کد خبر: ۳۹۸۷۱۸
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
در جمع مردم قزوین

رئیس‌جمهور: آن روزها گذشت/ صداوسیما چرا واقعیت را به مردم نمی‌گوید؟+تصاویر

رییس جمهور گفت: گذشت آن روزهایی که ایران را به حمایت از تروریسم و داشتن سلاح هسته‌ای متهم می‌کردند./اما امسال در جلسات و ملاقات‌ها که با ۲۲ نفر از رهبران جهان بود، اولین سخن تبریک به مردم ایران برای حفظ حقوق ملت ایران در برابر قدرت‌های بزرگ بود.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهور گفت: گذشت آن روزهایی که ایران را به حمایت از تروریسم و داشتن سلاح هسته‌ای متهم می‌کردند.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفر استانی خود به استان قزوین در جمع مردم این استان با تشکر از مهمان‌نوازی مردم آنجا، اظهار داشت: قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است و به عنوان چهره درخشان مردم فداکار در کشور می‌درخشد.

رئیس‌جمهور: آن روزها گذشت/ صداوسیما چرا واقعیت را  به مردم نمی‌گوید

او اضافه کرد: قزوین شهر شهید رجایی است؛ چهره ماندگار و اسطوره مقاومت و صبر و ایستادگی که همواره افتخار می‌کرد فرزند ملت است. شهید رجایی بار سنگین اداره و ثبات کشور را در شرایط سخت  سال‌های ۵۹ تا ۶۰ بر دوش گرفت لذا مناسب می‌دانم این خاطره را از شهید رجایی در زمستان سال ۵۷ نقل کنم؛ شبی عده‌ای از بزرگان کشور در حضور شهید بهشتی در نخست‌وزیری جلسه داشتیم. جلسه حدود ساعت ۹ شب شروع شد. مرحوم رجایی برای تکمیل کارها پشت میز بود، ما هم روی زمین بودیم. حدود ساعت ۱۱ مرحوم رجایی پشت میز خوابش برده بود. شهید بهشتی به ما گفت آرام باشید؛ ایشان ۴۸ ساعت است که نخوابیده است. هشتم شهریور را به‌عنوان روز ایثار و شهادت خود به همراه یار دیرین خود به ثبت رساند.

رییس جمهور به دیگر اسطوره استان قزوین؛ شهید بابایی اشاره کرد و افزود: خاطرات بسیار فراوانی از آن شهید قبل از جنگ تحمیلی و در جبهه‌های نبرد دارم که در فرصت دیگر بیان می‌کنم.

روحانی گفت: در ۳۱ شهریور صدام به ما حمله کرد و اولین نیروهای مسلح با پرواز ۱۴۰ فروند هواپیما به قبل عراق و بمباران مراکز مهم عراق بود که اولین درس ملت ما به صدام کمتر از ۲۴ ساعت انجام شد و سراسر عراق به لرزه درآمد و پیامی به جهانیان داده شد که غیورمردان ایران تجاوز را تحمل نمی‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر ملت بزرگ ایران دو دستگی و شکاف و اختلاف داشتند و فقط شعار می‌دادند و کمر همت را برای ایثار نمی‌بستند و مقاومت و صبر را پیشه خود نمی‌ساختند، این پیروزی ممکن نبود و امروزنیز تعالی ما در سایه انسجام و ملی برای حفظ وحدت ملی امکان‌پذیر است.

رئیس جهور گفت: من به عنوان پیام سفر به اجلاس غیر متعهدها در آمریکای لاتین و سفر به سازمان ملل نمونه‌ای از ایستادگی این ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری بود، چرا که سه سال قبل غرب و شرق و مزدوران آنها یا لحن نصیحت به مسئولان ایرانی بود و ادعای ساخت سلاح کشتار جمعی و امثال این اتهامات بی اساس. اما امسال در جلسات و ملاقات‌ها که با ۲۲ نفر از رهبران جهان بود، اولین سخن تبریک به مردم ایران برای حفظ حقوق ملت ایران در برابر قدرت‌های بزرگ بود

کشورهای غیر متعهد به ما می‌گفتند پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای دفاع از حقوق ایران نبود بلکه دفاع از حقوق جهان در حال توسعه و همه کشورهای در حال پیشرفت بود. ما در مذاکرات هسته‌ای به جهان گفتیم نمی‌شود فن آوری هسته‌ای را در چند کشور منحصر کنید. ما تنها از حقوق ایران دفاع نکردیم ما از حقوق همه کشورهای در حال توسعه دفاع کردیم و این پیام صریح و روشن اجلاس غیرمتعهدها به مردم ایران بود. امسال اگر سخنی بود و اگر حمله‌ای بود حمله به کسانی بود که نمی‌خواهند از فرصت برجام استفاده کنند و اگر انتقادی بود، به دولت‌هایی بود که به مردم یمن حمله می‌کنند.

او افزود: شما چهره ایران را در برابر جهانیان عوض کردید و عزت بخشیدید. روحانی اگر پیشرفتی داشته در سایه حمایت رهبری و حمایت رهبری بوده و این شما بودید که همه جا پیروز شدید و ما بیان قلب شما بودیم. امروز در تمام جهان صحبت این است که در فرصت پسا برجام چگونه از فرصت ایران استفاده کنیم و از ایران به عنوان سد دفاعی دربرابر ترورسیم شناخته شده است و روزگاری که ایران به اتهام دفاع از ترورسیم متهم می‌شد گذشته است.

روحانی به دستاوردهای دولت در مقایسه با کشورهای دیگر از جمله ونزوئلا و عربستان اشاره و تصریح کرد: صداوسیما و رسانه‌ها، چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویند؟

رئیس جمهور در ادامه افزود مروز عظمت ملت ایران، جایگاه ایران برای همه جهان روشن شده است . سخن این است که چگونه در ایران سرمایه‌گذاری شود که چگونه با کارآفرینان ایران همکاری شود که ایران چطور نقش خود را برای ثبات منطقه و جهان بهتر ایفا کند. امروز روزی است که ایران توانسته چهره واقعی این سرزمین و ملت را به جهان نشان دهد. مردم عزیز و بزرگ اجازه دهید بگویم ما در این سفر (تور قاره آمریکا) دیدیم تمام کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت بخاطر افت شدید قیمت نفت در یک سال و چند ماه گذشته دچار چه مشکلی شده‌اند. شما میدانید در ونزوئلا تورم چند درصد است. ۴۸۵% آوردم در یک سال و چند ماه. این یعنی جنس پنج برابر شده است.

او افزود: شما می‌دانید عربستان در روزهای اخیر به خاطر شرایط اقتصادی حقوق همه کارمندان دولت را کاهش داده است. شما می‌دانید عربستان که ده میلیون بشکه نفت تولید و صادر می‌کند در سال گذشته صد میلیارد دلار کسری بودجه داشت. چرا بزرگان و نویسندگان روزنامه‌ها و صداوسیما واقعیت ایران را به مردم نمی‌گویید؟

روحانی گفت: مردم بدانید در یک سالی که گذشت با افت قیمت نفت نه تنها ما از ذخیره برداشت نکردیم، بلکه ۲۰% از درآمدمان را هم به ذخیره ریختیم. در همه کشورهای تولید کننده نفت پول ملی به نصف در بعضی به یک پنجم؛ در ونزوئلا به یک هفتم رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه ثبات بازار ایران در شرایط بسیار سخت یک سال گذشته که قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۴۰ دلار کاهش یافت کشور بی دغدغه اداره شد، افزود:  چرا شُکر نعمت نمی‌کنید. وقتی من به برخی رهبران کشورهای صادرکننده نفت گفتم ما در سال گذشته هم رشد اقتصادی داشتیم هم تورم ما کاهنده بوده، دچار حیرت بودند و از من می پرسیدند چند صد میلیارد دلار از ذخایرتان استفاده کردید که من گفتم ما میلیاردها دلار به ذخایرمان اضافه کردیم. ملت ایران کم گزارش کار دولت نمی‌دهم. من گزارش مقاومت و ایستادگی شما را بیان می‌کنم. ما امروز باید همه خودمان را برای ساخت ایران عزیز آماده کنیم.

رئیس جمهور خطاب به مردم گفت: تمام شاخص‌های امروز می‌گوید روند کشور و حرکت اقتصادی رو به رشد است. محصول گندم ما و خرید گندم این را نشان می‌دهد. در شکر و برنج و جو و ذرت ما قدم را به پیش گذاشتیم. در صنعت حرکت رو به جلو است. آقای استاندار قول داد در قزوین تا پایان امسال هزار مرکز اقتصادی که یا با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند یا نیاز به تکمیل دارند تا پایان امسال فعال خواهد شد. این به معنای حرکت مردم قزوین در مسیر صنعت است. مردم بزرگوار و عزیز، صادرات ما -رشد را- نشان می‌دهد، صنعت ما -رشد را- نشان می‌دهد.

او با اشاره پیام نورورزی امسال گفت: در این پیام هم اعلام کردم امسال ما به دنبال رشد پنج درصدی در اقتصادیم. به شما مردم قول می‌دهم در ماه هفتم سال که تا پایان سال رشد اقتصادی ما بیش از پنج اصل خواهد بود. مردم قزوین ما در این سفر برای توسعه بیشتر این استان آنچه در توان داشتیم تصمیم‌گیری کردیم و ان‌شاءالله شرح آن فردا در شورای اداری استان ارائه می‌شود.

رییس دولت یازدهم گفت: مردم شما مشکل آب دارید. با اینکه سرزمین و دشت قزوین دشت حاصل‌خیز است، اما بهره‌برداری از آب و منابع زیرزمینی با توان این منابع سازگار نیست. افت آبهای زیرزمینی در این استان می‌تواند برای همه ما یک هشدار باشد. دولت اولین تصمیمش در زمینه آب است.

روحانی با بیان اینکه ما باید آب کشاورزی را درست استفاده کنیمف گفت: جوانان عزیز و دولت و مسئولان استان، ما باید از آب بهینه استفاده کنیم. دولت در طول سال جاری بیست هزار هکتار زمین کشاورزی را با آبیاری نوین احیا خواهد کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته و در دولت‌های گذشته آن مقداری که آب یاری نوین در قزوین اجرا شده است. فقط فعالیت مردم بوده، اما امروز  دولت پنج هزار هکتار را در این مدت اجرا کرده و با این سفر در سال ۹۵ و ۹۶ بیست هزار هکتار دیگر اصافه می‌شود.

روحانی افزود: در استان قزوین حتی برای آب آشامیدنی هم مشکلاتی هست. از شهر قزوین تا بقیه شهرستان‌ها. در مساله فاضلاب مشکلاتی هست که باید حل شود.  ما طرح کوتاه‌مدت برای آب قزوین داریم که امسال اجرا می‌شود و یک طرح بلندمدت داریم برای انتقال آب سد طالقان به قزوین داریم. تصمیمات لازم برای این طرح اتخاذ می‌شود و دولت تلاش خود را در این مسیر می‌کند. دومین تصمیم دولت در این استان مساله راه و راه آهن است. مردم باید به راحتی به زنجان و تهران و رشت از طریق راه آهن رفت و آمد کنند. ما به راه آهن دو خطه برای تهران قزوین نیاز داریم. ان‌شاءالله تا سال آینده دو خطه شدن راه آهن تهران به قزوین را انجام می‌دهیم.

او افزود: کارهای دو خطه شدن قزوین زنجان هم انجام شده است. قزوین در یک جایگاه استراتژیک قرار گرفته و همچنین در زمینه راه و اتوبان‌ها فعالیت‌هایی که باید انجام شود، تشریح می‌شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: بیشترین فعالیت دولت در زمینه برق و آب است. در زمینه برق یک نیروگاه جدید کلاس اف برق اجرا می‌شد. نیروگاه شهید رجایی بازسازی می‌شود. این توان زیادی برای رونق استان خواهد بود. همچنین در زمینه آب و کشاورزی و راه و راه آهن و بهداشت تصممیم‌هایی داریم.

روحانی گفت: در زمینه مسائل فرهنگی ورزشی اقداماتی هست که تصمیم‌گیری شده است. مجموعا در این سفر پنجاه طرح و پروژه در سال جاری و سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد. همچنین اعتباری که برای طرح‌های عمرانی قزوین در نظر گرفته شده، بیش از ۹۰۳ میلیارد تومان برای توسعه استان قزوین است. امروز بسیاری از طرح‌ها وپروژه‌ها افتتاح می شود و ان‌شاءالله شاهد قزوینی آبادتر و سربلندتر در سال‌های آینده هستیم.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
3
48
اینهایی که نمی گویند ، بعضی مبتلابه بیماری روحی بخل ، تکبر ، حسد هستند و برخی علاوه برآن

کاسب هسته ای و تحریم و.....هم بوده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
امروز 18 بهمن 1395
جواب رییس جمهور بعد از پنج ماه:
امروز رییس جمهور ترامپ اران رو حامی تروریسم قلم داد و شهروندان ایرانی را از ورود به آمریکا منع کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
6
41
آخه صداو سیما برای نامزدهای احتمالی شون از جمله مدیر صاحبان املاک خوب تهران آقای قالیباف برنامه داره از همین الان دارن مهندسی انتخاباتی می کنن نامزد دیگشون هم که تونه بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
4
33
اقای روحانی امریکا رو ول کن محمود رو بچسب دشمن در خانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
3
43
صداو سیما موضوع اعلام موضع رهبر انقلاب در خصوص آقای احمدی نژاد که در فضای رسانه ای اینقدر قابل توجه بود رو زیاد انعکاس نمی ده نکنه چون به نفعشون نیست می خوان از کنارش سریع رد بشید ! اگر این تذکر به دولت روحانی بود ساعت ها گزارش تحلیلی بر روی آنتن می رفت . لعنت بر ذات افراد عقده ای
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
2
19
خوب بود عالی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
1
17
سلام
رئیس جمهور محترم
صداوسیما راه خود را میرود
چنانچه اینگونه نبود
ماهواره هم نبود
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
3
21
تا صدا و سیما و مدیریتش در دست یک جناح باشه همینه اونا هیچ وقت حاضر نیستن دست اوردهای دولت مورد حمایت مردم و اصلاح طلبان رو بگن ضرغامی و سرفراز و عسکری و.... فقط عوض کردن نقاب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
3
16
درود بر آقای روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
4
صدا و سیما هر گز در اختیار احزاب قرار نخواهد گرفت
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
3
صدا و سیما خوشایند خودش حرف میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
2
دولت مظلوم ریس جمهور مظلوم وزیرخارجه مظلومتر ما قدرنشناس که فرق دوغ و دوشاب ندانیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
1
آدمها توو صدا وسیما هستن. سالها اونجا بودم و میدونم اکثرا عضو جبهه پایداری هستن. و هم قسم شدن بر ضد دولت آقای روحانی کار کنن. مدرک دارم. آفتاب لطفا چاپ کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
2
بر ضد دولت آقای روحانی کار کنن. مدرک دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
به هر حال مجبور هستند يك روز حقايق را بگويند،چون تاريخ رأ نمي توان پنهان كرد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
صدا و سیما فقط دارد نفرت پراکنی و دین گریزی را انتشار میدهد هدفش انشقاق توده مردم است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین