کد خبر: ۳۲۷۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

قطع برق 28 مرکز حساس در تهران؛ تلویزیون شاید خاموش شود

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ برق تهران بزرگ گفت: در هفته پدافند غیرعامل، شنبه رزمایشی برای سنجش میزان آمادگی سازمان های حساس و امنیتی تهران برگزار و برق مراکز حساس در 28 نقطه تهران قطع می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
تسنیم نوشت: کامبیز ناظریان افزود: بنا به دستورالعمل سازمان پدافند غیرعامل همه مراکز حساس باید به دیزل ژنراتور مجهز باشد تا اگر مشکلی برای تامین برق این مراکز پیش آمد بتواند تا یک هفته برق مورد نیاز خود را تامین کند.

وی افزود : برای سنجش میزان آمادگی این مراکز حساس شنبه آینده رزمایش پدافند غیرعامل برگزار و میزان عملکرد دیزل ژنراتورهای مراکز حیاتی و حساس تهران بزرگ از طریق قطع برق در این مراکز آزمایش می شود.

ناظریان تاکید کرد : با انجام این رزمایش نقص ها، شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی خواهد شد .

وی افزود : در این رزمایش هیچ گونه خاموشی در بخش عمومی ومسکونی نخواهیم داشت و اجرای رزمایش صرفا به سازمان های حساس شهر تهران مربوط می شود.

ناظریان با اشاره به اینکه 28 نقطه تهران برای اجرای رزمایش مشخص شده است، افزود : ممکن است این تعداد افزایش یابد حتی سازمان صداوسیما نیز یکی از این مراکز باشد.

اجرای طرح شامل مشترکان عمومی و خانگی نمی شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ نیز در این زمینه گفت : این رزمایش سالانه یکبار انجام می شود و امسال نیز در شهر تهران در شرکت توزیع نواحی استان تهران برگزار خواهد شد.

سید محمد هاشمی گفت : با انجام این رزمایش میزان آمادگی سازمانهای حساس مشخص خواهد شد تا بتواند برق مورد نیاز خود را از طریق دیزل ژنراتور تامین کند و اگر این کار انجام نشود به وزارتخانه متبوع اطلاع می دهیم.

وی نیز تاکید کرد : خاموشی ها شامل مشترکان عمومی و خانگی نمی شود و ممکن است تعداد انگشت شماری از خانه های مسکونی که در مسیر طرح قرار دارد دچار خاموشی شود اما عمده اجرای این طرح برای سازمانهای دولتی و خصوصی خواهد بود.

هاشمی با اشاره به اینکه هر ساختمانی که بیش از 4 طبقه ساخته می شود و دارای آسانسور است به تجهیزات تامین برق اضطراری نیاز دارد ، گفت : داروخانه ها و هر جایی که مواد فاسد شدنی و حتی ساختمانهای مسکونی بیش از 4 طبقه باید برای تهیه دیزل ژنراتور و برق اضطراری اقدام کند تا در شرایط لزوم برق ساختمان تامین شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین