کد خبر: ۴۰۱۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

فایننشال‌تایمز: ایران شدیداً نگران افزایش تحرکات داعش در مرز خود است

شواهد نشان می‌دهند که ایران نگران ناآرامی در این مناطق است. دولت ایران هم داعش و نیروهای سلفی – تکفیری وابسته به آن و هم جدایی‌طلبان کرد را مقصر ناآرامی و بی‌ثباتی ایجاد شده می‌داند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- روزنامه امریکایی «فایننشال تایمز» با انتشار گزارشی، بیانیه‌های اخیر منتشر‌شده از سوی سپاه درباره بالا گرفتن دامنه در‌گیری‌های مسلحانه در مناطق کردنشین را غیر‌معمول خوانده و می‌نویسد: «شواهد نشان می‌دهند که ایران نگران ناآرامی در این مناطق است. دولت ایران هم داعش و نیروهای سلفی – تکفیری وابسته به آن و هم جدایی‌طلبان کرد را مقصر ناآرامی و بی‌ثباتی ایجاد شده می‌داند.»

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشته است: «سپاه در بیانیه اخیر خود خبر داده که چندین تن از آنان را کشته است. این موضوع نشان‌دهنده نگرانی ایران درباره ناآرامی در شمال غرب آن کشور است. در ماه‌های اخیر رسانه‌های دولتی در ایران گزارش داده‌اند ک یک رشته درگیری میان نیروهای نظامی دولتی و جدایی‌طلبان کرد و همزمان با شبه‌نظامیان داعش صورت گرفته است. تلویزیون دولتی ایران افراد بازداشت‌شده‌ای را نشان داده است که می‌گوید مروج ایدئولوژی افراطی وهابی بوده‌اند و اعدام شده‌اند. ایران، دولت عربستان سعودی و متحدان امریکا در منطقه از جمله اسرائیل را به پشتیبانی از این نیروهای شبه نظامی افراطی در منطقه متهم می‌کند. علاوه بر آنان جدایی‌طلبی کردها موضوعی دیرینه در خاورمیانه بوده است. تحلیلگران ایرانی نیز باور دارند که تهدیدی از جانب جدایی‌طلبان کرد و حامیان داعش وجود دارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
1
سلام
ایران اسلامی امن ترین وباثبات ترین کشور در منطقه است وهرگزنگران تحرکات داعش در مرزهای خودنیست
هر تحرکی توسط نیروهای نظامی وانتظامی که (انشاا..پروردگار نگهدارشان باد )قبل از شکل گیری در نطفه خفه میشود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین