کد خبر: ۳۵۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۲
رهبر معظم انقلاب:

ايران مي‌تواند «مادر علم» در ميان كشورهاي اسلامي شود

آفتاب‌‌نیوز : حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز سه شنبه در ديدار اعضاي شورايعالي انقلاب فرهنگي،با تاكيد بر اهميت مسأله فرهنگ عمومي و وظيفه اصلي اين شورا براي مهندسي فرهنگي كشور تصريح كردند:در شرايط جديد كه مردم با حضور گسترده در انتخابات پايبندي خود به اسلام، ارزشهاي انقلاب و آرمانهاي امام (ره) را بار ديگر به نمايش گذاشتند،زمينه مناسب براي تصحيح جهت گيريهاي فرهنگي كشور بر اساس سند چشم‌انداز بيست ساله فراهم شده كه لازمه آن پويايي، نشاط و نوآوري مضاعف در شورايعالي انقلاب فرهنگي و شوراهاي اقماري آن است. 

ايشان با اشاره به عمق باورهاي ديني مردم و اعتقاد آنان به مباني انقلاب اسلامي افزودند:عليرغم اين استحكام اعتقادي بايد براي تصحيح برخي عوارض فرهنگي غلط و غيرهمخوان با آرايش فرهنگي انقلاب برنامه‌ريزي مناسب و اجرايي انجام گيرد. 

مقام معظم رهبري يكي از وظايف اصلي شورايعالي انقلاب فرهنگي را پيگيري اجرايي مصوبات برشمردند و خاطرنشان كردند:اين شورا بايد ضمن ارايه نقشه مهندسي فرهنگي كشور به همراه راهكارهاي اجرايي، تحقق مصوبات را تا آخرين مرحله دنبال نمايد و فلسفه حضور روساي قوا و برخي وزرا و روساي سازمانها نيز به همين منظور است. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي برنامه‌ريزي بلندمدت و آينده‌نگري را از جمله وظايف شورايعالي انقلاب فرهنگي دانستند و لزوم فعال‌تر شدن شوراهاي اقماري و استفاده از افراد صاحب‌نظر و تمام وقت در اين شوراها را توصيه كردند.
ايشان با تاكيد بر ارتباط مستمر شورايعالي انقلاب فرهنگي با نخبگان حوزه و دانشگاه و اطلاع‌رساني مناسب تصميمات شورا به نخبگان افزودند:توجه بيش از پيش به توليد علم و ترويج نظريه‌پردازي در اين شورا از مسايل مهمي است كه زمينه‌ساز توليد علم و جهش علمي در كشور خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي تصريح كردند: جمهوري اسلامي ايران با دارا بودن توانايي‌هاي فراوان، جوانان با استعداد و ايمان راسخ، مي‌تواند «مادر علم» در ميان كشورهاي اسلامي شود. 

ايشان تاكيد كردند:ايران اسلامي و همچنين امت اسلامي در صورتي مي‌توانند حرف حق خود را با قدرت در دنيا مطرح كنند كه از نظر علمي در سطح بالايي باشند. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نوسازي نظام آموزشي و تصحيح مدل قديمي رايج، توجه بيش از پيش به علوم پايه و علوم انساني در مراكز علمي، برنامه‌ريزي براي توليد محصولات فرهنگي جديد همچون بازيهاي رايانه‌اي مناسب و اهتمام ويژه به امر نخبگان براي شناسايي و سازماندهي آنان به منظور بهره‌گيري بهتر از اين قشر ممتاز و همچنين تامين نيازمنديهاي آنان را از جمله رويكردهاي مهم شورايعالي انقلاب فرهنگي دانستند. 

در اين ديدار آقاي احمدي‌نژاد رئيس جمهوري و رئيس شورايعالي انقلاب فرهنگي، علم و فرهنگ را پايه و اساس تحقق اهداف چشم‌انداز بيست ساله و هرگونه جهش در كشور دانست و افزود:شورايعالي انقلاب فرهنگي با توجه به ظرفيتهاي فراوان آن و حضور جمع زيادي از فرهيختگان در اين شورا، در دوره جديد مصمم به اصلاح جهت گيريهاي آموزشي در تمام مقاطع و همچنين اصلاح جهت گيريهاي فرهنگي است. 

وي رويكرد شورايعالي انقلاب فرهنگي را پيگيري همه مصوبات براي اجرايي شدن آنها بيان كرد. 

احمدي ‌نژاد دبير شورايعالي انقلاب فرهنگي همچنين گزارشي از جلسات و مصوبات يكسال گذشته شورا و همچنين شوراهاي اقماري ارائه كرد.
در اين ديدار تعدادي از اعضاي شورايعالي انقلاب فرهنگي ديدگاه‌هاي خود را درباره برخي مسايل فرهنگي و آموزشي كشور بيان كردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین