کد خبر: ۳۷۸۹۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
فعالان سیاسی در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» مطرح کردند:

استقبال از نحوه برخورد دولت با ماجرای فیش‌های حقوقی‌/نهادهای دیگر هم گزارش بدهند

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ‌دولت آقای روحانی نسبت به مردم صداقت دارد،‌ درباره نوع واکنش دولت یازدهم به ماجرای فیش‌های حقوقی گفت: دولت آقای روحانی نسبت به مردم صداقت دارد و تجربه بالای کابینه باعث مدیریت خوب این بحران شده است. این برخوردها نباید صرفا در حوزه دولت خلاصه شود. این فرصتی برای نظام است تا یکبار برای همیشه، نهادهای مختلف صداقت و عدالت‌شان را درباره حقوق‌های پرداختی، به جامعه نشان دهند و گزارش مشروح به افکار عمومی بدهند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- شهربانو امانی نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب‌نیوز» درباره نحوه برخورد دولت با موضوع حقوق‌های غیرمتعارف، گفت: هر‌چند سعی کردند یک چالشی برای دولت ایجاد کنند؛ ولی دولت توانست برخورد مناسبی با این بحران داشته باشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در این ماجرا بحث فقط دولت روحانی نیست، افزود: دولت مجری قانون اساسی است. در واقع آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌هایی در کشور وجود دارد که دولت روحانی آن‌ها را از دولت قبل به ارث برده است.

امانی در ادامه گفت: ایران در فساد اداری -بر اساس شاخص‌های موجود- از ۱۶۵ کشور رتبه ۱۳۵ را دارد؛ لذا این موضوع یک فرصتی است تا یکبار برای همیشه با فساد و تخلفات مالی در تمامی نهادها برخورد شود. برای نتیجه‌گیری بهتر باید قانون و بخشنامه‌ها و ساختار را اصلاح کنند.

این نماینده سابق مجلس افزود: دولت قبل فساد را ساختاری و نهادینه کرده و این فساد در دستگاه اجرایی و نهادهای مختلف وجود دارد؛ لذا فکر می‌کنم این چالش خوب مدیریت شده است. معتقدم این مسئله نباید مشمول مرور زمان شود و همه نهادهایی که از بودجه عمومی کشور حقوق دریافت می‌‌کنند باید پاسخگو باشند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه ‌دولت آقای روحانی نسبت به مردم صداقت دارد و تجربه بالای کابینه باعث مدیریت خوب این بحران شده است، ادامه داد: این برخوردها نباید صرفا در حوزه دولت خلاصه شود. این فرصتی برای نظام است تا یکبار برای همیشه، نهادهای مختلف صداقت و عدالت‌شان را درباره حقوق‌های پرداختی، به جامعه نشان دهند و گزارش مشروح به افکار عمومی بدهند.

رهامی: حامیان دولت سکوت نکنند

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نیز با بیان اینکه هجمه به دولت در دو حوزه حقوق‌های بالای برخی مدیران و برجام انجام می‌شود گفت: دولت با شفاف‌سازی به مقابله با تخریب‌ها برود.

حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با ‌«آفتاب‌نیوز» با اشاره به اینکه انتقادات به دولت به دو بخش انتقاد به حقوق‌های بالای برخی مدیران و انتقاد به برجام قابل تفکیک است، اظهار کرد: دولت از انتقادات سازنده در زمینه حقوق‌های بالای برخی مدیران استقبال کند. هرچند دریافت این حقوق‌ها ربطی به این دولت ندارد اما مخالفان دولت از این موقعیت برای تضعیف دولت استفاده کرده‌اند. در این بین دولت هم تلاش‌های خود برای مقابله با این پدیده را آغاز کرده است. با این وجود دولت با شفاف‌سازی به مردم اعلام کند که چه میزان از این حقوق‌ها واقعی و چه میزان بزرگ‌نمایی و برای تخریب دولت بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان کرد: دولت از روابط عمومی قوی استفاده کند و مردم را در جریان اقدامات خود برای مقابله با حقوق‌های بالا قرار دهد. همچنین باید مشخص شود که مبنا و مجوز این حقوق‌ها در چه‌ دولتی داده شده است. البته دولت هم نباید از انتقادات به‌جا برنجد و از انتقادات دوستان و حامیان خود برای حل این مشکل بهره ببرد.

وی همچنین با بیان اینکه بخش مهمی از هجمه‌ها علیه دولت به‌خاطر برجام و سیاست خارجی دولت است، تصریح کرد: جناح اصولگرا و مخصوصا تندروهای آنها در انتخابات سال 92 نتوانستند به وحدت برسند و یک کاندیدا را معرفی کنند و اقبال مردم هم به سوی اصلاحات و اعتدال بود. اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم با اقبال عمومی مواجه نشدند و اکنون طیفی از این جناح به دنبال تخریب دولت و ناچیز‌شمردن دستاوردهای دولت در عرصه سیاست خارجی و برجام هستند. در حالیکه این اقدامات خلاف مصالح عمومی بوده و موجب مایوس‌شدن مردم نسبت به آینده کشور می‌شود. 

رهامی در ادامه افزود: موج تخریب‌های دولت توسط مخالفان ادامه خواهد داشت و مخالفان از نیروهای خود در دولت استفاده خواهند کرد. دولت هم باید پیش‌دستی کند  و مواردی که امکان فساد مالی یا اداری دارند را از بین ببرد و با رفتارهای غیرقانونی مقابله کند. دولت در مقابل مخالفان نباید موضع انفعالی بگیرد.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، کسانی که در تصمیم‌گیری و اجرای برجام سهیم بوده‌اند و همه کسانی که دلشان برای کشور می‌سوزد باید از برجام و سیاست خارجی دولت دفاع کنند. بی‌انصافی است که حامیان دولت سکوت کنند و دولت به تنهایی از برجام دفاع کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
10
نهادها و ارگانها و سازمانهای حکومتی نیز اعلام کنند
کیوانی شهرکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
4
خیلی بجاست که مردم در شبکه ها و سایتهای اجتماعی کمپین «روحانی متشکریم» ایجاد کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
4
حالا که قرعه به اعلام افتاده ، همه (بدون استثناء) بایستی اعلام کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
3
راستی چرا برداشت غیر قانونی احمدی نژاد از حساب نهاد ریاست جمهوری برای دانشگاه خودش که آنرا دانشگاه ایرانیان نامیده. نه دیروز و نه امروز دلواپسان را نگران و ناراحت نکرد؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
4
بهتره اول فرماندهان سپاه پاسداران و بسيج داوطلب بشن و براي كوري چشم استكبار جهاني فيش هاي حقيقي حقوق
خود را به ملت نشان دهند !
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
1
دولت جریان پول های گم شده و دکل گمشده را دنبال کند
و با قدرت پیگیر اصلاح سیستم اداری باشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین