کد خبر: ۳۳۱۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

داعش٬ آمریکا و اروپا را به حمله های تروریستی تهدید کرد

گروره تروریستی داعش روز دوشنبه با انتشار ویدیویی جدید ضمن تهدید آمریکا به حمله، به کشورهای دخیل در حملات هوایی علیه مواضع این گروه در سوریه هشدار داد که به سرنوشت فرانسه دچار می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
این فیلم ویدیویی که روی سایت مورد استفاده داعش قرار گرفت، با صحنه های جدیدی از وقایع پس از حملات تروریستی روز جمعه در پاریس شروع می شود. 

سخنگوی داعش در این ویدیو ضمن تهدید آمریکا با حمله به واشنگتن، خطاب به کشورهای شرکت کننده در کارزار ضد داعش گفته است که این کشورها روزی به سرنوشت فرانسه دچار می شوند.

رویترز در عین حال یادآور شد که نمی توان صحت این فیلم ویدیویی را بلافاصله تایید کرد.

براساس این گزارش، دولت فرانسه حملات پاریس را اقدام جنگی خوانده و گفته است که به حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در عراق و سوریه پایان نمی دهد.

جنگنده های فرانسوی روز گذشته (یکشنبه) شدیدترین حملات خود در سوریه را تا به این زمان انجام دادند و پایگاه داعش در شهر رقه را کوبیدند. این عملیات با هماهنگی نیروهای آمریکایی روی داد. 

به گزارش رویترز از قاهره، همچنین پلیس فرانسه بدنبال حملات پاریس، به منازل شبه نظامیان مظنون به اقدامات تروریستی در سراسر این کشور یورش برد. 

در همین حال، سخنگوی داعش در فیلم ویدیویی یاد شده به اروپا هشدار داد که شاهد حملات بیشتری خواهد بود. 

وی گفت: به کشورهای اروپایی می گویم که ما با تله های انفجاری، مواد منفجره، کمربندهای انفجاری و اسلحه به سراغتان می آییم و شما نمی توانید ما را متوقف کنید، زیرا اکنون بسیار قوی تر از گذشته هستیم.

فرد دیگری در این ویدیو با اشاره به مذاکرات بین المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه، خطاب به «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری فرانسه گفت: تصمیم گرفته ایم با شما مذاکره کنیم، اما این مذاکره نه در هتل بلکه در سنگرهای جنگی انجام می شود.

پاریس جمعه شب یکی از خونبارترین شب های خود از زمان جنگ جهانی را شاهد بود، به طوری که در جریان حملات زنجیره ای و تروریستی داعش به این شهر، دستکم 129 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین