کد خبر: ۳۳۱۳۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
اقدام بی‌سابقه رئیس‌جمهور فرانسه پس از حملات تروریستی پاریس

اولاند: دشمن ما در سوریه، داعش است/با ایران علیه تروریسم همکاری می‌کنیم

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه طی سخنانی در پارلمان این کشور گفت: با همه کشورها از جمله ایران، ترکیه و کشورهای خلیج فارس در مبارزه با تروریسم همکاری می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
اولاند دقایق در اقدامی بی سابقه درباره وضعیت امنیتی کشورش پس از رخدادهای تروریستی در فرانسه در جمع نمایندگان پارلمان این کشور حاضر شد.

به گزارش آفتاب، فرانسوا اولاند گفت: هدف از دیدار با مقام های روسیه و آمریکا، این است که نیروها یکپارچه شوند تا همه کسانی که با تروریسم مبارزه می کنند، در یک ائتلاف باشند. 

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به حمله های تروریستی به پاریس گفت: لایحه تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری روز چهارشنبه به پارلمان تقدیم خواهد شد.

«اولاند» جمعه شب اعلام وضعیت فوق العاده کرد، اما برای تمدید آن به مجوز پارلمان نیاز خواهد داشت. این مجوز به معنای اختیارات ویژه به پلیس برای بازرسی، بازداشت و جلوگیری از اجتماعات خواهد بود.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه سخنان خود که از شبکه های خبری به طور زنده درحال پخش است، همچنین خواستار اصلاح قانون اساسی برای تطبیق آن با شرایط جنگی امروز شد و درباره عملیات ارتش فرانسه در سوریه و نیز تمهیدات امنیتی در کشورش نیز سخنانی ایراد کرد.

وی در بخشی از سخنانش گفت که برای هماهنگی و همکاری ضدتروریستی با مسکو و واشنگتن، در روزهای آینده با رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا دیدار خواهم کرد.

به گزارش ایرنا، وی همچنین از اعزام ناوهواپیمابر شارل دوگل به منطقه خاورمیانه خبر داد. 

اولاند گفت: در هفته آینده حملات هوایی به داعش تشدید خواهد شد و هدف ما نابودی داعش و نه تضعیف آن است 

وی افزود: ما بشار اسد را راه حلی برای سوریه نمی دانیم اما دشمن ما در سوریه، داعش است. سوریه به معدن تروریست ها در جهان تبدیل شده است. 

رییس جمهوری فرانسه با وجود تاکید بر این که باید راهکاری یافت تا بتوان براساس آن خارجی های مخل امنیت را بتوان از فرانسه اخراج کرد درعین حال اذعان کرد حملات روز جمعه ، کشته شدن فرانسوی ها توسط چند فرانسوی بود. 

به گفته اولاند، تروریست ها نخواهند توانست جمهوری فرانسه و ارزشهای آن را نابود کنند. 

وی از استخدام پنج هزار پلیس جدید خبر داد. 

سال 2009، آخرین باری بود که نیکلای سارکوزی رئیس جمهوری وقت فرانسه در کاخ ورسای برای پارلمان سخنرانی کرد. وی در آن سخنرانی، پیرامون بحران جهانی اقتصاد سخن گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
3
5
خودشان تروریست پرورند وزودتر بایستی این ریشه را از بیخ سوزاند بایستی تمامی کسانی داخل فرانسه هستند وبچهاشان از نیروهای داعش هستند باز خوان کنند وپدر همشان را در بیارند حتی به خانوادهای آنها نبایست رحم کرد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
1
5
1 - القاعده
2 - داعش
3 - ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
6
5
حقشونه بعد از 5 سال حمایت از داعش ، حالا به فکر همکاری افتادن
احد جعفری یقین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
2
5
عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد
ج ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
3
3
امید وارم خداوند متعال با الطا ف کریمه خود بشریت را هدایت کنه تا تمام مخلو قاتش در راستای کمال ودوستی وصمیمیت گام بردارند وبا تمدن غنی سر شار از محبت کنار یکدیگر زیست کنند امین انشاالله
محمد
|
United States of America
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
3
گفته ایران و ترکیه و کشورهای خلیج فارس...نگفته فقط ایران.چنان تیتر زدین که گفتیم چی شده.....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین