کد خبر: ۳۳۰۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

داعش اروپا را تهدید کرد/ پس از پاریس، نوبت رم، لندن و واشنگتن است

گروه تروریستی تکفیری داعش که دست پرورده آمریکا، غرب و متحدان آنها بوده و با حمایت آنان از افراطی گری جنایات بسیاری را در خاورمیانه انجام داده است، شب گذشته با حملات تروریستی خود در پاریس، اروپا را در شوک و هراس عمیقی فرو برد و همزمان برخی اعضای آن نیز در شبکه های اجتماعی، دیگر کشورهای اروپایی را تهدید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس اخبار تائید نشده، برخی از منابع نزدیک به گروه تروریستی تکفیری داعش در حساب های توئیتری خود با انتشار تصاویری از جنایات قرن بیستم فرانسه در مراکش و الجزایر، کشورهای اروپایی را به حملات بیشتری تهدید کردند.

برخی از طرفداران گروه تروریستی تکفیری داعش در پیامهایی خطاب به کشورهای اروپایی اعلام کرده اند که مادرید، رم و پاریس را تصرف خواهند کرد. 

حملات تروریستی دیشب، پاریس را در شوک مرگبارترین حمله تروریستی در اروپا از سال 2004(حملات تروریستی در مادرید) تا کنون فرو برد. 6 عملیات تروریستی تیراندازی و دو عملیات انتحاری انفجاری در هفت منطقه پاریس شب گذشته تاکنون 153 قربانی و 200 مجروح به جای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، حملات تروریستی جمعه شب پاریس که در آن برای نخستین بار در خاک فرانسه حمله انتحاری صورت گرفت، علاوه بر برانگیختن احساسات مردم در فرانسه، مقامات سایر کشورهای جهان را نیز به واکنش واداشت.

گروه تروریستی تکفیری داعش، مسوولیت حملات تروریستی دیشب پاریس را برعهده گرفته است.

* پس از پاریس نوبت رم، لندن و واشنگتن است 

گروه تکفیری تروریستی داعش با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن برعهده گرفتن مسئولیت حملات تروریستی در پاریس که منجر به مرگ 128 نفر شد؛ از رم، لندن و واشنگتن به عنوان اهداف بعدی نام برد. 

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای روزنامه 'کوریره دلاسرا'، افراط گرایان داعش پس از حملات تروریستی شب گذشته در پاریس، از طریق شبکه اینترنتی توییتر، رم، لندن و واشنگتن را تهدید کردند. 

تبلیغات افراط گرایان داعش پس از یک دوره سکوت از سر گرفته شد و هکرهای داعش بار دیگر فعال شدند. در ماه های اخیر افراط گرایان اعلام کرده بودند که قبل از رم به پاریس ضربه می زنند و حامیان داعش نیز اعلام کردند که اهداف بعدی لندن، واشنگتن و رم خواهند بود. 

تکفیری های داعش با استفاده از هشتگ 'پاریس می سوزد' پیام های مختلفی در اینترنت منتشر کردند. در یکی از این پیام ها آمده است: فرانسه هواپیماهای خود را به سوریه فرستاد و با بمباران، کودکان را کشت، امروز از همان جام می نوشد. 

در یکی دیگر از پیام ها آمده است: طعم خون فرانسوی خوب است ولی طعم خون آمریکایی ها بهتر است و بزودی آن را می چشیم. 

روزنامه 'ایل جورناله ' نیز با عنوان 'داعش رم را تهدید ...' نوشت: روز 12 مارس گذشته سخنگوی داعش اعلام کرده بود 'به پاریس قبل از رم ضربه می زنیم' و حال داعش مسئولیت حملات پاریس را برعهده گرفت. 

داعش تاکنون بارها ایتالیا و واتیکان را به عنوان نماد مسیحیت تهدید کرده است اما تاکنون علایم خاصی دال بر وجود تهدید واقعی در این کشور وجود نداشت. اما پس از واقعه پاریس که رسانه ها آن را 11 سپتامبر فرانسه خوانده اند، تدابیر امنیتی در آستانه 'سال مقدس' مسیحیان که از ماه آینده میلادی در رم آغاز می شود، افزایش یافته است. 

«آنجلینو الفانو» وزیر کشور ایتالیا نیز از افزایش تدابیر امنیتی در این کشور خبر داد و گفت: پلیس ضد تروریسم ایتالیا در تماس مستمر با همکاران فرانسوی برای دنبال کردن رویدادهای این کشور با هدف مداخله های پیشگیرانه است. 

همچنین کمیته ملی برای نظم و امنیت عمومی به ریاست نخست وزیر ایتالیا برای بحث و تصمیم گیری در خصوص چگونگی مقابله با تهدیدات تروریستی تشکیل شد. 

اوضاع امنیتی در ایتالیا با نزدیک شدن سال مقدس مسیحیان 'جوبیلئو' که از هشتم دسامبر (17 آذر) آغار می شود، بشدت موجب نگرانی شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین