کد خبر: ۳۷۶۶۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
در مجالس پیشرفته چیزی تحت عنوان رییس و مرئوس وجود ندارد

واکنش به جریان‌سازی تندروها علیه اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات مجلس

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در واکنش به جریان‌سازی تندروها علیه اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات هیات رییسه کمیسیون‌ها گفت: در بحث پارلمانی اساسا چیزی به عنوان رییس و مرئوس وجود ندارد و در مجالس توسعه‌یافته و نیز مجالس بین‌المللی چیزی تحت عنوان رییس مجلس نداریم و عموما به مدیر جلسات‌، سخنگوی مجلس گفته می‌شود که این نشان از برابری بین نمایندگان دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آفتاب‌نیوز» ضمن انتقاد از جریان‌سازی تندروها بعد از انتخابات هیات رییسه مجلس که مدعی شدند اصلاح‌طلبان در جریان رقابت با اصولگرایان شکست خورده‌اند و در راهیابی به هیات رییسه ناکام مانده‌اند، گفت: همگی در مجلس وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را دارند و اساسا طرح چنین مسائلی چیزی فراتر از حاشیه نخواهد بود که نه تنها تاثیر مثبت بر مجلس ندارد بلکه باعث برخی اختلافات درون مجلس و انحراف نمایندگان از وظایف اصلی خود می‌شود.
 
به گزارش «آفتاب‌نیوز»، این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث پارلمانی اساسا چیزی به عنوان رییس و مرئوس وجود ندارد و در مجالس توسعه یافته و نیز مجالس بین‌المللی چیزی تحت عنوان رییس مجلس نداریم و عموما به مدیر جلسات‌، سخنگوی مجلس گفته می‌شود که این نشان از برابری بین نمایندگان دارد.
 
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه هرکدام از نمایندگان مجلس با تفکر مشخص و شعارهای انتخاباتی منحصری راهی مجلس شده‌اند‌، اعلام کرد: اینکه بعضا در مجالس رقابتی شکل می‌گیرد طبیعی است ولی این رقابت‌ها به معنای آن نیست که اصول و وظایف نمایندگی در رقابت خلاصه شود. اکنون رقابت‌ها تمام شده و نمایندگان فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی می‌بایست همکاری دوستانه را در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس در پیش بگیرند.
 
قنبری اولویت‌های مجلس دهم را این چنین برشمرد که «‌رونق اقتصادی از جمله مهمترین شعارهای انتخاباتی لیست امید در هفتم اسفند بود که باید اولویت اصلی آنان در مجلس باشد. اولویت دیگر نمایندگان نیز در راستای همین رونق اقتصادی قرار می‌گیرد و نمایندگان باید زمینه‌های رشد اقتصاد و نیز سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی را در کشور فراهم کنند.»
 
او ادامه داد: متاسفانه قوانین ما در خصوص سرمایه‌گذاری هنوز اصلاح نشده و برخی خلاهای قانونی امکان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در کشور از بین برده است.
 
در پایان این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی حمایت از برنامه‌های بین المللی و تقویت دیپلماسی کشور را اولویت دیگر نمایندگان در مجلس عنوان کرده و گفت‌: موضوع سیاست خارجه اهمیت زیادی دارد و نمایندگان می‌بایست راهکار مناسبی را برای تامین منافع ملی در نظر بگیرند.چراکه از سیاست خارجه می توان اقتصاد کشور را تقویت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
1
این بازی که شروع شده مهم نیست توسط چه کسی انجام شده مهم اینه که به گفته دلسوزان به ضررمملکته.
الته که فسادنهادینه شده ومدیران ارشدهم حتماخودشان راباپولدارانی مقایسه میکنندکه ازخودشان پایینتربوده اندوالان به آلاف والوف رسیده اندومشغول تقسیم بیت المال هستند.
آنچه ازمنظرتوده جامعه مهم است نتیجه کاراست نه اینکه این پول گیرکدام جناح آمده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
سوال این است که اگر اصلاح طلبان پیروز می شدند ، باز هم همین را می گفتند !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین