کد خبر: ۳۹۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۷:۰۷
دری نجف آبادی:

عاملين بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير در اهواز اعدام مي‌‏شوند

آفتاب‌‌نیوز : قربانعلي دري نجف‌‏آبادي در يك نشست خبري با خبرنگاران كه در خصوص بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير در اهواز تشكيل شده بود، در خصوص آخرين پيگيري‌‏هاي دستگاه قضايي در اين رابطه، گفت: خوزستان پايگاه تشيع، امامت و ولايت بوده و خواهد ماند. دشمنان ما نيز بدانند كه مردم خوزستان با استقامت و گام های استوار در اين راستا در برابر توطئه‌‏هايشان خواهند ايستاد.
وي با تأكيد بر اينكه قوه قضائيه، دادسراي خوزستان و اهواز اين موضوع را تا شناسايي و به كيفر رساندن عوامل آن دنبال مي‌‏كنند، گفت: ما آماده هر نوع همكاري با مبادي انتظامي، امنيتي و اطلاعاتي در شناسايي عوامل اين انفجارها هستيم. حكم عاملين اين حوادث به گفته رييس قوه قضائيه حكم محارب است و بايد اعدام شوند. دستگاه قضايي با قاطعيت در اين راستا عمل خواهد كرد و با كسي شوخي ندارد.
دادستان كل كشور با بيان اينكه در خصوص انفجارهاي اخير در اهواز افرادي در بازداشت به سر مي‌‏برند، گفت: دادگاه كيفري استان خوزستان و در صورت نياز محاكم تهران و ديوان عالي كشور اين آمادگي را دارند كه خارج از نوبت به اين پرونده رسيدگي كنند.
دري نجف‌‏آبادي تصريح كرد: درخواست ما از دستگاه‌‏هاي اطلاعاتي و امنيتي اين است كه هر چه سريع‌‏تر نتايج بررسي‌‏هاي خود را در اختيار ما بگذارند تا ما نسبت به رسيدگي به آن اقدام كنيم.
وي در خصوص تعداد پرونده‌‏هاي تشكيل شده در خصوص انفجارهاي اخير در اهواز گفت: دقيقا نمي‌‏دانم كه چه تعداد پرونده در اين رابطه تشكيل شده است چون ممكن است افرادي در اين حوادث دخيل باشند كه هنوز دستگير نشده باشند.
دادستان كل كشور در خصوص بحث دخالت عوامل انگليسي در اين انفجارها، گفت: در خصوص اين مسأله دستگاه‌‏هاي اطلاعاتي بايد نظر خود را اعلام كنند اما به طور طبيعي دخالت برخي عوامل خارجي از جمله انگليس در اين انفجارها مشهود است، برخي تحركات مرزي نيز نشان‌‏دهنده تحريك بازداشت‌‏شدگان از سوي عوامل بيگانه در منطقه جنوب عراق و بصره است بنابراين، اين عوامل در دامن زدن به اين مسايل بي‌‏تأثير نبوده‌‏‏اند.
دري نجف‌‏آبادي گفت: اميدواريم اينگونه كشورها هوشيارانه عمل كنند و بدانند كه ملت ما اين قبيل فتنه‌‏انگيزي‌‏ها را نخواهد بخشيد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه "توضيح شما در مورد اظهارات وزير كشور در مورد اينكه اگر در مورد انفجارهاي گذشته با قاطعيت برخورد مي‌‏شد، ديگر شاهد اينگونه مسايل نبوديم، چيست؟"، گفت: اطلاعاتي كه در خصوص حوادث اخير در اختيار دستگاه قضايي گذاشته شده است، اطلاعات كاملي نبوده است بلكه دستگاه‌‏هاي اطلاعاتي تنها گزارشي اجمالي در خصوص حوادث گذشته به دستگاه قضايي ارسال كرده‌‏اند. هنوز هم تعدادي از پرونده‌‏هاي گذشته در اختيار دستگاه‌‏هاي اطلاعاتي است. طبق استعلاماتي كه از دادگستري خوزستان اخذ شده است، تعدادي از پرونده‌‏ها در گذشته براي كار كارشناسي به دستگاه‌‏هاي اطلاعاتي ارسال شد كه شايد انفجارهاي اخير ايجاب كند كه اين گزارش‌‏ها را سريع‌‏تر در اختيار قوه قضائيه قرار دهند تا اين قوه با قاطعيت به آن رسيدگي كند.
دادستان كل كشور افزود: دستگاه‌‏قضايي، وزارت اطلاعات و نهادهاي امنيتي و انتظامي بايد همكاري لحظه‌‏اي و تنگاتنگي با هم داشته باشند و اينگونه نباشد كه يك نهاد كار را به گردن ديگري بيندازد و نهاد ديگر نيز چنين كند.
دري نجف‌‏آبادي در خصوص آخرين پيگيري‌‏هاي دستگاه قضايي در خصوص علت سقوط هواپيماي ارتش، گفت: در اين مورد تاكنون سه جلسه برگزار كرده‌‏ايم كه امير پورشاسب، معاونت ستاد كل ارتش نيز مأمور پيگيري اين موضوع شده‌‏اند. گزارش اجمالي هيأت 29 نفره ارتش نيز به صورت مكتوب براي ما ارسال شده است. در خصوص اينكه چقدر خلبان يا برج مراقبت در اين حادثه سهل‌‏انگاري كرده‌‏اند، جاي بحث و ايراد است چون انحرافي در 5/4 مايلي بين هواپيما و فرودگاه مهرآبادي به وقوع پيوسته است. اينكه چه حادثه‌‏اي در طول آن يك دقيقه و چند ثانيه افتاده است كه هواپيما دچار سانحه شده است، بايد مورد بررسي قرار گيرد.
وي در خصوص اظهارات اخير وزير كشور كه احتمال داده بود سانحه سقوط هواپيماهاي سپاه و ارتش گفت: كار عوامل بيگانه باشد، گفت: در همان زمان ما استعلام كرديم كه آيا احتمال دارد كه عوامل بيگانه در اين حادثه دست داشته باشند كه تيم 29 نفره ارتش چنين موضوعي را تأييد نكرد، بنابراين در مورد سقوط هواپيماي ارتش به نظر مي‌‏رسد اقدامات تروريستي ماوراي جو توسط تروريست‌‏ها منتفي باشد.
دري نجف‌‏آبادي همچنين در مورد احتمال دست داشتن عوامل خارجي در سقوط هواپيماي فالكن سپاه گفت: در مورد سقوط اين هواپيما جاي بررسي بيشتري وجود دارد. بنده تاكنون جلسه‌‏اي با مسوولين ذيربط نداشته‌‏ام اما فرمانده سپاه و مسوولان امر جلساتي را برگزار كرده‌‏اند كه گزارش آن را نيز براي ما ارسال مي‌‏كنند.
دادستان كل كشور گفت: نبايد به سادگي و بدون داشتن شواهد و قرائن احتمال دست داشتن عوامل بيگانه در سقوط اين هواپيماها را پذيرفت. اگر بنا باشد يك جنايت هوايي با اين كيفيت انجام شود، اين اقدام هم از نظر بين‌‏المللي يك كار جنون‌‏آميز است و هم كشور خسارت‌‏ديده به سادگي از اين اقدام تروريستي نخواهد گذشت و درصدد انتقام برخواهد آمد. به مصلحت كشورها نيست كه از راه‌‏هاي احمقانه و خائنانه دست به چنين اقدامات تروريستي بزنند. هر چند كه هيچ مرجع و دادگاه بين‌‏المللي نيز نمي‌‏تواند از اين جنايت دفاع و از آن چشم‌‏پوشي كند.
وي در مورد دستگيري دو تبعه آلماني و فرانسوي كه در آب‌‏هاي خليج فارس توسط مأموران ايراني دستگير شده‌‏اند، گفت: اين افراد افسران كارآزموده و داراي سابقه نظامي‌‏گري بوده‌‏اند و حضورشان در منطقه ممنوع و آب‌‏هاي جمهوري اسلامي ايران با آن دوربين‌‏هاي پيشرفته، حضور قانونمندي نبوده است و بايد پاسخگوي اعمال خود باشند. ممكن است اين افراد در مقام عمل اثبات كنند كه جاسوس نيستند اما حضورشان با دوربين‌‏هاي پيشرفته و در منطقه ممنوعه براي ما قابل توجيه نيست. تاكنون نيز جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص بر مبناي بزرگواري اقدام كرده است.
دري نجف‌‏‏آبادي در پايان ضمن تبريك ايام دهه فجر به ارباب جرايد و خانواده‌‏هاي شهدا و ملت ايران، خطاب به رسانه‌‏ها گفت: اين ايام فرصت خوبي است كه شما نقش خود را در انعكاس ارزش‌‏هاي انقلابي جمهوري اسلامي ايران ايفا كنيد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین