کد خبر: ۳۱۲۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

مقام آلماني: رد توافق ايران در کنگره مي تواند به منزله يک فاجعه باشد

بازگشت به میز مذاکرات تقریبا صفر است. رد توافق می تواند سبب تقویت افراطیون در تهران شود که معتقدند آمریکا قابل اعتماد نیست. آنگاه آنها خواهند گفت که مذاکرات مفید نیست. این موضوع می تواند در آینده اعتبار توافقات آینده را زیر سوال ببرد و این به منزله کابوس و فاجعه خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : فیلیپ آکرمان (Philipp Ackermann) معاون سفیر آلمان در واشنگتن گفت: اگر کنگره آمریکا توافق اتمی با ایران را رد کند این به منزله فاجعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اینترنتی پولتیکو،آکرمن گفت:معتقدیم این توافق اسرائیل را امن تر می کند. اگر کنگره آمریکا این توافق را رد کند این به منزله فاجعه و کابوس خواهد بود.روابط بی نظیر آلمان با اسرائیل یکی از دلایل امضاء این توافق بود زیرا ما نمی خواهیم که با پذیرفتن توافقی امنیت هیچ کشوری را به خطر بیاندازیم.

آکرمن افزود: بازگشت به میز مذاکرات تقریبا صفر است. رد توافق می تواند سبب تقویت افراطیون در تهران شود که معتقدند آمریکا قابل اعتماد نیست. آنگاه آنها خواهند گفت که مذاکرات مفید نیست. این موضوع می تواند در آینده اعتبار توافقات آینده را زیر سوال ببرد و این به منزله کابوس و فاجعه خواهد بود.

مقام دوم سفارت آلمان در واشنگتن گفت: مقامات آلمانی تلاش کرده اند که نگرانی های مقامات اسرائیل را با توجه به ارتباطات نزدیک خود با آنها کاهش دهند. موضوع هولوکاست روابط ویژه ای بین ما ایجاد کرده است. ما بزرگترین دوست اسرائیل در اروپا هستیم و متقاعد شده ایم که اسرائیل در نتیجه این توافق امن تر خواهد شد. هانس دیتر لوکاس مذاکره کننده ارشد آلمان در مذاکرات با ایران برای دادن اطمینان به اسرائیل سفر و با نخست وزیر نتانیاهو دیدار کرده است.

آکرمن گفت: در آلمان هیچ بحثی درباره این توافق چه در پارلمان و چه در جامعه داخلی وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین