کد خبر: ۳۹۸۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
در دیدار رییس مجلس سوریه؛

روحانی: تداوم کمک ایران به سوریه برای مبارزه با تروریسم/تغییر مرزها هرگز به صلاح منطقه نیست

رئیس جمهوری مهمترین اولویت در سوریه را رساندن کمک های انسان دوستانه به مردم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران کمک به سوریه را در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار «هدیه خلف عباس» رییس مجلس نمایندگان سوریه، این مطلب را بیان کرد و روابط دوستانه و برادرانه دو ملت را دارای سابقه طولانی دانست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی، وحدت و یکپارچگی همه کشورهای منطقه از جمله سوریه را به عنوان یک اصل اساسی و کمک در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت را وظیفه خود دانسته و معتقد است تغییر مرزها هرگز به صلاح منطقه نخواهد بود.
رئیس جمهوری همچنین توسعه و حمایت از روابط دوستانه و نزدیک پارلمانی میان مجالس دو کشور را حائز اهمیت برشمرد و با بیان اینکه مردم سوریه دوران سختی را تجربه می کنند، گفت: هر ملتی ممکن است در تاریخ خود سختی هایی را تجربه کند، اما آنچه در تاریخ خواهد ماند، نحوه ایستادگی یک ملت در برابر مشکلات و جدیت آنها برای خاتمه دادن به معضلات با تدبیر و اتحاد است.

رئیس جمهوری اظهار داشت: امروز یک جنگ ظالمانه از سوی گروههای تروریستی که هیچ تعهدی نسبت به اصول اخلاقی و انسانی ندارند به مردم سوریه تحمیل شده و ایستادگی و مقاومت آنان در شرایط سخت 5 سال اخیر در برابر تروریسم تحسین برانگیز بوده است.
روحانی با بیان اینکه متاسفانه امروز بسیاری از کشورهای اسلامی در منطقه گرفتار توطئه دشمنان شده اند و مردم در مناطق مختلف از جمله یمن ، عراق، سوریه یا لیبی و افغانستان شرایط سخت و مشکلات بزرگی را تحمل می کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران پای اصول خود ایستاده و بر مبنای اینکه تروریسم معضلی بزرگ برای منطقه و جهان به شمار می رود، معتقد است باید به مردم سوریه کمک شود تا بتوانند تروریسم را از کشور خود بیرون کنند و دیگر کشورها هم برای مبارزه با تروریسم، راهی جز این مسیر ندارند.

رئیس جمهوری افزود: اطمینان داریم که پیروزی نهایی متعلق به ملت سوریه است و امیدواریم مذاکرات میان دولت سوریه و معارضانی که به استقلال و اراده ملت سوریه متعهد هستند، برای دستیابی به راه حل سیاسی و توافقی جامع که اراده ملت و مشارکت همه اقوام، طوایف و مذاهب را دربرگیرد، هرچه زودتر به نتیجه برسد.

**ایران همواره حامی بزرگ ملت سوریه در همه زمینه ها بوده است
هدیه خلف عباس رییس مجلس نمایندگان سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهوری کشورمان، گفت: روابط ایران و سوریه تاریخی، دوستانه و برادرانه است و در راستای گسترش و تقویت مناسبات همه جانبه با ایران تلاش خواهیم کرد.
رییس مجلس نمایندگان سوریه با تقدیر از حمایت ها و ایستادگی های جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم در این کشور، افزود: علی رغم توطئه دشمنان، ایران همواره حامی بزرگ ملت سوریه در همه زمینه ها بوده است.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از اوضاع سوریه، مذاکرات میان دولت و معارضین و چگونگی مبارزه با تروریسم در این کشور، اظهار داشت: معتقدیم ملت سوریه تنها مرجعی است که می تواند درباره آینده این کشور تصمیم گیری کند و قدرت های بزرگ و آمریکا اگر به دنبال کمک به مردم سوریه هستند باید در راستای توقف تروریسم که خطری برای جهان به شمار می رود، تلاش کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین