کد خبر: ۳۷۵۰۲۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
وقتی سخنگوی‌ دولت هدف اتاق‌فکرهای دلواپسان را افشا می‌کند

افشای مانور جدید تندروها علیه دولت/ دلواپسی با چاشنی تخریب برای بازگشت به قدرت

دلواپس‌اند و دیگر تاب تحمل ندارند که تا انتخابات خرداد 96 برای بازگشت به قدرت منتظر بمانند. نمی‌توانند دست روی دست بگذارند و از بیرون گود شاهد آن باشند که محبوبیت دولت یک بار به سبب توافق بین‌المللی برجام و باری دیگر به سبب گشایش فضای داخلی بیشتر و بیشتر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- شکست در انتخابات هفتم اسفند و حذف اصولگرایان از تهران هم بر آتش دلشان جان دوباره‌ای انداخته است تا رقابت سیاسی را به شکل دیگری از سر بگیرند. اتاق فکرهایی که تشکیل داده بودند تا زمینه بازگشت آنان را به عرصه سیاست باز کند اکنون کانونی برای شایعه‌پراکنی‌، جریان‌سازی و موضع‌گیری علیه دولت نه در گود سیاست و اخلاق که در بستر جامعه شده است.

به گزارش آفتاب، از یک طرف شکبه‌های مجازی غیر‌مستند و غیر‌موثق راه انداخته‌اند تا هر روز سوژه‌ای را علیه کابینه علم کنند و از طرف دیگر موانع فراقانونی علیه اقدامات روحانی می‌تراشند که به هر شکلی رابطه بین دولت و مردم را مخدوش کنند. اگر زمانی تلفن همراه نمایندگان را با سامانه‌های پیامکی رسانه‌های تندرو پر می‌کردند حالا حساب کاربری شهروندان را مملو از اخبار غیرموثق علیه دولت و مهمتر از آن اصلاح‌طلبان کرده‌اند.
 
جلسه دیروز سخنگوی دولت‌ با اصحاب رسانه نیز دقیقا انعکاسی از همین صحنه‌آرایی‌ها و جنجال‌سازی‌ها بود. آنجا که صحبت از دستگیری برادر رییس‌جمهوری بدون استناد به یک منبع آگاه یا اتکا به یک سند معتبر مورد سوال قرار می‌گیرد و یا همین طور موضوع فساد که به دولت روحانی نسبت داده می‌شود به این امید تا مردم اتفاقات دولت قبل را فراموش کنند؛ سوالاتی که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت را بر آن داشت تا ضمن تکذیب این اخبار از مانور جدید دلواپسان علیه دولت در فاصله یک سالگی با انتخابات خرداد 96 پرده بردارد و بگوید‌: «‌به هر حال اگر هم با انگیزه‌های سیاسی اتاق فکری تشکیل شده که شنبه‌ها جلسه می‌گذارند و تعیین می‌کنند که تا آخر هفته اذهان عمومی را به کدام سمت ببرند ما در مقابل تلاش می‌کنیم بیشتر به رفاه و معیشت مردم و حل مشکلات جامعه توجه کنیم.»
 
به گفته او، دولت به شدت با فساد، تبعیض و نابرابری مقابله می‌کند و برایش مهم است که حتی یک مورد صورت نگیرد، اما در مقابل ببینید چقدر زحمات دولت نادیده گرفته می‌شود. قطعا تلاش می‌کنیم که شاهد اتفاقات نگران کننده و زیان‌باری که در سال‌های گذشته شاهدش بودیم، نباشیم اما به هر حال اذهان عمومی هنوز قضیه دکل نفتی گم شده و یا بابک زنجانی را فراموش نکرده‌اند و این موارد را نمی‌توان با آنها مقایسه کرد.» موضوع دستگیری برادر رییس‌جمهوری به اتهام فساد مالی و اداری نیز دیگر سوال این جلسه بود که نوبخت آن را یک بازی انتخاباتی قلمداد کرد تا بگوید: «ما باید تا سال 96 هر روز منتظر یکی از این مطالب باشیم که می‌تواند اهداف سیاسی داشته باشد تا ذهن جامعه را به سمت این گمانه‌زنی‌ها ببرد و خدمات مغفول بماند اما ما به این مسائل ورود نمی کنیم.»
 
صادق زیباکلام یکی از تحلیلگران سیاسی اصلاح طلب در خصوص این جریان‌سازی‌ها و اتاق فکرها چنین اذعان کرده بود که‌: «‌موفقیت‌های دولت و احتمال موفقیت روحانی در انتخابات بعدی به ویژه انکه مردم در انتخابات اعتماد خود به دولت را مجددا بیان کردند باعث شده تا اصولگرایان مخصوصا مخالفان دولت با انسجام بیشتری انتخابات آینده را دنبال کنند که مسلما تشکیل اتاق فکر علیه دولت و همچنین برگزاری جلسات منظم برای ایجاد یک همگرایی بیشتر علیه روحانی یکی از همین راهکارهاست‌. هرچند که دولت با تحقق وعده های انتخاباتی به ویژه موضوعات اقتصادی و گشایش فضای سیاسی داخلی می تواند این مجموعه از تحرکات را بی‌اثر و خنثی کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
2
13
مثلا افشاگری کرده اند که مدیر عامل بانک رفاه صدها میلیون تومان حقوق دریافت کرده است در حالیکه مشخص شد این رقم مربوط به حقوق تجمیع شده ایشان در طول یکسال بوده که هنوز هم دستور پرداخت آن صادر نشده است . من به اصل پرداختهای اینچنینی کاری ندارم و استنباطم این است که باید بررسی شود اما عوام فریبی این جماعت و بهره برداری سیاسی و ایجاد موج کذب و دروغ برای تخریب چهره رقیب عملی مشمیز کننده است که با هیچ معیار اخلاقی و دینی سازگار نیست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
3
16
این قبیل کارها فقط به نفع محبوبیت بیشتر روحانی است
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
3
4
خیلی به تکاپو افتادن کامنت های نا امید کننده در سایتهای اصلاح طلب بسیار فراوان دارند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
9
محبوبیت دولت یک بار به سبب توافق بین‌المللی برجام و باری دیگر به سبب گشایش فضای داخلی بیشتر و بیشتر می‌شود
Naser
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
1
لااقل اصلاح طلبان و دولتیان نباید متعجب شوند چون
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
3
پولهایی که در دولت قبلی به غارت بردند حالا هزینه می کنند تا به قدرت باز گردند دلشان به اختلاسها تنگ شده خزانه را خالی کردند. صندوق ذخیره ارزی را جارو زدند. تورم بیش از ۴۰ درصد بجا گذاشتند ارز را یک شبه چندین برابر گران کردند. تولید را تعطیل کردند. مملکت را زیر تیغ تحریم جهانی بردند!!! حالا که دولت آقای روحانی دارد گنده کاری انها را جمع می کند پررو شده اند می گویند چرا تولید خوابیده است!! چرا بیکاری است!! اگر به تخلفات آنها رسیدگی می شد امروز جایگاهی نداشتند!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین