کد خبر: ۳۴۳۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

نوبخت: افزایش 35 درصدی حقوق ثابت مشاغل حاکمیتی/اجرا در وزارت کشور از امسال

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: طبق بند دهم ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش پرداختی مشاغل حاکمیتی، 35 درصد حقوق ثابت کارکنان وزارت کشور و سایر دستگاه ها اجرایی می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در سالن وزارت کشور، افزود: البته این افزایش، امسال برای کارکنان وزارت کشور اجرا می شود اما سایر دستگاه های حاکمیتی که تاکنون این فوق العاده را دریافت نکرده اند از سال آینده می توانند آن را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: برای جبران خدمات و زحمات در استان ها، ردیف متمرکز 11 هزار میلیارد ریالی برای بهبود وضعیت معیشتی در استان ها در بودجه 95 در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه در ماه های اخیر کشور با محدودیت منابع مواجه بوده است، گفت: با وجود این مشکلات، انتظار انتقال این تنگناها به استان ها و جامعه وجود نداشت؛ بنابراین دولت تدبیر و امید تلاش کرد به نحو مناسب تخصیص ها را انجام دهد و چرخ اقتصادی کشور را بگرداند.

نوبخت تصریح کرد: در ماه های باقیمانده سال (بهمن و اسفند) پیش بینی می شود که بتوانیم با سقف مصوب 2 تریلیون و 200 هزار میلیارد ریال (220 هزار میلیارد تومان) برای بودجه جاری که 90 درصد آن محقق شده باشد در نظر بگیریم.

به گفته وی، حدود یک تریلیون و 600 هزار میلیارد ریال یا یک تریلیون و 620 هزار میلیارد ریال (160 تا 162 هزار میلیارد تومان) برای پرداخت های جاری، 70 هزار میلیارد ریال ریال پرداخت استانی و 320 تا 340 هزار میلیارد ریال (32 تا 34 هزار میلیارد تومان) برای طرح های عمرانی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: هر چند آهنگ پرداخت ها به طرح های عمرانی اندکی کند شده است اما امیدواریم با تحصیل منابع این روند را افزایش دهیم.

وی افزود: 187 هزار میلیارد ریال به صورت نقد به طرح های عمرانی پرداخت شده ضمن آنکه 17 هزار میلیارد ریال نیز برای طرح تملک دارایی های سرمایه ای بابت مواد 10 و 12 پرداخت شد.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: همچنین 30 هزار میلیارد ریال پرداخت عمرانی از طریق اوراق مالی و اسناد خزانه انجام و 21هزار میلیارد ریال اعتبارات مهاربندی و بیش از 260 هزار میلیارد ریال برای طرح های عمرانی منابع فراهم شد و این روند در ماه های پایانی سال شدت می گیرد.

نوبخت تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ها در بخش رفاهی و اضافه کار همه ساله با مشکلات مواجه بودند سقف پرداخت های استانی به ویژه در بخش پرسنلی به گونه ای خواهد شد که بیش از سقف 100درصد باشد تا جبران خدمات در استان ها به نحو مناسبی انجام شود.

وی درباره بودجه سال 95 نیز گفت: هر چند این بودجه در آبان ماه آماده بود و به هیات وزیران ارائه شد اما با توجه به اینکه فروش دو میلیون و 250 هزار بشکه نفت برای بعد از شرایط تحریم در آن در نظر گرفته شده بود، درست نبود که پیش از اجرای برجام آن را به مجلس ارائه کنیم؛ بنابراین پس از اجرای برجام، لایحه بودجه 95 به همراه لایحه برنامه ششم تقدیم مجلس شد.

به گفته وی، سقف لایحه بودجه 95 معادل 9 تریلیون و 530 هزار میلیارد ریال(953 هزار میلیارد تومان) است که در بخش بودجه عمومی سه تریلیون و 70 هزار میلیارد ریال (307 هزار میلیارد تومان) با 12 درصد رشد است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ترکیب منابع و مصارف در بودجه سال آینده در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: سهم نفت در بودجه عمومی 22.3 درصد است و تلاش شده درآمدهای بخش مالیات و نفت را به طور مناسبی تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: ترکیب بودجه جاری و عمرانی به گونه ای است که در بخش جاری 12.9 درصد و عمرانی 18 درصد رشد دارد ضمن اینکه سهم اعتبارات عمرانی در بودجه از 21 درصد به 23 درصد افزایش یافته و سهم جاری نیز یک دهم درصد با کاهش مواجه شده است.

نوبخت، رفع نابرابری در پرداخت ها برای بازنشستگان را از دیگر موارد بودجه 95 اعلام کرد و گفت: در بخش فوق العاده شغل ها، برای جبران عقب ماندگی، دولت با رشد 20 درصدی برای حقوق کمتر از 750 هزار تومان موافقت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
با سلام امروز وقت آن رسیده که به مثل ره صدساله را یک شبه پیمودن معتقد شویم بنده کارمند 18 سال سابقه با مدرک کاردانی مرتبط با سازمان بهزیستی که 18 سال پیش بورس سازمان شدم با داشتن همسر و فرزند کل حکمم تازه 1400000 تومان شده اما افرادی را تو همین سازمان میبینم که 6 سال سابقه با یک رتبه از لحاظ تحصیلات با من تفاوت دارن بزنم به تخته 2200000 تومان دریافت میکنند آیا دیگر از این نا عادلانه تر هست که به سر کارکنان دولت آوردین.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین