار گرفتند و کمترین نمره منفی در بین این خودروها به تیبا محصول شرکت سایپا کاشان اختصاص یافت.

** عیوب فنی و عملکردی:

در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروهای سایپاX131 و سایپاX132 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. از طرفی شاهد تنزل 3.9 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که عمدتا مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای کیا سراتو و پژو پارس فارس در این بخش می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژ، خودروهای ام وی ام 110و سمند بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص دادند. در ضمن شاهد افزایش11.5درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای پژو 206SD و پژو پارس خراسان می باشد. در بخش بدنه خودروهای ام وی ام110 و سایپاX132 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، همچنین میانگین نمره منفی بخش بدنه نسبت به ماه قبل روند صعودی7.3 درصدی را تجربه نمود که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای پژو 206 و پژو پارس خراسان می باشد. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 11.1 درصد بهبود یافت که عمدتا مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای ام وی ام 315 و پژو پارس فارس در این بخش می باشد. همچنین خودروی لیفان 620 و لیفانX60 بیشترین نمره منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. تعداد ایرادات مهم و اساسی به میزان قابل توجهی افزایش یافت که غالبا مربوط به خودروهای پژو پارس تهران و پژو 405 تهران می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری 0.9 درصد تنزل یافت.

** وانت:

براساس گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در بخش وانت شاهد رشد تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که افزایش تولید وانت کارا تک کابین و وانت کارا دو کابین از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی می باشند.

با توجه به رشد تولید خودروهای گروه وانت در اردیبهشت ماه، ارزشیابی این خودروها نیز 147.4 درصد افزایش یافت و همانطور که در جدول رده بندی کیفی قابل مشاهده است، وانت پیکاپ فوتون در صدر و وانت کارا دو کابین هم در انتها قرار گرفته اند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی، وانت نیسان تک سوز بیشترین نمره منفی را کسب نمود. از طرفی شاهد تنزل 9.0 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند نزولی مربوط به وانت کارا تک کابین می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژ شاهد افت 24.5 درصدی هستیم که عمدتا مربوط به روند رو به افول وانت سایپاX151 است. ضمنا وانت کارا تک کابین بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب نمود. در بخش بدنه وانت کارا دو کابین بیشترین نمره منفی را کسب کرد، از طرفی هم در این بخش میانگین نمره منفی17.3 درصد کاهش یافت که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به رشد مربوط به وانت سایپاX151 می باشد. در بخش رنگ وانت کارا دو کابین بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد افت 5.0 درصدی میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به وانت کارا دو کابین می باشد. تعداد ایرادات مهم و اساسی، 63.3 درصد رشد یافته است که عمده دلیل این موضوع مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در وانت نیسان تک سوز می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت، نسبت به ماه قبل دستخوش تغییر نگردیده است.

** گروه سنگین:

همچنین در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماه قبل، هیچگونه خودرویی ارزشیابی نگردیده است.

در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید کامیونت ایسوزوNPR75Pو کشنده کاوه می باشد.

با توجه به روند صعودی تولید خودروهای این گروه در اردیبهشت ماه، ارزشیابی این خودروها نیز 115درصد افزایش یافت.

همانطور که در جدول زیر مشخص است، در گروه کامیونت ها، کامیونت ایسوزوNPR75Pمحصول بهمن دیزل در رده نخست قرار گرفت. در گروه کامیون ها در میان 3 مدل خودروی تولیدی، کامیون اسکانیاG400(کمپرسی) محصول ماموت دیزل در صدر قرار گرفت. در بخش کشنده ها هم 3 مدل خودرو تولید گردید که کشنده بنز آکسور محصول ایران خودرو دیزل در بالاترین رده این گروه قرار گرفت.

در بخش عیوب فنی و عملکردی، کامیون البرز D375 بیشترین نمره منفی را کسب نمود. همچنین شاهد تنزل قابل توجه میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم. در بخش تزئینات و مونتاژ کامیون البرز D375 بالاترین نمره منفی را کسب نمود. از طرفی میانگین نمره منفی اینبخش6.7 درصد نسبت به ماه قبل افزایشیافت، که عمدتا مربوط به روند نزولی کشنده کاوه و کشنده بنز آکسور می باشد. در بخش بدنه کامیون بنز WH حداکثر نمره منفی را کسب نمود، همچنین شاهد بهبود 16.4 درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به رشد، مربوط به کشنده کاوه می باشد. در بخش رنگ کامیون بنز WH بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد. میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل روند صعودی6.3 درصدی را تجربه نمود که غالبا مربوط به کاهش نمره منفی کامیونت الوند در این بخش می باشد. در انتها میانگین نمره منفی خودروهای این گروه شاهد تنزل کیفی 1.1 درصدی نسبت به ماه قبل می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین