کد خبر: ۳۸۲۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
همزمان با یکسالگی برجام

نایب رییس کمیسیون انرژی: آغاز سرمایه‌گذار خارجی از مهمترین دستاوردهای برجام

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای برجام برای کشورمان گفت: ازهم پاشیده شدن اجماع جهانی علیه ایران، پایان ایران‌هراسی، حاکم شدن آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی کشور و آغاز سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از دستاوردهای برجام به شمار می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین امیری خامکانی  نماینده مجلس در گفت و گو با آفتاب نیوز با اشاره به شرایط کشور در در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اظهار کرد: در آن مقطع تهدیدات و تحریم‌های دشمنان روز به روز شدیدتر می‌شد.هر چند مذاکرات هسته‌ای هم در جریان بود اما  آمریکا می‌خواست همه را سرگرم کند و یک روند فرسایشی ایجاد کند.مثلا هرماه جلسه می‌گذاشت ولی دنبال این بود که تحریم‌ها سرجایش باشد و مذاکرات را سال‌ها ادامه دهد تا در این روند  تنگناهای اقتصادی را افزایش دهد.

وی در ادامه افزود: اما حداقل دستاورد برجام این بود که این تهدیدات به اتمام رسید و موانع و دست‌اندازهای پیش روی ملت برطرف شد. از طرف دیگر در فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور آرامش حاکم شد و با متوقف شدن روند ایران‌هراسی در جهان، آرامش قابل قبولی به دست آمد. پیش از اجرای برجام، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور متوقف شده بود اما پس از اجرای برجام با حاکم شدن آرامش، فضای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم شده است. 

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پیش از برجام، سرمایه گذاری در ایران نوعی ریسک محسوب می شد خاطرنشان کرد: چون سرمایه‌گذار احساس ناامنی می‌کرد و فضا هم نامشخص بود، دست روی دست گذاشته بود و دنبال سرمایه‌گذاری نبود. درحالی که اکنون تحرکات سرمایه‌گذاران آغاز شده است. من معتقدم همین آغاز فعالیت سرمایه‌گذاران یک دستاورد مهم برجام است.

وی همچنین تصریح کرد: هرچند مخالفان و دشمنان کشورمان بخصوص آمریکایی‌ها و لابی صهیونیست‌ها هنوز از مانع تراشی دست برنداشته اند و برای سرمایه‌گذاری در کشور مشکل درست می‌کنند ولی هنر ما این است که همانطور که توانستیم مذاکرات را مدیریت کنیم، دنبال مدیریت فضای پسابرجام برای دست‌یابی به اهداف خود باشیم. بنابراین باید همه کمک کرده و برای برون رفت از این مانع تراشی راه‌حل ارائه دهیم. به مخالفان برجام هم باید گفت که آیا باید اجازه می‌دادیم که کشور به سمت مشکلات بیشتر برود یا راه‌حلی برای آن شرایط تحریم‌ها که هر روز مشکلی برای کشور ایجاد می‌شد پیدا کنیم؟

خامکانی در پایان افزود: اکنون دیگر همبستگی که در جامعه جهانی علیه ما بود از بین رفته و از هم پاشیده است اکنون هم ما باید در داخل کشور فارغ از دیدگاه‌های سیاسی به گونه‌ای عمل کنیم که بار دیگر این همبستگی در غرب علیه کشورمان شکل نگیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
چرا باید در ایران همه چیز ممنوع باشه امار افسردگی خیلی بالا رفته امروز رادیو می گفت ما لیمو ترش وارداتی داریم گیلاس البالوی وارداتی داریم و همچنین انبه خوب چکار کنیم نخوریم اینها هم جز تهاجم فرهنگی به حساب می یاد اول بازار داخل رو اشباع کنید من برای کبدم هر روز لیموی ترش مصرف می کنم لیموی ترش برای خیلی ها درمان محسوب می شه انبه سرشار از ویتامین هاست چرا نباید وارد بشه یعنی می خواید ما رو از نعمت های طبیعی خدا هم محروم کنید واقعا که بابا تو افغانستان هم از این کارها نمی کنند لباس خارجی ممنوع یه مانتو ایرانی گرفتم یک ماه نشده داغون شد خوب این به نظر شما اسراف نیست واردات باعث رقابت در اقتصاد می شه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین