کد خبر: ۳۳۰۵۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
قدردانی و حمایت مراجع تقلید از عملکرد دستگاه دیپلماسی و توافق هسته‌ای

در دیدار ظریف با مراجع تقلید در قم چه گذشت؟/ از اشاره به ماجرای دست‌دادن با اوباما تا حمایت از برجام

وزیر امورخارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در سفری یک روزه به قم پس از زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (س) به طور جداگانه با مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی،صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی و جوادی آملی و ... دیدار کرد. در این دیدارها مراجع تقلید بر حمایت خود از توافق هسته‌ای و اجرای برجام تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمد جواد ظریف در سفری به قم، پس از زیارت بارگاه کریمه اهل بیت(س) در دیدارهای جداگانه با مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم‌شیرازی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، موسوی‌اردبیلی، جوادی‌آملی و نوری‌همدانی دیدار و در خصوص برجام و مسائل و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد. ظریف در این دیدارها به ارائه گزارشی از روند اجرای برجام و آخرین تحولات عراق، سوریه، یمن و عربستان به مراجع تقلید پرداخت. مراجع تقلید نیز در این دیدارها ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ظریف و دستگاه دیپلماسی کشورمان بر حمایت خود از اجرای توافق هسته‌ای تاکید کردند.

به گزارش آفتاب، در این دیدارها، آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه ما در مذاکرات هسته‌ای هیچ چیز از دست ندادیم، گفت: ما به دنبال فناوری‌های صلح آمیز هسته‌ای بودیم که امروز برای کشور محفوظ مانده است.

در دیدار ظریف با مراجع چه گذشت؟/ از برجام تا دست‌دادن ظریف و اوباما تا قدردانی از ظریف

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه باید همواره با رعایت و حفظ ادب مسائل کشور را حل و فصل کنیم و در برخورد با دیگر کشور‌ها هم همین گونه رفتار کنیم، گفت: دست دادن نشانه ادب است اما پس از دست دادن انگشتان خود را می‌شماریم، این نیز نشانه هوشیاری ماست. 

 نفی برجام، با هیچ عقل و حکمتی سازگار نیست

آیت‌الله مکارم‌شیرازی هم در دیدار ظریف با بیان اینکه "اگر زحمات و جدیدت شما نبود، برجام به فرجام نمی رسید، گفت: زحمات شما در تاریخ ثبت خواهد شد. هرچند بعضی ها شاید حق شناس نباشند. شما کار غیر ممکن را ممکن ساختید.همانطور که قبلا گفته ام باید اصل برجام را پایان یافته تلقی کرد. مناقشه کردن و نفی برجام، با هیچ عقل و حکمتی سازگار نیست. این مرجع تقلید در ادامه افزود:«الان فقط باید برای نحوه اجرای آن بحث شود. ضمنا شما در برابر مخالفت ها، حساسیت نشان ندهید.»وی در خصوص مبارزه با گروه‌های تکفیری گفت: این افراد را تنها با برخورد نظامی و امنیتی نمی توان از بین برد،بلکه باید به موازات کار سیاسی و نظامی، کار فکری کرد و ریشه های این جریان را خشکاند و الا این روند ادامه پیدا می کند.

در دیدار ظریف با مراجع چه گذشت؟/ از برجام تا دست‌دادن ظریف و اوباما تا قدردانی از ظریف

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به سفر موفقیت آمیز هیات های خارجی به قم تصریح کرد: وزارت امور خارجه کاری کند که این سفرها به قم بیشتر انجام گیرد و زمینه دیدار علما و نخبگان جهان با علمای حوزه بیشتر فراهم شود، چون ما تاثیر این گفت و گوها را در مقامات خارجی دیده ایم.

آنهایی که اهل فهم هستند ارزش کار شما را درک می‌کنند 

آیت الله وحید خراسانی نیز در دیدار وزیر امور خارجه با تقدیر از زحمات وی، اظهار کرد: «شما هم اهل خدمت هستید و هم اهل فکر. هنر شما قابل تقدیر است مردم هم باید از شما تشکر کنند.من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق».بالاخره آنهایی که اهل فهم هستند ارزش کار شما را درک می کنند. امیدوارم در این خدمتتان موفق شوید.وی خاطر نشان کرد: باید برای خدمت به مردم کمر بست چون این مردم مورد عنایت ولی عصر(عج) هستند. خدمت به این ها باعث کسب آبرو نزد پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) است.

مردم قدر زحمات شما را می دانند

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار محمد جواد ظریف با اشاره به انجام مذاکرات طاقت فرسای هسته ای گفت: توفیقاتی که حاصل شده را باید قدر دانست. من از شخص جناب عالی و همکارانتان تشکر می کنم. مردم هم قدر زحمات شما را می دانند.در سایر موضوعات منطقه ای و بین المللی نیز همین مسیر را ادامه دهید.

در دیدار ظریف با مراجع چه گذشت؟/ از برجام تا دست‌دادن ظریف و اوباما تا قدردانی از ظریف

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه "ما به دنبال گفت و گو و زندگی مسالمت آمیز با دنیا هستیم. نباید بگذاریم هویت ما را جوری معرفی کنند که بدخواه دیگران جلوه کنیم"، تاکید کرد: درباره بهبود وضع معیشت مردم هر کاری که می توانید، انجام دهید. چون این تلاش اسباب خوشحالی امام زمان (ع) می شود.

همه چیز در فضای آرام به نتیجه می‌رسد 

آیت الله موسوی‌اردبیلی از دیگر مراجع تقلید هم در دیدار ظریف با اشاره به موضوع برجام از تلاش و جدیت دستگاه دیپلماسی تشکر کرد و برای استمرار موفقیت تلاش های دیپلماتیک دولت دعا کرد. وی همچنین گفت: «در فضای آرام و بدون التهاب همه چیز به نتیجه می رسد، اما فضای ملتهب نتیجه معکوس می دهد.»

در دیدار ظریف با مراجع چه گذشت؟/ از برجام تا دست‌دادن ظریف و اوباما تا قدردانی از ظریف

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، همچنین با حضور در دفتر آیت الله نوری همدانی در قم، با این مرجع تقلید دیدار و گفت گو کرد. 

در دیدار ظریف با مراجع چه گذشت؟/ از برجام تا دست‌دادن ظریف و اوباما تا قدردانی از ظریف

راهی بر کاهش فضای تنش‌آمیز 

ظریف نیز در این ملاقات‌ها با تشکر از دعاهای خیر و حمایت های مستمر و راهنمایی های موثر مراجع معظم تقلید نسبت به سیاست خارجی کشور و تیم مذاکره کننده، گزارشی از روند اجرای برجام و آخرین تحولات عراق، سوریه، یمن و عربستان را به استحضار آیات عظام رساند.

وی با اشاره به شرایط پسابرجام اظهار داشت: ما در این زمان برای استفاده از فرصت های بوجود آمده،بیش از هرچیز نیازمند همدلی ملی هستیم. اگر ما از این فرصت استفاده نکنیم طرف مقابل استفاده خواهد کرد.

ظریف با توجه به تحولات منطقه تصریح کرد: بحران های موجود راه حل نظامی ندارد. ما باید بتوانیم به توقف جنگ و درگیری بین مسلمانان کمک کنیم. ارتباط هرچه بیشتر علمای جهان اسلام می تواند در کاهش فضای تنش آمیز موجود موثر باشد.

ظریف در این سفر یک روزه با رییس و معاونان جامعه المصطفی(ص) و همچنین حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نیز دیدار و گفت و گو کرد.در این سفر یکروزه غلام علی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، وزیر امور خارجه را همراهی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
1
20
درود بر سردار دیپلماسی ایران . مصدق زمانه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
19
به کوری چشم اسرائیل و بلندگوهای داخلی صهونیست ها ، ظریف همچنان مورد اعتماد و تائید رهبر و مراجع و مردم حزب الهی است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
1
13
خسته نباشی سردار زیارت بی بی معصومه وزیارت مراجع بزرگ قبول کورباد دشمنانت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین